G4 spørgsmål
Fra : mov

Dato : 01-06-04 20:18

Hej Gruppe

Det er lykkeds mig at skaffe en letter def. G4 MAC comp. som jeg vil prøve
at se om jeg kan få den op at køre.Der mangler dog en hard disk og dermed
også SW.
Jeg har en IBM 60 GB hard disk, den skulle der vel ikke være problemer med
at bruge ???
Når jeg åbner G4en er der kabler og plads til harddisken under cd drevet,
men der er også tildsvarende kabler i bunden af kabinettet,hvad er de til
???

jeg håber der er nogle erfarne her i gruppen som kan hjælpe mig

MVH

Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-05-04 21:08

mov <mov12@webspeed.dk(fjern12)> wrote:

> [...]
> men der er også tildsvarende kabler i bunden af kabinettet,hvad er de til

Til harddiske såmænd.
Kablerne øverst har formedentlig forbundet et zipdrev.
Du skal stadig bruge en Mac OS cd.
(og have stillet dato/ur på din puter)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 01-06-04 08:37

mov <mov12@webspeed.dk(fjern12)> wrote:

> Det er lykkeds mig at skaffe en letter def. G4 MAC comp. som jeg vil pr?ve
> at se om jeg kan f? den op at k?re.Der mangler dog en hard disk og dermed
> ogs? SW.

køb OS9 eller 10.3 hos din Apple forhandler - du kan osse finde et
brugt OS, annoncer efter et OS i markedsgruppen eller på mediamac's
marked.

> Jeg har en IBM 60 GB hard disk, den skulle der vel ikke v?re problemer med
> at bruge ???

nej.

> N?r jeg ?bner G4en er der kabler og plads til harddisken under cd drevet,

den vil du ikke bruge til din HD, da den er langsom og beregnet på et
ZIP drev eller lignende.

> men der er ogs? tildsvarende kabler i bunden af kabinettet,hvad er de til
> ???

harddisken... monter den der, det er den hurtige bus (ATA100 eller 66
afhængig af modellen)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).