/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
mere ram
Fra : reno


Dato : 03-06-04 18:56

Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram
vh reno



 
 
Claus Tersgov (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 03-06-04 19:10



Uheldigvis faldt reno over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram

Ca. 512 mb mere!

Claus


JSH [9800] (03-06-2004)
Kommentar
Fra : JSH [9800]


Dato : 03-06-04 19:24


"reno" <leomastek@nomail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40bf6618$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram
> vh reno
>
Her er et mere seriøst svar end hr. Claus Tersgov ville give.


Det kommer helt an på hvilket styresystem du bruger, men jeg går ud fra, at
du bruger Win XP. Jeg synes at have erfaret, at i hverdag/ved alm. brug får
du intet ud af så meget ram. Kører du med tunge programmer -
billedebehandling osv. kan det nok hjælpe noget. Ikke alverden!



[DK6400] Brian Balde~ (03-06-2004)
Kommentar
Fra : [DK6400] Brian Balde~


Dato : 03-06-04 20:48

"JSH [9800]" skrev
> Her er et mere seriøst svar end hr. Claus Tersgov ville give.

Halløj Stenbak

Jamen til gengæld var Claus morsom, hvilket ellers er sjældent.
Æres den, som æres bør !

At smide 512MB mere i dyret er rent overkill og kan *kun* bruges som
drengerøvs-pral.
Det er lidt dyrt...for at opnå en "wow"-effekt.

Roger over.
--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14
6400 Sønderborg



Kim Voss Schrader (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 03-06-04 20:52

Hej!

"[DK6400] Brian Baldersbæk" wrote:
>
> At smide 512MB mere i dyret er rent overkill og kan *kun* bruges som
> drengerøvs-pral.

3D Studio Max kan da bruge alt det ram man kan smide efter det...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

[DK6400] Brian Balde~ (04-06-2004)
Kommentar
Fra : [DK6400] Brian Balde~


Dato : 04-06-04 00:22


"Kim Voss Schrader" skrev
> > At smide 512MB mere i dyret er rent overkill og kan *kun* bruges som
> > drengerøvs-pral.
>
> 3D Studio Max kan da bruge alt det ram man kan smide efter det...
>
Jeg gør det ikke..........Jeg kalder dig ikke en drengerøv

Nej...du har selvfølgelig ret. Der er applikationer der snildt kan tygge al
den RAM i sig, man fylder på dyret.
Jeg ville bare lave lidt modvægt. Synes det er synd at bruge unødige penge.



By the way.
Fik set The Crow. Dyster, mørk og langt bedre end ventet.
Han døde sgu' efter optagelserne.....wow. Gav filmen noget af et "touch" må
jeg sige.

....og Nicam-modulet ligger stadig på skrivebordet

Herrehilsen
--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14
6400 Sønderborg



Kim Voss Schrader (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 05-06-04 08:35

Hej!

"[DK6400] Brian Baldersbæk" wrote:
>
> "Kim Voss Schrader" skrev
> >
> > 3D Studio Max kan da bruge alt det ram man kan smide efter det...
> >
> Jeg gør det ikke..........Jeg kalder dig ikke en drengerøv
>
> Nej...du har selvfølgelig ret. Der er applikationer der snildt kan tygge al
> den RAM i sig, man fylder på dyret.
> Jeg ville bare lave lidt modvægt. Synes det er synd at bruge unødige penge.

Ja, det er spild af penge at gå fra 512-1024 hvis man ikke har et behov der
kræver det.

> By the way.
> Fik set The Crow. Dyster, mørk og langt bedre end ventet.

Jeps, den er ok :)

> Han døde sgu' efter optagelserne.....wow. Gav filmen noget af et "touch" må
> jeg sige.

