Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Karneval - Strøget og Fælledparken. 29-30.~
Fra : Per F Andersen

Dato : 30-05-04 23:18

Her er så i alt 3 serier, som alle er taget live, dvs. under optoget eller
koncert.
Der er både portrætter og grupper.
Og søndag fra Fælledparken.
http://javist.smartlog.dk

mvh per

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-05-04 06:48

"Per F Andersen"
> Her er så i alt 3 serier, som alle er taget live, dvs. under optoget eller
> [...]

Hej Per,
Der er mange glimrende billeder, du har en lidt mere
fra sidelinien infaldsvinkel til tingene end Niels' direkte
ping pong (gammel dansk for dialog) metode.
På billederne fra bryluppet kan man se dine settings
tid og blænde og mange gange blænder du ned også
i close portrætter, hvorfor baggrunden ikke bliver helt
så uskarp som i hvertfald jeg ville foretrække, jeg syns
baggrunden på nogen af dine billeder stjæler lidt
opmærksomhed, på close portrætter vil jeg forslå du
prøver med fuld blændeåbning, måske kan du ikke li'
det, det er sefølig en smags sag. Du har valgmuligheden,
Niels må med hans kamera være ligeså opmærksom på
baggrunden som hoved motivet og lave en komposition
hvor det går op i en højere enhed, det er svært. -max-

Fra : Per F Andersen

Dato : 31-05-04 08:51

> opmærksomhed, på close portrætter vil jeg forslå du
> prøver med fuld blændeåbning, måske kan du ikke li'
> det, det er sefølig en smags sag. Du har valgmuligheden,

Jeg er sådan set ikke uenig med dig.
Selvfølgelig skal der være et minimum af dybdeskarphed.
Grunden til at jeg ikke har valgt fuld blænderåbning er, at jeg ikke
er helt sikker på om skarpheden kan holde - jeg har ikke fået
eksperimenteret
tilstrækkeligt, men det tror jeg så jeg vil gøre!

mvh per

________________________
http://www.javist.dk
http://javist.smartlog.dk
http://www.grafolog.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 31-05-04 09:00

Per F Andersen wrote:
> Her er så i alt 3 serier, som alle er taget live, dvs. under optoget
> [...]

Tekniske bemærkninger:
Jeg fik for øvrigt taget 270 billeder 29.5¨på Strøget, men de var dog
alngttfra alle gode.
Mine billeder er taget med Pentax *ist D. Dem fra Strøget er taget med
Tamron 24-135mm/2.8
Nogle af dem fra Fælledparken er taget med Pentax 100mm/2.8
Eller Pentax 50mm/1.4
De kan ses her: http://www.javist.dk

Fra : Per F Andersen

Dato : 31-05-04 10:48

Per F Andersen wrote:
> Her er så i alt 3 serier, som alle er taget live, dvs. under optoget
> [...]
Ganske vist kan man også komme til billederne via
http://javist.smartlog.dk, men det er en lille omvej. Det er min weblog, men
der er jævnligt billeder på.
Det rigtige skulle være http://www.javist.dk