Airport mister forbindelsen
Fra : Henrik Münster

Dato : 31-05-04 08:43

Her i Esbjerg har der været en del utilfredshed med vores kabelnet
(Esenet). Mange har brokket sig over, at forbindelsen er ustabil. Jeg
har haft problemer med, at forbindelsen er væk, når jeg skal bruge
computeren efter nogen tid på stand-by. Det er typisk længere tid som
f.eks. natten over. Det er ekstremt sjældent, forbindelsen er
forsvundet, når jeg har brugt computeren, eller når den er på stand-by i
kort tid. Men det er måske sket et par gange.
Problemerne var særligt slemme i december. Esenet lovede at
arbejde på det, og det blev da også godt igen, indtil for et par uger
siden. Min løsning har været at slukke for den strømskinne, som stort
set alt udstyr incl. Airport-base og kabelmodem, er sat til. Efter 10-15
sekunder tændte jeg så igen, og så virkede det atter. Jeg har godt nok
undret mig over, at det ikke virkede ved bare at slukke kabelmodemmet
(hive stikket ud bagi), men det var også nemmere at slukke strømskinnen.
Så i går omindrettede vi kontoret, så kabelmodem og Airportbase
er på hver sit stik. Her til morgen var forbindelsen atter væk. Jeg
slukkede så for strømskinnen med kabelmodem og tændte igen. Det hjalp
ikke. Jeg slukkede så for Airportbasen og tændte igen. Så var der
forbindelse.
Vil det så sige, at det er min Airportbase, der driller? Så er
det jo slet ikke Esenet, jeg skal være sur på. Og hvorfor driller den?
Der er forbindelsen iflg. det lille symbol i menulinien. Vil det hjælpe
at opgradere Airport-software? Det er jo ikke en Extreme-base.
TiBook 1 GHz 1GB, Mac OS X 10.3.3 og snow Airportbase (2.
generation m. to ethernetstik) V. 4.0.8. Airport software 3.3.

--
Henrik Münster
Esbjerg