Oversættelse til .exe
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 03-05-01 17:40

Jeg har et problem (hvem har ikke det?).

Jeg er lige startet på at programmere i Java, og benytter JBuilder fra
Borland.

Er det ikke muligt at oversætte sit projekt til en ekserverbar fil? Eller
er dat bare noget man ikke gør i Java?

Hilsen
Java-begynderen

Fra : Lars Dam

Dato : 03-05-01 18:08

On Thu, 3 May 2001 18:39:59 +0200, Mikkel F. S. Andersen
<Flott@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>Borland.
>
>Er det ikke muligt at oversætte sit projekt til en ekserverbar fil? Eller

Ja.

>er dat bare noget man ikke gør i Java?

Ja. Dvs. det gør man ikke medmindre man har nogle virkelig gode grunde
til det.

Da du tilsyneladende lige er startet, så kan jeg kun anbefale dig at
lære sproget først, og senere bekymre dig om den problematik der er om
exe filer (læs: det er ikke nødvendigt at lave exe filer, så lad være
med at spild din dyrebare tid på det).

>Hilsen
>Java-begynderen

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Allan Schmidt

Dato : 03-05-01 20:43

> Er det ikke muligt at oversætte sit projekt til en ekserverbar fil? Eller
> er dat bare noget man ikke gør i Java?

Jo det er. Du kan under en eller anden menu i JBuilder finde et punkt der
heder deployment, og der kan du lave en eksekverbar JAR fil.

Allan

Fra : Hans Erik Martino Ha~

Dato : 09-05-01 12:52

Allan Schmidt wrote:

>Jo det er. Du kan under en eller anden menu i JBuilder finde et punkt der
>heder deployment, og der kan du lave en eksekverbar JAR fil.
>
>Allan

Hvis man har en JRE installeret kan man udføre en .jar filer ved at
dobbeltklikke på den fuldstændig som en .exe fil. Men hvis ikke man har,
eller brugeren har installeret den forkerte java version, er det
besværligt.

En måde at komme uden om det på er Java Web Start, bemærk at det er en
forholdsvis ny teknik der ingenting har med applets at gøre. Det Java
Web Start kan gøre er automatisk at gelejde brugeren igennem
installation af en JRE og downloade java applikationen og starte den.
Java Web Start kan også sørge for at cache programmer så de ikke skal
downloades hver gang de køres.

http://java.sun.com/products/javawebstart/

/erik
--