Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 3,5-6,3/28-300 Macro C/AF
Fra : Peter

Dato : 01-06-04 20:21

Hej
Jeg overvejer at købe Sigma 3,5-6,3/28-300 Macro C/AF til min canon D30
Er der nogen af jer der har erfaringer med dette objektiv ?
--
Mvh Peter

Fra : Alex Jensen

Dato : 01-06-04 21:08

Lad være... et objektiv som dækker så bredt et område kan kun være
uskarpt i yderområderne. f/6.3 er så godt som ubrugeligt håndholdt i 300mm.

Find istedet et eller to objektiver som dækker max 3-4x zoom.

Mvh Alex

Fra : Per M

Dato : 01-06-04 21:29

Jeg har sådan et bare med Nikon-fatning. Selvfølgelig vil du opnå bedre
resultater med f.eks. en 28-80 og en 70-300, og du vil opnå endnu bedre
resultater, hvis du køber en masse objektiver med fast brændvidde, men hvis
du skal på ferie og ikke har mulighed for at tage så megt udstyr med, er den
enormt praktisk. Faktisk er den langt bedre, end folk vil gøre den til. De
fleste, der udtaler sig negativt om den, har aldrig prøvet den - de har
enten læst noget et eller andet sted, eller også gætter de sig til, at sådan
et vidtspændende objektiv slet ikke kan være godt
Jeg er glad for mit og bruger det ofte, når jeg ikke lige gider at slæbe en
masse forskelligt grej med.
Men gå ind i en butik med dit kamera, og spørg om du må prøve et par skud
med Sigma'en på, det giver et bedre indtryk af hvad objektivet kan og ikke
kan.

mvh
PerM

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-04 06:19

In article <40bcd7e0$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter wrote:
> Hej
> Jeg overvejer at købe Sigma 3,5-6,3/28-300 Macro C/AF til min canon D30
> Er der nogen af jer der har erfaringer med dette objektiv ?

Når du kommer ud i den lange ende (over f/5.6), så slår AF fra
medmindre du har et 1D.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Per M

Dato : 02-06-04 08:56

AF fungerer også i den lange ende på et Nikon F90X, F80 og D70, ihvert fald
med mit objektiv, som er den "gamle" model (Sigma ændrede lidt på det på et
tidspunkt, men hvad de ændrede udover filterdiameter, ved jeg ikke).

mvh
PerM

meddelelse news:slrncbqoq9.q3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-04 16:57

In article <aUfvc.175$L21.75@news.get2net.dk>, Per M wrote:
> [...]
> med mit objektiv, som er den "gamle" model (Sigma ændrede lidt på det på et
> tidspunkt, men hvad de ændrede udover filterdiameter, ved jeg ikke).

Der er software i Canon's low-end kameraer (dvs vist alle digitale
pånært 1'er serien), som slår AF fra ved blænder mindre end f/5.6.
Det er en feature.

Det er en af grundene til at der sælges en del bille TC'ere som ikke
har de 3 ben med der på Canon fortæller den relle blændeåbning og
længde.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260