FTP-program
Fra : Mickael

Dato : 28-05-04 21:34

Måske jeg udtrykte mig lidt uklart i min første mail:
"Med hvilket program får man FTP-forbindelse med en Mac (OS 10.3)?"

Men hvilke programmer kan man bruge til at lave FTPforbindelse fra en Mac
med OS 10.3?

Mickael

Fra : Karen Seiersen

Dato : 28-05-04 22:04

Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> "Med hvilket program får man FTP-forbindelse med en Mac (OS 10.3)?"
>
> Men hvilke programmer kan man bruge til at lave FTPforbindelse fra en Mac

Hej Mikkel

Ved ikke lige om det er nogen hjælp, men tast ævle samt k så forbinder
du til det IPnr eller servernavn m.m., du behøver vist ikke noget
specifikt FTP program for at forbinde til en anden server!

Mange gode tanker Karen

--
Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Mickael

Dato : 28-05-04 22:10

Tak for tippet!

Jeg har dog været den vej omkring, men mangler muligheden for at taste
brugernavn og adgangskode.

Mickael.

Fra : Jesper

Dato : 29-05-04 10:58

Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for tippet!
>
> Jeg har dog været den vej omkring, men mangler muligheden for at taste
> brugernavn og adgangskode.

skriv i Forbind til Server:

ftp://brugernavn:adgangskode@ftpserveradressen.dk

OBS: Duer kun til download, upload skal du i terminalen eller bruge et
FTP program.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Morten Lind

Dato : 28-05-04 22:08

> [...]

> "Med hvilket program får man FTP-forbindelse med en Mac (OS 10.3)?"
>
> Men hvilke programmer kan man bruge til at lave FTPforbindelse fra en Mac

....nogle bruger FTP-programmer - nogle bruger site-editorer - nogle
bruger Finder - nogle bruger Terminal.

Hvis du har noget specielt i tankerne, er det måske værd at overveje at
dele det med os?
M.

Fra : Mickael

Dato : 28-05-04 22:12

Jeg er interresseret i et program, hvor man kan få FTP-adgang med brugernavn
og adgangskode.

Mickael.
"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

Fra : Morten Lind

Dato : 28-05-04 22:27

> Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er interresseret i et program, hvor man kan få FTP-adgang med brugernavn
> og adgangskode.
>
> Mickael.

Jamen, så vil jeg anbefale dig Interarchy - det har jeg brugt i seks år,
og det er et suverænt program, der kan en utrolig masse.

prøv en demo først

<http://www.interarchy.com/main/>

M.

Fra : Mickael

Dato : 28-05-04 22:32

Tak for hjælpen - og linket.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-05-04 05:20

> Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for hjælpen - og linket.

Du er velkommen
M.

Fra : Morten

Dato : 28-05-04 23:37

Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er interresseret i et program, hvor man kan f? FTP-adgang med brugernavn
> og adgangskode.

Såvel Finder som ftp i en terminal kan det (Finder er dog read only,
og kan derfor ikke anvendes til at uploade. Her er en lyn tutorial til
ftp fra terminalen:

skriv "ftp" for at starte ftp programmet.

skriv "passive" for at slå passive til eller fra.

skriv "open brugernavn@:password@ftp_server_ip" for at logge på en
server.

skriv "cd navn_på_remote_mappe" for at skifte bibliotek på serveren.

skriv "dir" for at se en liste over indholdet af den mappe du befinder
dig i på serveren.

skriv "put sti_til_lokal_fil" for at uploade til det bibliotek du befinder
dig i på serveren.

skriv "get navn_ på_remote_fil" for at downloade til din hjemmemappe

skriv "help" for at se hvilke ftp komadoer din server understøtter

skriv "bye" for at afslutte såvel session som ftp program.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-05-04 05:15

Mickael <mickael@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er interresseret i et program, hvor man kan få FTP-adgang med brugernavn
> og adgangskode.

Umiddelbart kender jeg Fetch og RBrowser, men der er en lang liste her:
<http://www.macupdate.com/internet.php?sub=5>

mvh.
Kaj.
--