Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus 3030zoom Værd?
Fra : surfing

Dato : 31-05-04 15:51

Hvad skal jeg gøre ?
mit kamera virker perfekt men når jeg evt får billedet over på min comp og
zoomer ind 3-4 gange
kommer der nogle små grønne og hvide pixels frem det er vel en 5-6 stykker
og altid samme sted !
Det er ikke noget jeg lægger mærke til ellers men det er irriterende at vide
de er der!
Kan det betale sig at få en ny CCD-Chip i eller er det et nyt kamera man
skal købe hvis man ikke kan "leve" med fejlene,
hvilket mange sikkert kunne.
Hvad vil man evt kunne få for kameraet som det er?
Eller hvad vil det mon koste at få rep??

det er 3.2 Pixels Olympus 3030Zoom 3x optisk 2,5 digitalt

SONN

Fra : emj

Dato : 31-05-04 16:25

On Mon, 31 May 2004 16:51:18 +0200, "surfing" <surfing2@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>og altid samme sted !
>Det er ikke noget jeg lægger mærke til ellers men det er irriterende at vide

Har man ikke på C-3030 en funktion, der hedder "pixelmapping"?
Hilsen emj

Fra : TC

Dato : 31-05-04 16:47

"surfing" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller hvad vil det mon koste at få rep??
>
> det er 3.2 Pixels Olympus 3030Zoom 3x optisk 2,5 digitalt

Ved ikke om 3030´eren kan, men på mit Olympus 220zoom, er der en funktion, hvor
man kan "resette/remappe" pixelerne, kan ikke liiige huske hvordan, da det ikke
er noget der skal gøre særligt tit, men det står i brugs forvirringen.

Tommy

Fra : surfing

Dato : 02-06-04 09:31

Jeg kan ikke maske pixels ud er der nogen der kan sige hvad en ny ccd
koster
eller hvad jeg kan få for det i handel og vandel

Fra : TC

Dato : 02-06-04 16:14

> Jeg kan ikke maske pixels ud er der nogen der kan sige hvad en ny ccd
> koster
> eller hvad jeg kan få for det i handel og vandel

Prøv at kikke i www.dba.dk hvad sådan en fætter står i pt. eller spørg ovre på:
dk.marked.privat.foto
En ny ccd koster garanteret mere end et nyt kamera.

Tommy