Har nogen prøvet Net-ID på Mac?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-06-04 18:53

Har nogen testet bankernes Net-ID løsning, som er en konkurrent til
TDC's Digitale Signatur?

Jeg har forsøgt at logge på hos Sygeforsikringen Danmark, men det
spiller ikke. Jeg bruger netbank hos BG Bank, men via VPC da jeg ikke
gider at betale 250 kr. for et ActivCard, men jeg synes slet ikke at
man får muligheden for at bruge ActivCard med Net-ID løsningen.

Er der ikke nogen med Jyske Bank, som kan prøve at logge ind hos
"danmark", hvis de altså er medlemmer der. Jyske Banks netbank-løsning
kører jo uden problemer på Mac'en, så der burde jo ikke være problemer
med Net-ID.

Det vil jo være meget rart at konstantere om bankerne har været lige
så tumpede som de plejer, og har lanceret en løsning som ikke spiller
på Mac'en.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-06-04 20:06

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> "danmark", hvis de altså er medlemmer der. Jyske Banks netbank-løsning
> kører jo uden problemer på Mac'en, så der burde jo ikke være problemer

Jeg prøvede lige: Det kører uden problemer. Du logger ind med dit
sædvanlige nøglekort og password, som når du går i netbanken.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-06-04 20:58

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Jeg prøvede lige: Det kører uden problemer. Du logger ind med dit
> sædvanlige nøglekort og password, som når du går i netbanken.

OK, dvs. at det er BG Banks og Danske Banks løsning som er problemet.
Så mangler vi bare en med et ActivCard og et medlemsskab af "danmark"
for at finde ud af, om vi skal slå de respektive banker i hovedet med
det.