Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overførsel af billeder fra 300D
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 04-06-04 12:39

Ja så fik jeg investeret i Canon EOS 300D for firmaet.

Men kan det passe det skal tage over en halv time at overføre 512mb billeder
fra en Canon EOS 300D til computeren med det medfølgende kabel?

Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr), som
kan læse CF og understøtter USB 2.0 ?

På forhånd tak.

Mvh
Jacob

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-06-04 12:55

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> wrote in message
> [...]
> fra en Canon EOS 300D til computeren med det medfølgende kabel?
>
> Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr),

Tror det er Fakta der har en til 100 kr i den uge...eller var det Netto?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-04 12:58

Jacob Jørgensen wrote:
> Men kan det passe det skal tage over en halv time at overføre 512mb billeder
> fra en Canon EOS 300D til computeren med det medfølgende kabel?

Det kan godt passe, det er nemlig noget af det der virker rigtig
dårligt, der gik ca. 5 minutter før jeg blev træt af det.

Så brugte jeg mit gamle Minolta-kamera som kortlæser i et par dage indtil jeg
fik en billig HAMA-kortlæser.

> Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr), som
> kan læse CF og understøtter USB 2.0 ?

Har du kigget på EDB-priser, der findes masser af den slags til
billig penge?

Jeg bruger som nævnt selv en normal USB1.1-kortlæser (det er noget
hurtigere end kameraet), og en Archos Gmini-photowallet med USB2-interface.

Gmini'en kræver dog at billederne er smidt på harddisken før jeg kan
hive dem ud, så jeg prøver at gøre det til en vane lige at tømme
alle flashkort ind på den mens jeg pakker grejet sammen efter en
fotosession.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : rosenauer.dk

Dato : 04-06-04 13:04

Ja - og jo!

Blev hurtigt træt af at tømme 300D (eller et vilkårligt andet USB < 2.0)
kamera. 512MB billeder er en ting men har man det meste af et 4GB kort fyldt
tager det lidt længere tid ;)
Du må ud og købe en USB 2.0 CF-reader..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-04 13:19

rosenauer.dk wrote:
> [...]
> kamera. 512MB billeder er en ting men har man det meste af et 4GB kort fyldt

Er det nu også så stort et problem.. man begynder da bare at
efterbehandle når den første subfolder med < 100 billeder i er
kommet ind på disken

Det virkede fint da jeg hev 9.5gig billeder ud af min Archos for en
uges tid siden

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Bon

Dato : 04-06-04 14:01

> [...]
> fra en Canon EOS 300D til computeren med det medfølgende kabel?
>
> Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr),

Jeg købte en Sandisk kortlæser til USB2.0 i El-giganten til omkring 300kr.
Jeg gad heller ikke vente på den lange overførelsestid fra kamera til
HD. Jeg har et Sandisk 1GB CF kort og med kortlæseren tager
det nøjagtig 8 minutter og 20 sekunder at overføre 1GB til harddisken.
--
BA

Fra : Klaus G.

Dato : 04-06-04 17:50

> Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr),
som
> kan læse CF og understøtter USB 2.0 ?

Prøv diverse supermarkeder som føre elektronik, så er der somregl bid :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-06-04 19:22

> som
> >
> Prøv diverse supermarkeder som føre elektronik, så er der somregl bid :)

> [...]
+++++++++++++++++++++++++++++

Hej.

Ja, Bilka har en til 96 Kr.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-06-04 17:59

> [...]

>fra en Canon EOS 300D til computeren med det medfølgende kabel?
>
>Hvis det kan passe, kan man så ikke købe en billig kortlæser (< 200 kr), som

Jeg bruger en Sandberg 9-in-1 købt i Fona for 249. Det er ikke Sandberg,
som selv laver den. Jeg har set samme model, med et andet navn hos
Zitech til ca. samme pris.

Peter

Fra : Alex Jensen

Dato : 04-06-04 18:20

Du kan have nok så hurtig en kortlæser/kamera
hvis dit flashkort er langsomt !

Det kan også være dette som sætter begrænsningen.

Mvh Alex

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 04-06-04 18:53

> Du kan have nok så hurtig en kortlæser/kamera
> hvis dit flashkort er langsomt !
>
> Det kan også være dette som sætter begrænsningen.

Jeg har følgende Flash Kort.

http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=37906237

Er det godt eller skidt?

Mvh
Jacob

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-06-04 22:52

Jacob Jørgensen skrev:
> Jeg har følgende Flash Kort.
>
> http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=37906237
>
> Er det godt eller skidt?

Efter min erfaring er det rigtigt godt

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-06-04 22:45

Alex Jensen wrote:
> Du kan have nok så hurtig en kortlæser/kamera
> hvis dit flashkort er langsomt !
> Det kan også være dette som sætter begrænsningen.

Det skal være pænt ringe hvis det skal være langsommere end
USB-forbindelsen til et 300D, det er nok det sløveste USB i
verden

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : -Thomas H.-

Dato : 07-06-04 07:28

> Det skal være pænt ringe hvis det skal være langsommere end
> USB-forbindelsen til et 300D, det er nok det sløveste USB i
> verden

Ja, det tror jeg da på.. Jeg fik også et chok første gang jeg skulle
overføre fra mit 300D.. Jeg syntes egentlig det er dybt skuffende, at det
skal tage så lang tid at overføre fra kameraet..

Anyways, jeg købte også en USB2.0 kortlæser i Kvickly til 90,- og nu går det
100 gange stærkere..

MVH
Thomas H.