helstegt pattegris
Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 04-06-04 15:11

Hej
Er der nogen herinde der kender nogle slagtere der vil levere helstegt
pattegris til en 25 personer?. Det skal være i århus området.

MVH Karin

Fra : Stefan Clausen

Dato : 05-06-04 10:24

Jeg har fået leveret flere gange fra Stjerne slagteren i City Vest, har
altid fået top kvalitet, så han kan anbefales.
Han kan også levere den forstegt, så i slipper for at skulle grille på den
de 6-10 timer det normalt tager, så skal den på grillen 2 timer, så er den
klar.

Når du bestiller er det en god idé at få ham til at ridse den for dig, så
slipper du for alt det hårde arbejde.
Alt efter hvad gril du har, så kan det også betale sig at få den flækket, så
du heller ikke skal bøvle med det.

Ellers regner man normalt 400-500G pr. snude til sårn en fætter.

/Stefan

Fra : Tom Frank

Dato : 07-06-04 08:20

Skal sådan en gris ridses ?? Og i så fald hvorfor, er det for at få skindet
sprødt eller for at varmen lettere kan trænge ind i dyret ???

/Tom

Fra : Stefan Clausen

Dato : 08-06-04 19:29

En flæskesteg den ridser man jo også, hvorfor man lige gør det, det er jeg
ikke 100% sikker på.

Men en klar grund er, at den er meget nemmere at skære ud.
En anden grund kunne også være, marinaden får nemmere ved at trænge ned i
kødet, i forhold til hvis den ikke var ridset.

/Stefan

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 07-06-04 09:34

Hej Stefan
Mange tak . Ham vil jeg fluks ringe til.

MVH Karin