Faktisk døde han _under_ optagelserne :(

> ...og Nicam-modulet ligger stadig på skrivebordet

Hehe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

N_B_DK (04-06-2004)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 04-06-04 16:43

In news:40bf803f$0$12586$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
[DK6400] Brian Baldersbæk wrote:
> At smide 512MB mere i dyret er rent overkill og kan *kun* bruges som
> drengerøvs-pral.
> Det er lidt dyrt...for at opnå en "wow"-effekt.


Eftersom du sikker ikke ved hvad computeren bruges til, så kan du ikke sige
det er pral, Adobe Premiere 6 (mener jeg det er) bruger ca 700 Mb bare ved
at starte op, og jeg kan garantere dig at jo mere ram du har jo bedre, i
billed behandling, det gælder både video og alm. billeder.

--
MVH.
N_B_DK
Fjern spam før besvarelse.



[DK6400] Brian Balde~ (05-06-2004)
Kommentar
Fra : [DK6400] Brian Balde~


Dato : 05-06-04 00:23

"N_B_DK" skrev
>
> Eftersom du sikker ikke ved hvad computeren bruges til, så kan du ikke
sige
> det er pral, Adobe Premiere 6 (mener jeg det er) bruger ca 700 Mb bare ved
> at starte op, og jeg kan garantere dig at jo mere ram du har jo bedre, i
> billed behandling, det gælder både video og alm. billeder.
>

Korrekt. Jeg trækker mit bræg i mig igen..

Mvh.
--
Brian Hougaard Baldersbæk
Frejasvej 14
6400 Sønderborg



Thomas G. Madsen (05-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 05-06-04 14:40

Kim Voss Schrader skrev:

> 3D Studio Max kan da bruge alt det ram man kan smide efter det...

Er du sikker på det? Ifølge en af programmørene bag Photoshop, så
ligger der en begræsning på 2 GB. Ifølge ham, kan ingen programmer
bruge mere end de 2 GB så længe styresystemet kører 32-bit.

Læs evt. følgende tråde:
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?128@56.PIwbcu8ZD2c.1@.3bb3b1bb>
(Klik på 'Log in as a Guest', hvis du bliver spurgt om bruger-ID).

<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@83.yIKRcAQ9DNJ.0@.2cd0d0fa/0>

--
Hilsen
Madsen

Jesper G. Poulsen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-06-04 17:41

Thomas G. Madsen skrev:

> ligger der en begræsning på 2 GB. Ifølge ham, kan ingen programmer
> bruge mere end de 2 GB så længe styresystemet kører 32-bit.

Dvs. halvdelen af det der kan adresseres med 32-bit ?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Thomas G. Madsen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-06-04 18:24

Jesper G. Poulsen skrev:

> Dvs. halvdelen af det der kan adresseres med 32-bit ?

Ja. Resten lægger styresystemet som standard beslag på.
Man kan på NT-systemerne flytte lidt på fordelingen, så hver
enkelt proces kan tildeles 3 GB (vha. et parameter i boot.ini),
men det kræver, at processen er skrevet til at forstå det
parameter. Om 3ds max så er skrevet til det, ved jeg ikke,
men uanset hvad, så vil det aldrig kunne få adgang til mere
end maks. 3 GB på et 32-bit styresystem.

<http://www.rsinc.com/services/techtip.asp?ttid=3346>
| The amount of address space is utilized by the system is
| dependent on the version of Windows NT being used. For Windows
| NT and 2000 Workstation and some versions of Windows NT
| Server, the upper 2 gigabytes of the address space is reserved
| for the system. This leaves only 2 gigabytes available to the
| process for use.

<http://www.michna.com/kb/WxMoreThan2GB.htm>
| Any process running under Windows gets a Virtual Address Space
| of 4 GB, no matter how much RAM is actually installed on the
| computer. Actually, this is essentially the same for all
| operating systems running on 32 bit hardware that implement
| Virtual memory.
|
| The only way to increase the size of the virtual address space
| beyond 4 GB is by using 64 bit hardware with an operating
| system and application built for that hardware.
|
| In the normal, default Windows OS configuration, 2 GB of this
| address space are allocated to the process's private use and
| the other 2 GB are allocated to shared and operating system
| use.

