On mouse over og lyd
Fra : Mythos

Dato : 24-05-04 18:53

Hej i gruppen

Jeg har fået lov til at lave en hjemmeside med FrontPage 2003, det er fint
nok, men der er noget jeg ikke kan få til at virke.
Jeg har lavet en menu i grafik, den bliver så "delt op" med highlights og
linker så til de forskellige sider der kommer på siden. Jeg vil så gerne
have en lyd til at blive afspillet når musen bliver kørt hen over disse
links, men jeg kan ikke hitte ud af det.
Et andet problem, måske, er at jeg ikke har lov til at have lyd-filer på det
sted hvor jeg har hjemmesiden, men jeg har et link til den lyd jeg vil
benytte.
Skulle der være nogen der kan hjælpe ?

Kim Larsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-05-04 21:10

Du kan bruge et script til det. Men glem det, længe inden din lyd er
hentet og spiller har brugeren klikket på linket og befinder sig på en
anden side.
En anden løsning er Flash.

Fra : Mythos

Dato : 24-05-04 22:14

> Du kan bruge et script til det. Men glem det, længe inden din lyd er
> hentet og spiller har brugeren klikket på linket og befinder sig på en
> [...]

Når en hjemmeside besøges, så kommer filerne på den der besøger sitetes egen
maskine, så det vil jo virke, og da filen er ret lille, så skal det nok gå,
eller er der noget jeg har misforstået ?
Men du mener altså at det ikke kan lade sig gøre ?

Kim Larsen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 25-05-04 16:36

Jeg har lavet noget ligende på:

http://home3.inet.tele.dk/jloendal/Denmark.htm

selvom det er billeder der skifter skulle det være let at skifte koden
til lyd!

John