Stofa og webcasm
Fra : Johan Rasmussen

Dato : 03-05-01 14:49

Argh!, UNDSKYLD, jeg havde ikke fået stillet uret på den nye maskine, som
jeg lige har samlet. Jeg har sendt en annuleringsanmodning, så nu håber jeg
at den bliver slettet!

Jeg prøver igen:

Hej

(Jeg har godt set tråden længere ned, men den besvarer ikke mit spørgsmål :)

Fungerer stofanet overhovedet ordenligt med et webcam? Jeg har læst på
www.stofa.dk, at kan/vil få problemer pga. stofas NAT-server (specielt med
programmer som netmeeting). Jeg kunne godt tænke mig at bruge et webcam, men
det skal ikke bare være billeder, som opdateres efter et antal sekunder (på
en hjemmeside), men helst rigtig streaming. Hvis der sidder nogen, som har
stofa og bruger et webcam, kunne jeg godt lige tænke mig at høre fra jer.
Hvis det virker, ville det være rart at vide, hvilke mærker/mærke der
fungerer.

Mvh. Johan

Fra : Bangsbo

Dato : 04-05-01 02:02

Hej Johan .....

Jeg har Venner som bruger Stofanet i Århus og det virker OK.

Men - rigtig streaming kræver båndbredde og det ved jeg ikke
om Stofanet understøtter ...

Af WebCam kan jeg anbefale de billige fra Aldi - til 299.- Kr -
jeg har selv to og de virker fuld på højde med mange til både
800 & 1000 Kr ..... alt efter hvilket Windows sytem du køre
med skal du blot ha den rigtige Driver ....

Det nærmeste vi kommer LIVE - streameng er nok via den server
vi bruger ... se : http://www.camarades.com

Og se evt. mit WebCam - når jeg er Online på:

http://bangsbo.camarades.com

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Bangsbo

Dato : 04-05-01 02:11

Hej Johan .....

Jeg har Venner som bruger Stofanet i Århus og det virker OK.

Men - rigtig streaming kræver båndbredde og det ved jeg ikke
om Stofanet helt understøtter ... og så kræver det "maskinkraft"
du skal ikke lege med meget sjov i baggrunden ...

[...]

Jeg ligger med Nyeste driver til disse kameraer og de findes også
på LIFETECs Homepage i Tyskland ...

http://www.medion.de - men de ligger godt gemt .... :-/

Det nærmeste vi kommer LIVE - streameng er nok via den server
vi bruger ... se : http://www.camarades.com

Og se evt. mit WebCam - når jeg er Online på:

http://bangsbo.camarades.com - det er faktisk levende billeder ....

Med venlig hilsen
Bangsbo
--
E-Mail: bangsbo@privat.dk
Om en sjofel historie er sjov - kommer an på hvem der fortæller den.

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 04-05-01 06:56

Hej Bangsbo

> Men - rigtig streaming kræver båndbredde og det ved jeg ikke
> om Stofanet helt understøtter ... og så kræver det "maskinkraft"
> du skal ikke lege med meget sjov i baggrunden ...

Med ordet streaming tænker jeg også bare på bedere kvalitet. Det sjove går
jo lidt af det, hvis man kun modtager/sender et billede hvert 3 sekund.

Men tak for dit svar

- Johan

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 04-05-01 09:16

Hej Bangsbo

> [...]
> du skal ikke lege med meget sjov i baggrunden ...

Med ordet streaming tænker jeg også bare på bedere kvalitet. Det sjove går
jo lidt af det, hvis man kun modtager/sender et billede hvert 3 sekund. Jeg
tror, at stofa har båndbredden til at streame ok, men jeg ved ikke, om deres
NAT-server vil være med til det.

Men tak for dit svar

- Johan

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-05-01 13:12

Snuggle Puss and Johan Rasmussen sat in a meadow and agreed on this:

> [...]
>tror, at stofa har båndbredden til at streame ok, men jeg ved ikke, om deres

Du kan prøve at bruge programmet WebCam32.

Jeg aner dog ikke om det vil virke igennem NAT, men det burde det
gøre. Bare du husker at læse dokumentationen grundigt igennem og sætte
din eksterne NAT-adresse ind i div. konfigurationer.

Programmet bruger en java-applet til at lave meget god streaming.
Flydende endda.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 04-05-01 14:22

Tak for svaret!

Webcam 32 er vist kun til upload til ftp/hjemmesider og ikke så meget til
direkte forbindelser. Jeg leder efter noget, hvor jeg kan lave direkte
forbindelser til mine venner.

- Johan

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-05-01 14:51

> [...]

>Webcam 32 er vist kun til upload til ftp/hjemmesider og ikke så meget til
>direkte forbindelser. Jeg leder efter noget, hvor jeg kan lave direkte

Nååa!

Det kunne du jo bare have sagt

Prøv at kigge på <http://www.rocketcharged.com/cu-seeme/> og download
det program der hedder Cornell v 1.0. Det er gratis, lille og let at
gå til.

Men igen, jeg aner ikke om det virker igennem Stofa.

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 04-05-01 18:52

> Prøv at kigge på <http://www.rocketcharged.com/cu-seeme/> og download
> det program der hedder Cornell v 1.0. Det er gratis, lille og let at
> gå til.

Tak for det. Jeg prøver lige..........

- Johan

Fra : martin madsen

Dato : 04-05-01 20:19

"Bangsbo" skrev:

> Jeg ligger med Nyeste driver til disse kameraer og de findes også
> på LIFETECs Homepage i Tyskland ...
>
> http://www.medion.de - men de ligger godt gemt .... :-/

Jeg har sådan et kamera: Lifetec LT 9388
Der er en driver på deres hjemmeside til MD 9388. Er det mon det samme?
Driveren er til WinME står der, men der er ikke nogen til Win98. Eller jo
men den hedder MD 9308, så den er det vel ikke. Tror du jeg kan bruge MD
9388?
Hvad bruger du selv? Jeg har selv version USB Camera 3.02..

Venlig hilsen martin madsen

Fra : Bangsbo

Dato : 04-05-01 21:16

Hej Martin ......

Ja du skal hente den som hedder 9388wme.exe ... den
er beregnet for Windows ME - men giver også et godt resultat
på windows 98 efter hvad jeg har hørt fra Venner ...

Har haft den liggende på min Hjemmeside men den fylder for
meget til Download ... - ca. 3.5 MB og det er lidt rigeligt når
vi kun har 10 MB til rådighed ....

Held og Lykke
Bangsbo

Jeg er utrolig glad for mine 2 LIFETEC LT9388 ....