Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
TECHNIK direkt igen igen
Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 18:27

Jeg har læst de forskellige tråde angående krav om indscanning af kreditkort
og ID i forbindelse med køb hos TECHNIKdirekt. Jeg bestilte et Finepix S5000
+ 128 Meg XD kort i mandags for ialt 381 Euro alt incl , og jeg er ikke
blevet mødt med det omtalte krav om legitimation. Mit gæt er at der er en
beløbsgrænse, f.eks på 500 Euro for køb uden ID.

mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 03-06-04 18:52

Hej Erik.

Sjovt nok lavede jeg samme ordre som dig, og blev heller ikke bedt om det.

De skrev dog at der ville gå 14 dage, og jeg valgte derfor at skrive til dem
for at annulere ordre, da jeg kunne få det hurtigere et andet sted.

På trods af overstående har de i dag sendt mig en mail (jeg har sendt dem 8
mails for at få bekrætigede min annulereting), om at de nu har afsted
pakken.

Jeg valgte at bestille hos pixmania.com Under 24 timer, så havde jeg det!!

Jeg handler hvertifald ikke hos technik, selvom de har fået så god omtale
her.

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 18:57

"Kenneth Koustrup skrev i news:c9nofg$2gaq$1@news.cybercity.dk...

> Jeg valgte at bestille hos pixmania.com Under 24 timer, så havde jeg det!!

Hej Kenneth
Er du tilfreds med kameraet? De sendte kameraet igår, så jeg regner med at
have mit imorgen. Hvad kom du til at give for dit kamera + XD kort og
forsendelse?
Mvh Erik

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 03-06-04 19:49

Hvad jeg syntes om det? Jeg elsker simpelt hen det kamera....

Det er fint til mit behov, og det laver gode billeder, hvis man blot bruger
det rigtigt.

Tror ikke du kommet til at fortryde.

Men vi kan jo evt. lave en lille s5000 klub

Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 20:37

"Kenneth Koustrup" skrev i news:c9nrqv$2kc0$1@news.cybercity.dk...
> Hvad jeg syntes om det? Jeg elsker simpelt hen det kamera....
>
> Det er fint til mit behov, og det laver gode billeder, hvis man blot
bruger
> det rigtigt.

Det synes jeg lyder godt, jeg glæder mig allerede. Kan du ikke poste et
billede i Dk.binaer?

> Men vi kan jo evt. lave en lille s5000 klub

Jeps det kan være vi får Jens med

Mvh Erik

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-04 19:04

On Thu, 3 Jun 2004 19:51:41 +0200
"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@mail.dk> wrote:

> [...]
> det!!
>
> Jeg handler hvertifald ikke hos technik, selvom de har fået så god

hos:
http://www.nomatica.com/
kan du få det samme kamera + 128mb Xd + taske + tripod + usb kortlæser
for 3050kr inkl. forsendelse

Sidst jeg hørte var der vist 2 dages leveringstid.
--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 03-06-04 19:14

> [...]
> blevet mødt med det omtalte krav om legitimation. Mit gæt er at der er en
> beløbsgrænse, f.eks på 500 Euro for køb uden ID.

---

Hej Erik
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du har valgt at købe et Fuji
Finepix S5000?

Jeg synes selv det ser utroligt fedt ud, men har set en masse kritik gående
på støj.
Hvad har du gjort dig af tanker herom?
Vh. Jens

Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 19:30

"Jens@dtext.news.tele.dk" skrev i
> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du har valgt at købe et Fuji
> Finepix S5000?

Hej Jens

Jeg læste anmeldelsen på steves og syntes at kameraet lød til at passe godt
til mit behov.
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html
Jeg havde en økonomisk smertegrænse på 3000 kr og det betød noget at jeg
kunne få et S5000 med XD kort for 381 Euro. At det så åbenbart kan fås endnu
billigere andre steder gider ikke græde snot over. Jeg ville have spurgt her
i gruppen inden jeg bestilte kameraet, men da Kenneth har postet en del om
samme emne og ikke fået mange svar, valgte jeg at lade være.

Mvh Erik

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 03-06-04 20:15

> [...]
> i gruppen inden jeg bestilte kameraet, men da Kenneth har postet en del om
> samme emne og ikke fået mange svar, valgte jeg at lade være.

Tak for dit svar, jeg håber du bliver glad for det.

Jeg er selv ved at finde et nyt digicam som afløser for mit Olympus C-3020
som har tjent mig godt gennem tiden.
Fuji Finepix S5000 har det rette udseende efter min smag! Det ligner et
kamera og ikke et kreditcard ,
samtidig ser det ud til at passe lige til mine hænder (godt greb)
Det jeg er lidt skeptisk over er dets 1,5" TFT hvilket er lidt i underkanten
for mig da jeg benytter denne skærm meget.
Et andet punkt er at Fuji S5000 åbenbart komprimere en hvis legemsdel ud af
bukserne - hvilket åbenbart giver støj i billederne.
Alligevel er der masser af fans af dette kamera og jeg synes absolut også
det ser lækkert ud til lige under 3 tkr.
Så skulle Fuji bare tage sig sammen og release en ny firmware der ikke
komprimerer så hårdt.

