Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny firmware-hack til 300d på trapperne
Fra : Claus Hastrup

Dato : 01-06-04 14:11

Fik lige en mail fra en englænder, jeg kender. Han fortalte, at han har
prøvet en beta-version af en ny firmware hack til 300d. Og den skulle virke!
Den nye hack gør det bl.a. muligt at bruge mirror lock-up og ISO 3200.

Så hvis man står og mangler den slags, var det måske en idé at holde øje
med:
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html

Beta-versionen LIGGER DER IKKE - den er endnu ikke offentlig tilgængelig, så
vidt jeg ved. Og under alle omstændigheder er det måske meget godt at høre
lidt flere erfaringer, før man selv begynder at bakse med det (Det gør
jeg i hvert fald selv...)

Men tag alligevel et kig på ovenstående link, hvis du skulle være
interesseret i at lave de egen kabeludløser, opnå AI servo i andet end
Sports mode osv.
--
Claus Peter Hastrup

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-04 15:09

Claus Hastrup wrote:
> [...]
> vidt jeg ved. Og under alle omstændigheder er det måske meget godt at høre
> lidt flere erfaringer, før man selv begynder at bakse med det (Det gør

Humbug!

http://www.cat.orc.ru/E3kr111B7.rar

Den er da lige dér ;)

Jeg prøver den senere.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Frederik Thorup

Dato : 01-06-04 16:26

> http://www.cat.orc.ru/E3kr111B7.rar

TAK

Men hvordan får man den originale ned i kameraet igen? Og hvor finder man
den originale firmware henne?

MVH
Frederik

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-04 16:19

On Tue, 1 Jun 2004 17:25:43 +0200, "Frederik Thorup"
<frederik@odense.kollegienet.dk> wrote:

>TAK
>
>Men hvordan får man den originale ned i kameraet igen? Og hvor finder man
>den originale firmware henne?

Hos Canon der hvor du hentede V1.1.1

MVH Tommy

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-06-04 17:22

Hejsa!
Følg med her - vild megen snak om det nye hack
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=8998521

Hilsen Bo

Links:
http://www.visuelweb.dk/300D/
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-04 18:20

In article <40bcad3b$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Bo Jørgensen wrote:
> Hejsa!
> Følg med her - vild megen snak om det nye hack
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1031&message=8998521

Det rigtige sted er en yahoo gruppe, hedder vist canoncamerahacking eller
noget i den retning.

Den nye formware kan også skifte mellem fokus modes. Sportsfokus virker
dog endnu ikke helt.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-06-04 18:45

> Det rigtige sted er en yahoo gruppe, hedder vist canoncamerahacking eller
> noget i den retning.

canondigicamhacking@yahoogroups.com

/Bo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-04 19:17

Hans Joergensen wrote:
> http://www.cat.orc.ru/E3kr111B7.rar
> Jeg prøver den senere.

Og den virker jo fint..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-04 06:17

In article <slrncbpi0e.r4b.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Og den virker jo fint..

Også her. Nu Canon da snart selv sende en bedre en ud.
Vi mangler stadig Servo AI.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-06-04 08:23

Povl H. Pedersen wrote:
> Også her. Nu Canon da snart selv sende en bedre en ud.

Det kan du være ganske sikker på de ikke gør.
Ikke en med flere funktioner da.

> Vi mangler stadig Servo AI.

Det kommer nok :)

// Hans