http'ere i MacSoup
Fra : Erling Hansen

Dato : 30-05-04 09:00

Hej. Er det mig, der ikke kan finde ud af det, eller ER MacSoup bare
sådan?
Der er jo mange fine henvisninger til interessante steder, men det er
træls at man først skal skrive dem ned, gå til Safari og hente dem ...
o.s.v.
Kan man ikke 'farve dem blå' til hurtige små visitter?
mvh
Erling

Fra : Terje Rydland

Dato : 30-05-04 09:10

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> o.s.v.
> Kan man ikke 'farve dem blå' til hurtige små visitter?

Klik på dem mens du holder Cmd-tasten nede

Terje

Fra : Erling Hansen

Dato : 30-05-04 15:24

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Klik på dem mens du holder Cmd-tasten nede
>
> Terje

Det var jo nemt. 1000 tak.
Erling

Fra : Henrik Jensen

Dato : 31-05-04 14:10

Ja det virker sørme. Men hvorfor åbner den IE 5.2, når jeg nu bruger
Safari? Jeg er ikke Panter nørd, men mener ikke jeg nogetsteds har bedt
den om at være foretrukket surfbrædt.
--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-05-04 15:33

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> Ja det virker sørme. Men hvorfor åbner den IE 5.2, når jeg nu bruger
> Safari? Jeg er ikke Panter nørd, men mener ikke jeg nogetsteds har bedt
> den om at være foretrukket surfbrædt.

Kontroller/indstil det i Safari -> Indstilllinger -> Generelt ->
Standardbrowser.
I "gamle" dage dvs. indtil for ca. et år siden var IE standardbrowser,
så hvis du ikke har ændret det, er den indstilling gået med i
opgraderingerne. Jeg ved ikke huske om det er rettet i dag, så den som
standard har Safari, eller om man selv skal ændre det først, når man
starter med et helt rent system.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Jensen

Dato : 31-05-04 17:15

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Kontroller/indstil det i Safari -> Indstilllinger -> Generelt ->
> Standardbrowser.

Hej
Sådan ser det ikke ud hos mig. Der giver Indstillinger udelukkende et
vindue med valg af "autoudfyld formularer, brugernavn og andre
formularer", intet om standardbrowser. I gamle dage (os 9) var det da
også et helt andet sted. Noget med internetindstillinger.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-05-04 17:52

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> Hej
> Sådan ser det ikke ud hos mig.

Kaj er ellers ret tydelig, ikke.
Klik nu på Generelt, for dælen

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Jensen

Dato : 31-05-04 18:57

> Kaj er ellers ret tydelig, ikke.
> Klik nu på Generelt, for dælen

Fejlen er ca 40 cm fra skærmen, men om det er vandret eller lodret
afstand er mindre klart. Min computer viser ikke nogen mulighed for
generelle indstillinger i Safari. Ligeledes er der ingen søgefelt i
"Hjælp", så måske er noget udeladt ved instalationen?
Me I don´t know.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-05-04 19:38

> [...]

> generelle indstillinger i Safari. Ligeledes er der ingen søgefelt i
> "Hjælp", så måske er noget udeladt ved instalationen?

I Safaris indstillinger ( æble-, ), skal der i øverste række være en
række med de omtåder der kan stilles på : Generelt; Udseende; Bogmærker;
Autoudfyld; Faner; Sikkerhed; Avanceret.
Generelt er der hvor man ud over standardbrowser også indstiller hvilken
side Safari åbner med, og hvor den smider nedlastede ting m.v.

Det er selvfølgelig under forudsætning af at du kører Panther (10.3).
Under Jaguar (10.2) er det i systemindstillinger du skulle rode for at
skifte standardbrowser.

mvh.
Kaj

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-05-04 21:37

Kaj Christiansen wrote:

> [...]
>
> Det er selvfølgelig under forudsætning af at du kører Panther (10.3).
> Under Jaguar (10.2) er det i systemindstillinger du skulle rode for at

Hmm det må være længere tilbage, jeg har altså indstillingen
Standardbrowser under Generelt på Safari 1.0 under OS X 10.2.8 og Safari
1.2.2 under OS X 10.3.4

Fra : Michael Holm

Dato : 31-05-04 21:44

> [...]
>
> Det er selvfølgelig under forudsætning af at du kører Panther (10.3).
> Under Jaguar (10.2) er det i systemindstillinger du skulle rode for at

måske er du kommet til at "ramme" den aflange knap i højre hjørne af
vinduet, og herved kommet til at skjule de ikoner som man kan trykke på
(heriblandt "Generelt" ??!

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-06-04 06:48

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> måske er du kommet til at "ramme" den aflange knap i højre hjørne af
> vinduet, og herved kommet til at skjule de ikoner som man kan trykke på
> (heriblandt "Generelt" ??!

Ja det var jeg. Så fejlen var 40 cm vandret fra skærmen. Tak for
hjælpen - så blev jeg så klog på Panther.