Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Eksterne, transportable medier
Fra : Skeptikeren

Dato : 31-05-04 18:53

Er der nogen, der har set en eller flere sammenlignende tests af de
mange nye eksterne medier, der kommer frem nu?

Jeg tænker på f.eks disse:
Epson Photo PC Photo Viewer P-1000;
Nikon Coolwalker MSV-01 30Gb;
Smartdisk FlashTrax 20/ 30/ 40GB USB2.0;
Delkin eFilm Picture PAD - 20GB;
Microsolutions RoadStor Portable Digital Photo Viewer / CD Burner /
DVD & MP3 Player;

De er jo dyre nu; men mon ikke prisen vil rasle ned i løbet af året?

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-05-04 22:44

"Skeptikeren" <skeptikeren#remove_me#@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DVD & MP3 Player;
>
> De er jo dyre nu; men mon ikke prisen vil rasle ned i løbet af året?

Kender ikke de nævnte og hvad du vil bruge tingene til, men hvis dimsen
gerne må være så stor at der skal en god jakke-/frakkelomme til, så prøv at
tænk denne vej:
En 80-120 GB IDE HD til 500-700 Kr. + En USB-Box til 316 (Zitec begge, måske
kan det fåes billigere)
Det er da en kapacitet der vil noget. Det funger fint - har selv to og man
kan sætte lige så stor en HD man vil i (3,5") - og skifte efter ønske.
En HD er nok det billigste lagringmedium nu om stunder.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-05-04 23:46

Ole Larsen wrote:
> En 80-120 GB IDE HD til 500-700 Kr. + En USB-Box til 316 (Zitec begge, måske
> kan det fåes billigere)

Plus et batteri der kan holde liv i lortet så man kan overføre
billeder fra sit flashkort, + en dims der kan fylde billederne ind
fra flashkortet..

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Jan F.

Dato : 01-06-04 16:02

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sætte lige så stor en HD man vil i (3,5") - og skifte efter ønske.
> En HD er nok det billigste lagringmedium nu om stunder.

Det som "Skeptikeren" efterlyser er kendskab til medier hvor han direkte kan
tømme Ram-kortet på. Din ide med ekstern disk duer ikke her, den kræver en
computer for at kunne tømme kortet. Men en ekstern disk er fremragende til
backup af PC og lign.

--

Jan F.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 01-06-04 14:57

> [...]
> computer for at kunne tømme kortet. Men en ekstern disk er fremragende til

Der var en diskution for et stykke tid siden...

Der eksiterer faktisk en dims som du sætter mellem USB drevet og en evt
kortlæser...
Så trukker man på en knap og så tømmer den den ene over på den anden....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 21:51

On Tue, 1 Jun 2004 15:56:41 +0200, "jabbe\(4k\)" <jabbe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>kortlæser...
>Så trukker man på en knap og så tømmer den den ene over på den anden....

Jeg læste et eller andet sted om sådan en lille box:

Kortlæser med indbygget 30GB 2,5" harddisk...til batteridrift..
kunne køre 2,5 time på en opladning..

Men på billedet var der kun en powerknap og en "copy" knap...
Og så er spørgsmålet: Bliver CF-kortet tømt, eller bliver indholdet blot
kopieret over på denne box...?

Irriterende, hvis man i kameraet skal tømme kortet bagefter...
Husker jeg rigtigt kostede den ca 1500,-

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen

(Erstat evt. AT med @ hvis du mailer direkte)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-04 22:26

"Thore"
> [...]
> kopieret over på denne box...?
>
> Irriterende, hvis man i kameraet skal tømme kortet bagefter...
> Husker jeg rigtigt kostede den ca 1500,-

Det lyder som x-drive.. Den kopierer filerne, så du selv kan
formatere kortet i kameraet, når du er sikker på kopieringen
gik som den skulle, så det er såmend smart nok, har ikke
brug for smarte features eller flere knapper. En CF til dvd
brænder, ja tak meget gerne.. -max-

Fra : TommyBoy

Dato : 01-06-04 22:04

"jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kortlæser...
> Så trukker man på en knap og så tømmer den den ene over på den anden....

Jeps, det var en fed dims! Men det fylder alt sammen... Fordelen ved
USB-dimsen du nævner er, at ALLE transporteble MP3-afspillere nu kan virke
som photo-wallet/eksterne medier til billeder.

