ImageMagick og mem_limit?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-06-04 08:54

Hejsa

Kan man nogen måde udføre et script, som ikke vil blive berørt af php's
mem_limit? (det går jeg ikke udfra, men nu spørger jeg alligevel .

Grunden er, at jeg gerne vil resize et billede på 2 Mpix eller større, og at
mit (og mange andre) webhoteller har mem_limit på 8 MB, som er standard. Jeg
tænke derfor på at bruge ImageMagick, men her er problemet vel det samme,
hvis jeg udføre det fra php, eller hvad?

Andre ideer modtages også meget gerne?

mvh Frank

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-06-04 23:29

Frank K. Jensen wrote:

> Kan man nogen måde udføre et script, som ikke vil blive berørt af php's
> mem_limit?

Nej, men man kan sætte memory_limit til noget højere. Om du kan gøre
det, afhænger muligvis af, om PHP kører i safe_mode, om du har
root-adgang til serveren mv. Se på http://dk.php.net/ini_set, hvad du
kan gøre.

Fra : Rigor Mortis

Dato : 05-06-04 06:54

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40c02a97$0$216$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Kan man nogen måde udføre et script, som ikke vil blive berørt af php's
> mem_limit? (det går jeg ikke udfra, men nu spørger jeg alligevel .
>

> Andre ideer modtages også meget gerne?

På mit webhotel kan man bare lægge en .htaccess i biblioteket med
upload-scriptet.

..htaccess skal have følgende indhold:

php_value memory_limit 20M

Det virker hos mig.