Citrix, ingen forbindelse til
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-04 19:07

På mit arbejde har vi tjenesteplaner hos Silkeborg Data med det såkaldte
Modul Tjenestetid. Man skal kunne forbinde sig til serveren hjemmefra.
Det gør man via en browser, der så henter et lille program, der åbner et
program, man har på computeren. Det hedder "ica" og vist nok
"Neighbourhood".
Jeg kan godt logge ind via en browser, og ica begynder da også
at åbne. Den stopper bare med meddelelsen:

Connection to server "195.215.139.4" failed.
Error number: 51

Og så ellers bare en knap med quit. Hvad kan problemet være? Er det bare
en port, jeg skal have åbnet? Man får altid bare at vide, at man skal
spørge sin systemansvarlige. Ikke at jeg vil sige noget ondt om
sygeplejersker, men netværksporte og den slags er normalt ikke deres
stærke side. Så jeg er taknemmelig for lidt hjælp.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 22-05-04 01:24

> [...]
> sygeplejersker, men netværksporte og den slags er normalt ikke deres
> stærke side. Så jeg er taknemmelig for lidt hjælp.

Hej Henrik
Uden at ane en rygende f.. om det, får jeg samme besked, når jeg
uploader til min serverplads hos TDC. Så slår jeg brandvæggen i X fra,
og så kommer jeg ind.(Systemindstillinger>deling>firewall).

Du ku´ jo prøve?

Go´ weekend fra
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-06-04 19:23

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> uploader til min serverplads hos TDC. Så slår jeg brandvæggen i X fra,
> og så kommer jeg ind.(Systemindstillinger>deling>firewall).

Tak for svaret, men desværre hjalp det ikke. Jeg har lagt projektet lidt
på is. Jeg ser det bare, når jeg er på arbejde. Jeg orker næsten ikke at
skulle have fat i en, der har forstand på det.
--
Henrik Münster
Esbjerg