ingen højreklik
Fra : MR Kris

Dato : 17-05-04 19:39

Hej alle sammen

Jeg har lavet en hjemmeside og mangler et script som fjerne muligheden for
at kopirer fra siden. samtidig med at den laver en popup på copyrightet
nogen som har et script liggende eller som har en side hvor man kan dl dette
script gerne JAVA eller asp

på forhånd tak

MR KRis

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-05-04 20:21

"MR Kris" <krissebaze@webspeed.dk> skrev :

>Jeg har lavet en hjemmeside og mangler et script som fjerne muligheden for
>at kopirer fra siden.

Tror du også på julemanden?
Beskytter ikke noget som helst og er kun til irritation, da man
samtidig fjerner de mange gode ting, der ligger i højreklik.

>samtidig med at den laver en popup på copyrightet
>nogen som har et script liggende eller som har en side hvor man kan dl dette
>script gerne JAVA eller asp

Kan hverken laves med java eller asp, men med javascript.

<head>
<title>Handle Right-Click</title>
<script type="text/javascript">
document.oncontextmenu = RightClick;
function RightClick()
{
alert("Kopiering ikke tilladt");
// Other stuff
}
</script>
</head>
Sidens indhold

--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : hcma

Dato : 18-05-04 09:40

"MR Kris" <krissebaze@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at kopirer fra siden. samtidig med at den laver en popup på copyrightet
> nogen som har et script liggende eller som har en side hvor man kan dl

Som K.G.E. skriver: tror du på julemanden.
Det er så let at omgåes, at man lige så godt kan lade være.
hc

Fra : Per O.

Dato : 27-05-04 03:24

> [...]
> at kopirer fra siden. samtidig med at den laver en popup på copyrightet
> nogen som har et script liggende eller som har en side hvor man kan dl

Hvis du kan se en side, så ligger alle de ting som er på siden inklusive
billeder i din mappe med midlertidige internet filer. Man kan jo ikke se en
side, eller det som er på den, uden at det kommer gennem ledningerne til ens
maskine. Hvis du ikke vil have at andre skal have fat i tingene, så lad være
med at lægge dem på nettet. Alt andet generer bare brugerne, og jeg besøger
af princip ikke en side igen som har den slags gejl som jo er mega nemt at
omgås.

Glem ideen !

Per O.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-06-04 08:34

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg besøger
> af princip ikke en side igen som har den slags gejl som jo er mega nemt at
> omgås.
>
> Glem ideen !

Helt enig - den slag narrestreger tjener kun til irritation, og hvis sådanne
sider irriterer mig nok, omgår jeg dem og sender en mail til vedkommende med
forklaring på, hvor let det er at omgås den slags pjat.
Det irriterer mig også at min banks hjemmeside har blokeret for højreklik -
det gør det besværligt at kopiere tal der skal benyttes i anden sammenhæng
til det sted, men omgås kan det naturligvis lige så let.

--
ahw