--
Hilsen
Madsen

Jesper G. Poulsen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-06-04 21:31

Thomas G. Madsen skrev:

> > Dvs. halvdelen af det der kan adresseres med 32-bit ?
> Ja. Resten lægger styresystemet som standard beslag på.

Det giver mening. På den måde undgår man at swappe vigtige OS-dele ud.
Win3.x kunne swappe swap-rutinen ud - det resulterede i et instant
crash

Og alligevel giver det ingen mening, for processorens pagestack rummer
16384 pages à 4GiB. Ergo burde man kunne anvende 65536GiB samlet
virtuel hukommelse.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Michael Rasmussen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 06-06-04 21:50

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Og alligevel giver det ingen mening, for processorens pagestack rummer
>16384 pages à 4GiB. Ergo burde man kunne anvende 65536GiB samlet
>virtuel hukommelse.

Windows hukommelses arkitektur er kompliceret som det fremgår af nedenstående link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;294418

<mlr>




Michael Rasmussen (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 03-06-04 21:12

"reno" <leomastek@nomail.tele.dk> wrote:

>Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram

Kommer an på hva' du bruger maskinen til - Kræver din programmer mere end 512 Mb bliver maskinen hurtigere, men kan programmerne
ikke bruge hele din nuværende hukommelse er pengene jo spildt....

Kig lidt på din sidefil - Den er formentlig i udgangspunktet 1½ systemhukommelsen svarende til 766 Mb.

Hvis sidefilen vokser når du arbejder med maskinen, er det en godt indikation på dine programmer bruger mere end
systemhukommelsen. Og så kan du roligt gå i byen efter mere RAM...

<mlr>

reno (03-06-2004)
Kommentar
Fra : reno


Dato : 03-06-04 21:26

Tak for alle svarene
vh reno
"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse
news:6t0vb0dpe5u67m30rkq3hngbvumom6m88i@4ax.com...
> "reno" <leomastek@nomail.tele.dk> wrote:
>
> >Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram
>
> Kommer an på hva' du bruger maskinen til - Kræver din programmer mere end
512 Mb bliver maskinen hurtigere, men kan programmerne
> ikke bruge hele din nuværende hukommelse er pengene jo spildt....
>
> Kig lidt på din sidefil - Den er formentlig i udgangspunktet 1½
systemhukommelsen svarende til 766 Mb.
>
> Hvis sidefilen vokser når du arbejder med maskinen, er det en godt
indikation på dine programmer bruger mere end
> systemhukommelsen. Og så kan du roligt gå i byen efter mere RAM...
>
> <mlr>



Martin Johansen [600~ (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-06-04 21:43

On Thu, 03 Jun 2004 22:26:25 +0200, reno wrote:

> Tak for alle svarene
> vh reno
> "Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse
> news:6t0vb0dpe5u67m30rkq3hngbvumom6m88i@4ax.com...
>> "reno" <leomastek@nomail.tele.dk> wrote:
>>
>> >Hvormeget får jeg ud af at opgradere fra 512 mb til 1024 mb ram
>>
>> Kommer an på hva' du bruger maskinen til - Kræver din programmer mere
>> end
> 512 Mb bliver maskinen hurtigere, men kan programmerne
>> ikke bruge hele din nuværende hukommelse er pengene jo spildt....
>>
>> Kig lidt på din sidefil - Den er formentlig i udgangspunktet 1½
> systemhukommelsen svarende til 766 Mb.
>>
>> Hvis sidefilen vokser når du arbejder med maskinen, er det en godt
> indikation på dine programmer bruger mere end
>> systemhukommelsen. Og så kan du roligt gå i byen efter mere RAM...
>>
>> <mlr>

Velbekomme.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste