Nordea Netbank
Fra : Esben Theis Jensen

Dato : 27-05-04 23:14

Hejsa allesammen

Jeg har fået besked fra Nordea om, at det nu er muligt at bruge deres
netbank på mac (det er et stykke tid siden de fortalte det), men jeg kan
simpelthen ikke få det til at fungere...
Jeg har kopieret min nøgle over fra den tidligere computer - en win98 pc.

Men når jeg så prøver at logge ind, sker der ikke noget...
Nogen der ved, hvad der går galt?

på forhånd tak
Esben

Fra : Esben Theis Jensen

Dato : 27-05-04 23:58

Mit problem opstår idet jeg benytter Safari
Jeg har lige opdaget at der ikke er nogen problemer med Mozilla!

Men derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der kan benytte netbank i
safari.

Venlig hilsen
Esben

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-05-04 06:47

Esben Theis Jensen wrote:
> Mit problem opstår idet jeg benytter Safari
> Jeg har lige opdaget at der ikke er nogen problemer med Mozilla!
>
> Men derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der kan benytte netbank i
> safari.

Næh, jeg bruger ikke Safari -- og kan ikke. Men hvorfor ikke bare bruge
Mozilla?

--Martin
som bruger "sudo -s"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-05-04 12:10

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Næh, jeg bruger ikke Safari -- og kan ikke. Men hvorfor ikke bare bruge
> Mozilla?

Fordi Safari er fuldt integreret med Address Book, iCal, iChat og så
videre.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-05-04 13:21

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Fordi Safari er fuldt integreret med Address Book, iCal, iChat og så
> videre.

Jooooh da, men jeg tænkte mere: Hvorfor så ikke bare bruge Mozilla i
dette konkrete tilfælde?

--Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-05-04 15:09

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Jooooh da, men jeg tænkte mere: Hvorfor så ikke bare bruge Mozilla i
> dette konkrete tilfælde?

Jyske Netbank virker med Safari - hvad med at bede Nordea stramme
stenene og lave en webbank som duer til Apples browser.

Scenarie: du er på besøg et sted og siger: må keg lige låne din Mac, så
jeg kan komme på min netbank............. øh har du ikke Mozilla -
Nordeas netbank duer nemlig ikke med Safari..........

En rigtig netbank virker i markedets gængse browsere og kræver IKKE
installation af noget som helst.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-05-04 17:15

> [...]

> jeg kan komme på min netbank............. øh har du ikke Mozilla -
> Nordeas netbank duer nemlig ikke med Safari..........

Husk lige nøglefilen.

> En rigtig netbank virker i markedets gængse browsere og kræver IKKE
> installation af noget som helst.

Det kan jeg kun være enig i. Men det løser jo ikke Esbens konkrete og
akutte problem at der går politik i det. At der går politik i det, kan
løse problemet på langt sigt.

Så derfor: Brug Mozilla hvis du skal netbanke i aften. Eller forlang at
Nordea tager sig sammen og vent med at netbanke til år 2008.

--Martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 28-05-04 18:09

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> [...]
> Nordeas netbank duer nemlig ikke med Safari..........
>
> En rigtig netbank virker i markedets gængse browsere og kræver IKKE

Hørt!!

Jyske rules!

Men det er altså osse irriterende hvis man bruger Safari , og så skal
åbne Mozilla for at komme i banken! Vi betaler sgu lige så meget i
bankgebyrer og renter som PC brugere
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-05-04 22:33

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jyske rules!
>
> Men det er altså osse irriterende hvis man bruger Safari , og så skal
> åbne Mozilla for at komme i banken! Vi betaler sgu lige så meget i
> bankgebyrer og renter som PC brugere

Kan I se aktiekurser i Jyske Netbank med Safari? Jeg bruger altid
Mozilla til Jyske Netbank. Jeg bruger også Internet Explorer til at
bestille billetter hos DSB. De andre er ikke helt gode til det. Det er
da ikke så bøvlet at bruge flere browsere. Det kan faktisk være meget
rart at have et par stykker liggende til besværlige sider.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-05-04 07:47

> [...]
> da ikke så bøvlet at bruge flere browsere. Det kan faktisk være meget
> rart at have et par stykker liggende til besværlige sider.

Jeg har faktisk slet ikke prøvet at se aktiekurser, men du har ret, at
der er mange sider som er besværlige, og jeg kan godt lide din positive
holdning: Det er godt at der er browsere til de forskellige besværlige
sider!!
Jeg er modsat og synes at een browser skal kunne klare det, så det er
desværre med irrirtation, når det ikke virker.

Vil nu, inspireret af dig, prøve om jeg ikke kan se lidt mere lyst på
mine browserskift

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Esben Theis Jensen

Dato : 29-05-04 09:57

Hejsa igen...

Ja men det var jo trist at høre, at I heller ikke kunne bruge Safari til
Nordea...

Men det er der jo ikke noget at gære ved.

Men tak for hjælpen alligevel

Esben

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 01-06-04 23:53

Esben Theis Jensen <newsgroup@clubesben.dk> writes:
> [...]
>Jeg har kopieret min nøgle over fra den tidligere computer - en win98 pc.
>
>Men når jeg så prøver at logge ind, sker der ikke noget...

Nordea kræver mindst explorer 5.2.1 helst 5.2.3
og styresystem Panther 10.2.8 helst 10.3

Det er den besked jeg har fået af deres support afd. i fredags.
Jeg har ikke prøvet med det, da jeg ikke har opgraderet endnu.

Skadiabanken: Kun Safari og Panther.
Selvom det er for dumt, så er det trods alt bedre end før, hvor man ikke
havde så meget at vælge imellem.

Skadiabanken er absolut den billigste bank, man får vidst oven i købet
renter.

Hilsen Hanne

WWW.macbruger.dk
Største og ældste forening