Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS max 30sek video?
Fra : Walther

Dato : 04-06-04 11:08

Hej,

Har lige løbt et Kingston 256MB SD kort, men kan kun optage i 30sek i
640x480.

Manualen siger at optagelse kan stoppe pludseligt ved langsomme kort,
er det det der gør, og kan jeg optage længere med et hurtigere kort?

Tak,
walther

Fra : Peter Schroeder

Dato : 04-06-04 11:50

"Walther" skrev
> [...]
> Manualen siger at optagelse kan stoppe pludseligt ved langsomme kort,
> er det det der gør, og kan jeg optage længere med et hurtigere kort?

Hmmm. Jeg troede egentlig at SD kort var SD kort,
rent hastighedsmæssigt.
Men siden manualen nævner langsomme kort, så...
Har du haft kortet formatteret i kameraet?
Hvis ja, er det antagelig hastigheden den er gal med.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-06-04 11:53

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote

> Hmmm. Jeg troede egentlig at SD kort var SD kort,
> rent hastighedsmæssigt.

Det er de ikke, men i dette tilfælde er det nu kameraet der sætter
begrænsningen. Det står i specifikationerne til i hvert fald Ixus 500
at det er begrænset til 30 sekunder i bedste opløsning.

Fra : Walther

Dato : 04-06-04 11:56

In article <40c053d6$0$224$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Peter
> [...]

> Men siden manualen nævner langsomme kort, så...
> Har du haft kortet formatteret i kameraet?
> Hvis ja, er det antagelig hastigheden den er gal med.

Har lige søgt en del på google, og fandt en test hvor der stod at
640x480 er begrænset til 30sek, og de andre opløsninger til 3min. øv...

Der er forskel på hastighederne på kortene, men de små kameraer kan
vist ikke udnytte de højere(dyrere) hastigheder?

Tak for svaret,
walther

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-06-04 12:54

Walther <reply@in.group> wrote

> Der er forskel på hastighederne på kortene, men de små kameraer
> kan vist ikke udnytte de højere(dyrere) hastigheder?

Det har ikke noget at gøre med kameraets størrelse. Mit Kyocera SL400R
er 15mm tykt og kan optage i 640x480, 30FPS til hukommelseskortet er
fyldt, hvis man sætter et hurtigt SD kort i.

Det er snarere et spørgsmål om at Ixus filmklip ikke er tidssvarende.
Med deres S1 har Canon vist at de godt kan lave fornuftige filmklip, så
mon ikke næste Ixus udgave også kan gøre det?

Fra : Walther

Dato : 04-06-04 13:11

In article <Xns94FE8E66FFC7Ftokeeskildsen@130.226.1.34>, Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> Med deres S1 har Canon vist at de godt kan lave fornuftige filmklip, så
> mon ikke næste Ixus udgave også kan gøre det?

:) det var ikke det jeg mente med små kameraer, men det var
selvfølgelig heller ikke klart.

Med små mente jeg <5MegaPixels, der er ikke så meget data at flytte, så
der er ingen grund til at optimere hastigheden så meget...

Mvh,
walther