Problemer med USB2 CF reader
Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 27-05-04 20:10

Hej.

Jeg har anskaffet mig en Sandisk CompactFlash reader med USB2 interface.
Desværre virker den hverken med MacOS 10.3.3 eller 10.3.4 på min eMac.
Den dukker fint op i Finder, men når jeg prøver at kopiere filer fra
den, standser kopieringen efter kort tid, og så er det kun hard reset,
der hjælper ...

Er der andre, der har bøvl med sådan en, eller måske har fundet en
løsning på problemet?

Venlig hilsen
Jens Vesterdahl

Fra : Michael Holm

Dato : 27-05-04 22:14

Jens Vesterdahl <j_e_n_s@r_e_m_i_s_e_n.d_k> wrote:

> [...]
> der hjælper ...
>
> Er der andre, der har bøvl med sådan en, eller måske har fundet en

har haft lign. bøvl med en Apacher USB2 dims, hvis jeg prøver at kopiere
filere større end 1 mb, så standser alt efter kort tid og den eneste vej
er at genstarte mac'en på den hårde måde :((

Har ikke prøvet efter opdatering til 10.3.4, men dit resultat lover ikke
godt :(

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 28-05-04 20:45

In article <1gegwf8.3lrus3g6k24gN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> [...]

[klip]

> [...]
> er at genstarte mac'en på den hårde måde :((
>
> Har ikke prøvet efter opdatering til 10.3.4, men dit resultat lover ikke

Jeg bruger den til at indlæse billeder fra mit digitalkameras CF-kort.
Billederne er ca. 6 Mb store, og tilsyneladende er Finder ikke glad for
at drag-droppe hele bunken på en gang.
I dag har jeg prøvet at kopiere billederne et ad gangen, og det gik
fint. Desuden har jeg importeret hele bunken til disk via programmet
Capture One, og det gik minsandten også.
Jeg prøvede ikke at kopiere et ad gangen med 10.3.3, men da virkede
Capture One i hvert fald ikke, så noget er der sket med opdateringen.

Mvh
Jens

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-05-04 05:17

Jens Vesterdahl <j_e_n_s@r_e_m_i_s_e_n.d_k> wrote:

> Hej.
>
> Jeg har anskaffet mig en Sandisk CompactFlash reader

Hej Jens - desværre har jeg hørt (her i edb.mac) at lige præcis Sandisk
ikke spiller med mac - selv købte jeg et andet mærke efter råd
herindefra: Har ingen problemer.

--håber det er om ikke en hjælp, så måske oplysning du kan bruge

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-05-04 07:45

Martin Ammentorp wrote:

> [...]
> herindefra: Har ingen problemer.
>
> --håber det er om ikke en hjælp, så måske oplysning du kan bruge

der mangler lige en oplysning om hvilket mærke du så købte i stedet for.

JonB

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-05-04 16:34

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> der mangler lige en oplysning om hvilket mærke du så købte i stedet for.

UPS

Transcend

venlig hilsen

Martin

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 28-05-04 20:47

In article <1gehfwd.c0mg2s1yr8268N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Hej Jens - desværre har jeg hørt (her i edb.mac) at lige præcis Sandisk
> ikke spiller med mac - selv købte jeg et andet mærke efter råd
> herindefra: Har ingen problemer.

Ja - og jeg glemte jo lige præcis at checke om skidtet var kompatibelt
.... jeg tåbe!

Mvh
Jens