Airport-spørgsmål
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-05-04 22:44

Nu har jeg sat airport til min G4 (ADSL). Det er ganske simpelt. Det
kabel fra switchen, der før sad i bag i computeren, er sat i Airport. Og
så kører vi. Jeg kan sende mail og gå på internet, hvor jeg vil i mine
stuer.

Men:

Jeg kan ikke komme i suppen. News tele.dk kan ikke findes via airport.

Og så erfarede jeg, at jeg skulle ind og slå AppleTalk til i forhold til
Airport for at kunne bruge min printer: LW 4/600 pS, som med Asantee er
forbundet til switchen. Det gør jeg gerne, hvis det forlanges. men jeg
forstår ikke hvorfor, når det hidtil har virket uden.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-05-04 23:16

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> stuer.
>
> Men:
>
> Jeg kan ikke komme i suppen. News tele.dk kan ikke findes via airport.

Nej. Nu var den der. Det er vist noget med at angive i Airportmenuen,
hvilket netværk, man er sluttet til.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 28-05-04 23:40

> [...]
> stuer.

> Men:

> Jeg kan ikke komme i suppen. News tele.dk kan ikke findes via airport.

tjek din indtastede DNS server!

> [...]
> forbundet til switchen. Det gør jeg gerne, hvis det forlanges. men jeg
> forstår ikke hvorfor, når det hidtil har virket uden.

det har det heller ikke

Appletalk har blot førhen været aktivt på din computers ethernetport.
For at du kan printe over airport skal Appletalk istedet skativeres på
Airportkortet istedet.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-05-04 08:01

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> Appletalk har blot førhen været aktivt på din computers ethernetport.
> For at du kan printe over airport skal Appletalk istedet skativeres på

Ja, ja. Skridt for skridt bliver man - som det lille barn - lidt
klogere, hver gang man tager et nyt skridt ud i verden.

Jeg er nu klar over, at computeren kan have en hel række sæt af
netværksindstillinger med hver deres sæt af uafhængige indstillinger.
Men Appletalk er faktisk ikke slået til i den hidtil anvendte
ethernetkonfiguration. Den har ikke savnet det. men Airport forlanger
det altså.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 29-05-04 15:54

> [...]

> Men Appletalk er faktisk ikke slået til i den hidtil anvendte
> ethernetkonfiguration. Den har ikke savnet det. men Airport forlanger

Appletalk kan kun være aktiv på én port af gangen - Når du slår det
til på airportkortet slås det fra på ethernettet. Det er den
sansynlige forklaring, idet det er UMULIGT at printe direkte til benævnte
printer uden appletalk.

(ovennævnte gælder kun såfremt man bruger GUI til at aktivere
Appletalk, via komandolinien /er/ det muligt at aktivere Appletalk på
mere end én port.