Exe-fil ind på webben?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-05-04 23:04

Kan man lægge en lille (11 KB) exe-fil ind et sted på en
FP2000-skabt webside - hvor og hvordan? - således at når
den besøgende står fx på underside nr. 3 og klikker på et
link ved navn ØL, så åbenbarer det lille simple program sig?
Altså på samme underside.

Eller skal det i givet fald have sin egen underside nr. 3a?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-04 00:03

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev :

> [...]
>den besøgende står fx på underside nr. 3 og klikker på et
>link ved navn ØL, så åbenbarer det lille simple program sig?

Nej, du kan kun linke til den og så får folk valget mellem at
åbne eller gemme den.

Men den kan ikke ses på siden.

Det ville udgøre en sikkerhedsrisiko uden lige, hvis man kunne
åbne en *.exe uden videre på en side.

Du kunne, teoretisk, jo have en virus eller andet stygt i filen,
det ved folk jo ikke noget om.

Hvad er det du øsnker, der skal ske, det kan måske laves på en
smartere måde.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-05-04 21:56

Knud Gert Ellentoft skrev bl.a.:

> Det ville udgøre en sikkerhedsrisiko uden lige, hvis man kunne
> åbne en *.exe uden videre på en side.
>
> Du kunne, teoretisk, jo have en virus eller andet stygt i filen,
> det ved folk jo ikke noget om.

Nå ja, selvfølgelig. Føj for den!

> Hvad er det du øsnker, der skal ske, det kan måske laves på en
> smartere måde.

Det er såmænd en lille uskyldig dialogboksagtig rude som vist drønede
omkring på nettet for år tilbage. En lille grå boks hvori der står noget
om at der er sket en fejl - "måske fordi du har en lille penis". Har du det,
bliver man spurgt, og så er der en yes- og en no-knap. Peger man
på no-knappen, så flytter den sig, så man er nødt til at trykke på yes for
at lukke boksen!

Sød og spøjs, og enkel at betjene. Men nok ikke nem at lave uden
HTML og vavejeg, vel?

Mvh.: JG

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-04 23:04

> [...]

>bliver man spurgt, og så er der en yes- og en no-knap. Peger man
>på no-knappen, så flytter den sig, så man er nødt til at trykke på yes for

Har set den på hjemmesider, så det kan sagtens laves med noget
javascript.

Men jeg er ikke så skrap, så jeg kan lave det og kan ikke lige
finde det.