Billede med lyd
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-05-04 19:33

(Jeg ved godt jeg også spurgte om det den 12. dennes kl. 17:09.
Men jeg ved jo ikke om den manglende respons skyldes at
spørgsmålet har været oppe et par tusind gange - eller om bare
ingen ved hvordan man gør; sidstnævnte mulighed forekommer
mig noget abstrakt.)

Derfor en ny overskrift på samme spørgsmål:

Hvordan (i FP2000) lægger jeg en wav-lyd ind på et jpg- eller
gif-billede således at når man peger på billedet eller symbolet
(eventuelt først når man klikker én gang på det) så hører man
lyden - og ellers ikke?

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 16-05-04 08:02

> [...]
> gif-billede således at når man peger på billedet eller symbolet
> (eventuelt først når man klikker én gang på det) så hører man

Som jeg læser dit spørgsmål må måden være at du ligger lydfilen i
en mappe på dit index eller den side hvorfra man skal afspille
lyden og derefter linker til lydfilen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-05-04 16:59

Jørgen Graae Jensen skrev:

> Som jeg læser dit spørgsmål må måden være at du ligger lydfilen i
> en mappe på dit index eller den side hvorfra man skal afspille
> lyden og derefter linker til lydfilen.

Men findes der ikke en 'simplere' virkemåde, end at man klikker
på (billed)linket for så at se en Media Player el.lign. åbenbare sig,
før man kan høre lyden?

Man kan jo lægge lyd ind på selve siden, så man hører den når
siden åbnes. Uden at en player-popup viser sig på skærmen. Og
i værktøjslinjen DHTML-effekter kan man få billeder til at gøre
forskellige ting fx blot ved at pege. Kan man virkelig ikke lige så
nemt få en lyd frem ved blot at pege - *evt.* klikke - på et billede?
Eller for den sags skyld: på et ord eller en tekstlinje?

Helt konkret: Hvis jeg anbringer en tegning af en lille klokke, så
er det mening at den skal give lyd fra sig når man musepeger på den.
Den behøver ikke sige som en cykel- eller kirkeklokke, men måske
"Bøh!" eller "What's up?"

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-04 05:06

Du kan lave et script til det ønskede.
Det skal dog siges at praktisk taget alle vil have flyttet cursoren
bort fra billedet længe før lyden loader og spiller.
Du kan eventuelt overveje en Flash løsning.