Foto
IBM760 5420
Teil 3020
16-bit RAW i Photoshop CS.
Fra : Johnny Jensen

Dato : 22-05-04 22:34

Nå jeg brukte demoversjonen Capture 4 kunne jeg lagre i 16-bit. Når jeg
bruker RAW-programmet i Photoshop CS får jeg bare lagra i 8-bit, noen som
vet hvorfor? Kameraet er et D100.

--
Johnny Jensen

Fra : fam. Ager

Dato : 23-05-04 07:08

hej

nej jeg ved ikke hvorffor du ikke kan lagre i 16 bit, jeg tager også i raw
med 300d og bruger photo-shop cs og kan godt lagre i 16 bit crew-fil..

torben

Fra : Johnny Jensen

Dato : 23-05-04 09:19

[fam. Ager]
> nej jeg ved ikke hvorffor du ikke kan lagre i 16 bit, jeg tager også i raw
> med 300d og bruger photo-shop cs og kan godt lagre i 16 bit crew-fil..

Mens _du er_ i RAW-programmet?

--
Johnny Jensen

Fra : fam. Ager

Dato : 23-05-04 12:03

> Mens _du er_ i RAW-programmet?
hej

jeg ligger mine raw filer ind med kortlæser....
Åbner derefter i cs, og redigerer i den specielle raw funktion,trykker ok...
herefter åbner "selve" photo-shop cs. gør hvad du skal og tryk på save as og
save as copy...
sådan gør jeg og det er i raw filer i 16 bit....

Men gem altid din originale fil, der for save as copy...

torben ager

Fra : Johnny Jensen

Dato : 23-05-04 16:09

> [...]
> save as copy...
> sådan gør jeg og det er i raw filer i 16 bit....
>
> Men gem altid din originale fil, der for save as copy...

Ok - fant ut av det, men måtte laste ned denne oppgraderingen:
http://www.adobe.com/support/downloads/new.jsp

--
Johnny

Fra : fam. Ager