Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvorfor findes der ikke billige DSLR kamer~
Fra : Erik W.

Dato : 28-05-04 12:39

Hej gruppe
Der er en ting jeg har undret mig over. Man kan få mærkevare analog SLR-
kameraer til omkring 2500kr. Når man tænker på hvad digikams koster, og hvad
en kvalitets digitalindmad kan produceres til, så undrer det mig at man ikke
kan få DSLR kameraer til et par tusser mere end hvad eksempelvis et analogt
Eos 3000N koster (omkring 2500kr.)
Er der nogen der har nogen bud?
Mvh Erik

--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-05-04 12:45

Hvad kan en kvalitets digitalindmad produceres til?

Fra : Mark

Dato : 28-05-04 12:56

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Der er en ting jeg har undret mig over. Man kan få mærkevare analog SLR-
> kameraer til omkring 2500kr.

Det kan vel være fordi at markedet for analog kamera er ved at dø, og så
bliver de sidste solgt billigt.

Mvh
Mark

Fra : Kenneth K.

Dato : 28-05-04 12:56

On Fri, 28 May 2004 13:38:49 +0200, Erik W. <erik.w@mail.com> wrote:

> [...]
> ikke
> kan få DSLR kameraer til et par tusser mere end hvad eksempelvis et

Det er vel kun et spørgsmål om tid før man kan det. Teknologien er stadig
dyr, men den falder jo hele tiden. De allerførste DSLR'ere kostede jo en
hel bondegård (var det $20.000-30.000 ?) og idag kan du få et Canon 300D
og Nikon D70 til 8k med bedre billedekvalitet. Ny teknologi koster er mit
gæt.

--
vh,
Kenneth

Fra : JSC

Dato : 28-05-04 13:00

> [...]
ikke
> kan få DSLR kameraer til et par tusser mere end hvad eksempelvis et

Fordi der er folk (efterspørgsel) nok til de nuværende priser, og så skal de
jo lige have udviklingsomkostningerne hjem.

Hvis man eksempelvis kan producere til 2000 kr. og folk vil betale 8000 kr.
ja så er der jo ingen grund til kun af sælge til 4000 kr.

/Jørgen

Fra : HKJ

Dato : 28-05-04 13:06

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
ikke
> kan få DSLR kameraer til et par tusser mere end hvad eksempelvis et

CCD/CMOS sensoren i et dSLR er rimelig stor, hvilket gør den dyr.