Brænder (DVD)
Fra : Aragorn24

Dato : 28-05-04 16:45

Jeg har mange DVD film, nu har jeg købt en Liteon DVD+RW drev, men hvergang
jeg vil tage kopi af een af mine dvder, siger den at der er kopibeskyttelse.
Findes der nogle programmer der er ligeglad med det?
Jeg kan huske jeg havde de samme problemmer med PS1 spil, lige indtil jeg
fik PSX-copy, den var ligeglad med al beskyttelse, nogen der kender et godt
kopiprigram derude?

Er der kommet et program nu, hvor jeg kan sætte min DVD skive i drevet,
klikke etpar gange og filmen bliver konverteret til Divx formatet? Eller er
det ligeså besværligt som for 3år siden? i så fald, hvad er navnet på
programmet?

Hvorlang tid vil en konvertering vare på en: P4 2.4GHz og en PIII 866MHz???
sådan cirka?

På forhånd tak

Fra : Leony

Dato : 28-05-04 17:35

In news:40b75e78$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Aragorn24 typed:

> [...]
> Jeg kan huske jeg havde de samme problemmer med PS1 spil, lige indtil
> jeg fik PSX-copy, den var ligeglad med al beskyttelse, nogen der

Læs i news:dk.edb.hardware.drev.dvd der kan du finde beskrivelser.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : René Jensen

Dato : 28-05-04 17:39

Aragorn24 wrote:
> Jeg har mange DVD film, nu har jeg købt en Liteon DVD+RW drev, men hvergang
> jeg vil tage kopi af een af mine dvder, siger den at der er kopibeskyttelse.
> Findes der nogle programmer der er ligeglad med det?

Ja.

> Jeg kan huske jeg havde de samme problemmer med PS1 spil, lige indtil jeg
> fik PSX-copy, den var ligeglad med al beskyttelse, nogen der kender et godt
> kopiprigram derude?

DVDShrink, og det bedste er at det er gratis(!!!).

> [...]
> klikke etpar gange og filmen bliver konverteret til Divx formatet? Eller er
> det ligeså besværligt som for 3år siden? i så fald, hvad er navnet på

DVDShrink kan dog ikke lige konvertere til DivX format, men den kan lave
en 100% kopi af en vilkårlig DVD uden kopibeskyttelse, en komprimeret
version, der kan ligge på en skrivbar DVD-/+R(W) skive til private
forbrugere samt lave re-authoring, så man selv kan vælge om man vil have
evt. ekstra materiale med på sin DVD kopi.

> Hvorlang tid vil en konvertering vare på en: P4 2.4GHz og en PIII 866MHz???
> sådan cirka?

Det tager ca. 20-30 min. at rippe på min computer, men jeg ripper også
til mine RAID-konfiguration, så det kan godt have noget at sige om
hastigheden, da det virker som om man kan rippe hurtigere end
harddiskene kan skrive. Hertil skal du ligge tiden at brænde selve
DVD-skiven.

Her er specs'ene på min 'puter:
Intel Pentium 4 2.8GHz / 800MHz
2x512 Kingston HyperX PC3200 DDR RAM
2xMaxtor MaxLine II Plus 250GB PATA-133

> På forhånd tak

Selv tak, så glemmer vi at det ulovligt :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Aragorn24

Dato : 28-05-04 20:25

Jeg har hentet det program du anbefalte, men når jeg skal tage en kopi så
skal den analysere dvden, og encode den, det tager halv anden time, kan det
ikke gøres hurtigere???

Fra : DaaN

Dato : 28-05-04 21:12

Hej ..
Mener Amigo DVD Ripper kan rippe direkte til DivX .. Der står Avi, men man
skal bare sætte den op med DivX Codec som ligger i programmet.. Har ikke
selv prøvet.. men det skuller gerne virke.. Tror jeg =)
http://www.amigodvdripper.com/download/drsetup.exe
- DaaN

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-05-04 21:27

"DaaN" <DaaN_KristensenFJERNSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal bare sætte den op med DivX Codec som ligger i programmet.. Har ikke
> selv prøvet.. men det skuller gerne virke.. Tror jeg =)

Der er også Dr. DivX fra www.divx.com
Det er meget let at bruge, 3 klik og man er igang med at rippe/konvertere

Mvh
Benjamin

Fra : DaaN

Dato : 30-05-04 09:03

Hej Laziter
Kan DivX Rippe og Konvertere? Hmm .. Det vidtejeg så godt nok ikke.. har
Læænge brugt DivX Som Afspiller..Kan du lave en guide til hvordan man ripper
og Konvertere med DivX?
- DaaN