F.eks. har iRiver lavet en harddisk-baseret MP3-afspiller som rykker numse
for vildt, men den har ingen kort-læser. Vupti - frem med USB-dimsen og en
kortlæser og så kan man overføre sine billeder!

Ellers er den eneste (gode) kombination af mp3-afspiller og photo-wallet
stadig Archos gmini 220. Der er mange der snakker om Xdrive, men den kan
ikke holde strøm særlig længe, og slet ikke så længe at man kan nå at høre
et par CD'er fra den...

Forresten, så er en god taktik at skrive "[produktets navn her] REVIEW" i
google, så plejer der at komme lækre ting frem

MVH Tommy

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-04 22:56

"Skeptikeren"
> [...]
> DVD & MP3 Player;
>
> De er jo dyre nu; men mon ikke prisen vil rasle ned i løbet af året?

Jeg har set Epson' og den er smart, men ikke smart nok
til at jeg ville bytte med min x-drive. Venter helt sikkert
til der kommer en med indbygget dvd brænder, den
burde være på trapperne, teknologien ligger der jo..

De blir billigere, men du skal ikke regne med de rasler
ned, ikke mærkevarerne ihvertfald.. -max-

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 01-06-04 09:11

> Jeg har set Epson' og den er smart, men ikke smart nok
> til at jeg ville bytte med min x-drive. Venter helt sikkert
> til der kommer en med indbygget dvd brænder, den
> burde være på trapperne, teknologien ligger der jo..

DVD brænder??
Har du så planer for at brænde med multi session??? Det kræver at den kan
brænde med multi session..:)
For du ska' da lige tænke på at hvis du ikke kan brænde med Multisession så
lukker den DVD'en og så kan du ikke brænde mere....
Det vil betyde at du har jokket et 1GB kort i drevet og det var så det.....

--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-04 08:56

In article <ftrmb09p4f8vkc37oe81oh28063kh3pcr0@4ax.com>, Skeptikeren wrote:
> [...]
> DVD & MP3 Player;
>
> De er jo dyre nu; men mon ikke prisen vil rasle ned i løbet af året?

Et andet alternativ er en Belkin adapter til en Apple iPod.
Det er vel en af de mindste og smarteste enheder..

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-06-04 09:26

Povl H. Pedersen wrote:
> Et andet alternativ er en Belkin adapter til en Apple iPod.
> Det er vel en af de mindste og smarteste enheder..

Er det så ikke smartere med en Archos Gmini 220 som min ? ;)

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : TommyBoy

Dato : 01-06-04 22:15

Du kan få en Archos gmini 200 for 2500,- i dag (søg på dvdpriser.dk). Den
har 20 GB, tager CF-kort og kan fylde sin harddisk op et par gange før den
skal lades op igen. Så kan den også spille/optage mp3'er i 7 timer før den
løber tør, den fylder det halve af hvad der ellers findes af photo-wallets,
man skal ikke bruge drivere til den og man kan få fjernbetjening med
indbygget FM-radio. Den har ikke farveskærm, og man kan ikke checke
billederne på den, men som transåportabelt eksternt medie er det den bedste,
billigste og mindste løsning lige nu - også sammenlignet med dem du selv
nævner, og så x-drive som nogle vil fremhæve.

Det varer noget tid før der kommer en dims på markedet som holder så godt
strøm og kan så mange ting til den pris, men hvis du ikke skal bruge én
inden for det næste års tid, så vent endelig!

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-06-04 08:44

TommyBoy wrote:
> [...]
> skal lades op igen. Så kan den også spille/optage mp3'er i 7 timer før den

Nej det kan den så ikke..

Jeg har testet den, og man kan kopiere et 512meg flashkort ind på
den 18 gange før den dør.

Det svarede i mit tilfælde til samlet 9,5gig billeder.

Til gengæld passer det at den kan afspille mp3 i 7-8 timer før den
dør

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Skeptikeren

Dato : 02-06-04 07:22

On Mon, 31 May 2004 19:52:34 +0200, Skeptikeren
> [...]

>Epson Photo PC Photo Viewer P-1000;
>Nikon Coolwalker MSV-01 30Gb;
>Smartdisk FlashTrax 20/ 30/ 40GB USB2.0;

Tak for de gode svar, og spec. til Tommy for fidusen med at søge
Google på * REVIEW, det virkede straks:

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1265628,00.asp

mvh

sk