Køb af nyt digital kamera med Compact Flas~
Fra : FnkyFrank

Dato : 01-06-04 17:34

Hej alle i kloge hoveder

Jeg skal købe et nyt digital kamera med følgende krav:

1: Compact Flash kort
2: AA Batterier
3: God optik (opløsning er ikke så vigtig)
4: Nogenlunde optisk zoom
5: Ikke så stort

Nogen der har et eller flere gode forslag. Jeg kan godt lide IXUS´s design,
men de har desværre special batteri.

MVH Frank

Fra : Gevaldi

Dato : 01-06-04 17:54

FnkyFrank skriblede:
> Hej alle i kloge hoveder
>
> Jeg skal købe et nyt digital kamera med følgende krav:
>
> 1: Compact Flash kort
> 2: AA Batterier
> 3: God optik (opløsning er ikke så vigtig)
> 4: Nogenlunde optisk zoom
> 5: Ikke så stort

Jamen hvorfor så ikke spørge der hvor
experterne udi emnet sidder og det er:
news:dk.fritid.foto da det jo er et spg.
om foto end *edb hardware*

--
/Gevaldi

Fra : FnkyFrank

Dato : 01-06-04 18:13

> Jamen hvorfor så ikke spørge der hvor
> experterne udi emnet sidder og det er:
> news:dk.fritid.foto da det jo er et spg.
> om foto end *edb hardware*

Argh, ledte ellers efter n gruppe der hed dk.edb.hardware.digitalcam eller
deromkring.

Takker for hjælpen, der prøver jeg.

MVH Frank

Fra : Martin Andersen

Dato : 01-06-04 18:02

"FnkyFrank" <f.dick@-remove-mail.dk> wrote in message
> [...]
> 4: Nogenlunde optisk zoom
> 5: Ikke så stort
>
> Nogen der har et eller flere gode forslag. Jeg kan godt lide IXUS´s

Ellers er der Canon Powershot A40. Bruger godtnok 6 stk AA batterier, men
det kører med CF kort. Og det tager godt billede i lys, men knap så godt i
mørke

Har det selv og er godt tilfreds med det.

Fra : FnkyFrank

Dato : 01-06-04 18:14

Hej.

> Ellers er der Canon Powershot A40. Bruger godtnok 6 stk AA batterier, men
> det kører med CF kort. Og det tager godt billede i lys, men knap så godt i
> mørke

Det kigger jeg lige lidt på, men er det ikke et stort kamera ?

MVH Frank

Fra : Henrik Sahl

Dato : 01-06-04 19:15

> Hej.

> Det kigger jeg lige lidt på, men er det ikke et stort kamera ?

Hvis AA batterier er normale walkman-batterier, så vil jeg foreslå et Canon
A60, det bruger 4 stk. og pt. kan det fåes for ca. 1.300,-

Kameraet er mere eller mindre det samme som Ixus blot lidt større, men jeg
synes faktisk at dets udformning gør at det er nemmere at holde på end
Ixus'et.

Kameraet kan sagtens ligge i en jakkelomme, større er det heller ikke

Mvh
Henrik

Fra : Leony

Dato : 02-06-04 09:56

Martin Andersen wrote:

> Ellers er der Canon Powershot A40. Bruger godtnok 6 stk AA batterier,
> men det kører med CF kort. Og det tager godt billede i lys, men knap
> så godt i mørke

Mit Powershot A40 bruger kun 4 stk AA batterier.

> Har det selv og er godt tilfreds med det.

Også her og det fåes til favorable priser lige i øjeblikket.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 01-06-04 19:21

har selv købt.. og kan kun anbefale FUJIFILM 7000 kameraet..

rigtig gode billeder i både lys og mørke..
hardcore blitz.
mange rigtigt fede funktioner
videooptagelse som kun er begrænset af kortet
aa batterier
Kanon 6x optisk zoom
eneste problem er måske størrelsen..
på skærmen kan du se hvor optisk zoom slutter og digital begynder.

--

Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 01-06-04 19:40

On Tue, 1 Jun 2004 18:34:03 +0200, "FnkyFrank"
<f.dick@-remove-mail.dk> wrote:

>Jeg skal købe et nyt digital kamera....
>
>Nogen der har et eller flere gode forslag.

Ja det er der - i dk.fritid.foto

Fra : FnkyFrank

Dato : 01-06-04 19:52

> Ja det er der - i dk.fritid.foto

Har set det efterfølgende - har smidt indlægget derover

MVH Frank