Ellers kikker jeg meget på et Olympus C-770 (evt. 765) som har alle de
rigtige finesser samt god kvalitet
- desværre er det lidt "fiset" efter min mening, bare fordi japanere er små,
behøver alt andet sku ikke være det
Endvidere benytter det Xd kort og special batteri - ØV.

Alternativt findes der HP-PS 945 som har nogle af de rigtige features
- desværre kun 8X zoom og ikke noget med TIFF eller RAW, men 2" TFT og det
benytter SD kort og alm. batterier! og har en AF assist lampe.

Kodak EasyShare DX6490 som også har alle de rigtige specifikationer men
mangler muligheden for RAW / TIFF og manglende manuel Hvid-balance.
Bruger SD / MMC men desværre et mystisk batteri af den lidt dyre slags...

Det er dæleme uhyggeligt svært at træffe et valg
Jens

Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 20:39

> Et andet punkt er at Fuji S5000 åbenbart komprimere en hvis legemsdel ud
af
> bukserne - hvilket åbenbart giver støj i billederne.

Hvis det er det der skaber støjen kan man jo arbejde i RAW til de "fine"
billeder.

mvh Erik

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 03-06-04 20:53

> af
> Hvis det er det der skaber støjen kan man jo arbejde i RAW til de "fine"
> billeder.
> mvh Erik

Ja, det har du ret i!

Problemet er blot, at jeg sjældent ved om det billede jeg tager bliver et af
de rigtig gode...
- eller det bare er endnu et af de 99 ud af 100 der ikke er noget særligt

RAW fylder ca. 6,5 MB, men selvfølgelig med de kortstørrelser vi efterhånden
operere med kan det vel nok gå an

Hvis man fotografere i RAW, skal man så benytte et specielt medfølgende
fotoprogram til at redigere billedet i, eller kan det gøres i alle
almindelige fotoprogrammer?

Jeg tror jeg ender op med et OLY-770 (evt. 765), så kan man jo altid købe
sig en dametaske til at bære det feminine stykke teknik rundt i
hrmmm.
I hvert tilfælde er jeg blevet meget "hooked" på at skulle have et kamera
med mere end 3X zoom - det er simpelt hen så sjovt at fotografere med, og en
masse nye motiver er pludseligt muligt at fange.
/Jens

Fra : Peter Schroeder

Dato : 04-06-04 10:54

"Jens@dtext.news.tele.dk" skrev
> Hvis man fotografere i RAW, skal man så benytte et specielt medfølgende
> fotoprogram til at redigere billedet i, eller kan det gøres i alle
> almindelige fotoprogrammer?

Eller må jeg måske anbefale:
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-PaloAlto/9919/s7raw.html
Specielt til 5000 og 7000

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Erik W.

Dato : 04-06-04 11:24

"Peter Schroeder" skrev i

> Eller må jeg måske anbefale:
> http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-PaloAlto/9919/s7raw.html
> Specielt til 5000 og 7000

Jeg siger tak! - Det er downloadet og installeret, og nu venter jeg bare på
kameraet så jeg kan få nogle billeder at lege med. Det jeg tænker må være
fedt med RAW, er at man kan indstille hvidbalance efter at billedet er
taget.
Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 03-06-04 20:14

Jens@dtext.news.tele.dk" skrev i

Hvis du stadig hænger på Jens vil jeg lige give dig et mere udførligt svar.
Det jeg godt kan lide ved S5000 er tre ting i prioriteret rækkefølge:

1: Mulighed for at gemme i RAW format.
2: Mulighed for manuel Fokus.
3: Mulighed for at gemme med Fujis super CCD interpolation, hvis jeg en
sjældent gang skal fotografere i storformat.

Jeg var på udkig efter en afløser til mit gamle Olympus XL1400, som skal på
pension. Jeg havde kredset det ind til tre muligheder

S5000 var en af dem og de to andre var

Olympus CAMEDIA C720 til 2000 kr købt i Danmark Det ville være den absolut
mest snusfornuftige løsning fordi jeg ville kunne bruge mine gamle
smartmedia kort i det. Men jeg syntes det er grimt og lidt kedeligt og jeg
ville gerne have lidt mere at lege med.

Canon S1 IS Det kamera har jeg luret meget på. Jeg er især vild med den
drejelige LCD skærm. Det er lidt dyrere end Finepixen, men det der var
afgørende tror jeg var manglende RAW. ... Jeg er stadig i tvivl om jeg
skulle have købt det, men jeg havde sat en grænse ved 3000kr.

Jeg glæder mig til at lege med RAW formatet, det at billederne ikke først
har været igennem kameraets billedbehandlingsprogram må bestemt give nogen
muligheder. Jeg kan lide at arbejde med farverne og jeg eksempelvis
inspireret af Martin Gleits billeder.
http://home1.stofanet.dk/gleitfoto/natur1/index.htm

Mvh Erik