Fjernstyre PC "musikstation"
Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 28-05-04 12:08

Hejsa

Jeg skal til at lave noget fjernstyring af min computer. Det det går ud på
er at jeg gerne vil have muligheden for at sætte musik på inde i stuen, min
computer står i et andet værelse.
Jeg tænker på noget med at sætte en skærm og mus/tastatur op i stuen. Dette
skal så på en eller anden måde kunne sætte musik på fra computeren i det
andet værelse. Fx via et phonokabel fra værelset til anlægget i stuen.

Muligheder:
1. Sætte en lille server op i stuen, via lokalnet adgang til musik.
2. En lille boks der lader mig styre computeren i det andet værelse?? Over
et netkabel?
3. ???

Jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i ved noget om dette emne.

På forhånd tak
Lasse Ramsgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-05-04 12:40

Pas på med lange phonokabler.

Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 28-05-04 12:52

Hvorfor?
Det drejer dig kun om omkring 10 m...

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-04 12:45

On Fri, 28 May 2004 13:08:26 +0200 skrev "[8000] Lasse Ramsgaard"
<ramsgaard@hotmail.com> .

>Jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i ved noget om dette emne.

Jeg ved ikke meget om det, men kunne det være sådan noget du var ude efter ?

http://www.palmbutler.dk/default.asp

VH Martin

Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 28-05-04 12:53

Ikke just, har haft en palmbutler før, det er ikke det jeg skal have...

Fra : FnkyFrank

Dato : 29-05-04 06:26

> Ikke just, har haft en palmbutler før, det er ikke det jeg skal have...

Hvorfor egentlig ikke ? Jeg har en Palmbutler, og den kan da det du
efterlyser.

Altså sid i steun, tryk på blå knap, skærmbilledet ryger om på billedet på
tv/monitor i stuen, gå under musik og væld hvad du skal høre.

Eller hvad skal den kunne.

MVH fRank

Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 29-05-04 11:29

Du har i princippet ret, men jeg vil gerne have mus og tastatur, og en god
oversigt over playlisten. Endvidere var min erfaring med palmbutler at den
somme tider ikke virkede, kunne ikke sende eller modtage signalet og det
blev jeg træt af...
Men mener jeg har hørt at man kan få en anordning hvor billede og
mus/tastatur sendes gennem et netkabel til at styre en anden pc med.

Hilsen
Lasse Ramsgaard

Fra : René Jensen

Dato : 28-05-04 17:47

[8000] Lasse Ramsgaard wrote:
> Jeg vil meget gerne høre fra jer hvis i ved noget om dette emne.

Jeg ved ikke om det er det helt rette info du søger, men dit indlæg
minder utroligt meget om et andet posteret af en Jens Nielsen i
dk.teknik.lyd, som jeg også har besvaret. Brug lidt tid på at læse
nedenstående, og se om det ikke er noget du kan bruge til noget.

Original indlæg:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=405d5387%240%24252%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk

Min besvarelse:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=c3l8n0%24j64%241%40news.net.uni-c.dk

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 28-05-04 20:25

On Fri, 28 May 2004 13:08:26 +0200, "[8000] Lasse Ramsgaard"
<ramsgaard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skal så på en eller anden måde kunne sætte musik på fra computeren i det
>andet værelse. Fx via et phonokabel fra værelset til anlægget i stuen.

Køb en R/F-fjernbetjening (R/F rækker længere end IR) til PC'en
(f.eks. fra ATI eller Hercules) og forbind din PC til TV+stereo eller
lignende i stuen.

KS

Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 04-06-04 09:31

Hvis andre er interesserede har jeg fundet noget der kan det jeg beskrev i
pkt. 2:

http://www.danbit.dk/produkter/1612.phtml

Med venlig hilsen
Lasse Ramsgaard

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 04-06-04 16:20

On Fri, 4 Jun 2004 10:31:09 +0200, "[8000] Lasse Ramsgaard"
<ramsgaard@hotmail.com> wrote:

>Hvis andre er interesserede har jeg fundet noget der kan det jeg beskrev i
>pkt. 2:
>
>http://www.danbit.dk/produkter/1612.phtml

Rimelig smart, men godt nok også dyrt. Det er lige før du kan lave en
lille wireless server for de samme penge.

KS