For højt kolesterol-tal!
Fra : bj

Dato : 25-05-04 20:07

Jeg har en ven der har fået konstateret for højt kolesterol.

Mit spørgsmål er så: Hvad er godt at spise når dette er konstateret og hvad
skal man helt holde sig fra eller indtage omend i mindre grad?

hjælp

bj

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-04 20:32

bj wrote:

> Jeg har en ven der har fået konstateret for højt kolesterol.
>
> Mit spørgsmål er så: Hvad er godt at spise når dette er konstateret og hvad
> skal man helt holde sig fra eller indtage omend i mindre grad?

Man skal først og fremmest spise mindre fed mad, fisk er dog ok, da
fiskeolie har en positiv virkning. Moderat alkoholforbrug og rygestop er
også en god ide, motion ligeså. Hvis kostomlægning mm. ikke sænker
kolesteroltallet tilstrækkeligt, kan man få medicin. Du og din ven kan
læse mere på http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/kolesterolhoejt.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : bj

Dato : 25-05-04 20:48

tak for svaret, det var lige det vi søgte...

bj

Fra : Trine

Dato : 30-05-04 02:19

Hejsa
Jeg har selv for høje tal og må desværre tage medicin for det, jeg følger en
plan jeg har fået fra lægen hvor alle fødevare er delt op i 3 grupper ( hvad
du må spise tit, engang imellem og aldrig) jeg ved ikke lige om den er på
netdoktor, men ellers kan i få den gratis hos lægen. Den er perfekt at gå
efter.

Hilsen Trine

Fra : Padmé Amidala

Dato : 30-05-04 14:52

"Trine" <trine@REMOVEramskov.dk> wrote in message
> [...]
grupper ( hvad
> du må spise tit, engang imellem og aldrig)

Kunne du overtales til at poste den?
Padmé

Fra : Trine

Dato : 30-05-04 17:53

Det vil jeg gerne, jeg skal bare lige finde udaf hvordan; jeg er ikke lige
det største geni til computer

Fra : Trine

Dato : 30-05-04 18:07

Så skulle den være sendt, det er godt nok den gamle varsion, men den er
stadig god at gå efter,
Den nye kan hentes hos lægen.
Hvis du ikke har modtaget en mail fra mig så send mig lige en mail, du skal
bare fjerne det med STORT i adressen.

Trine