ny cpu
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 03:50

Hej'sa

Skal have nyt mb og ram og måske en ny cpu men gamle cpu er en XP 2400 vil
det give mig noget at skifte til en XP 3000
MVH
Futte

Fra : JK

Dato : 25-05-04 07:51

On Tue, 25 May 2004 04:50:15 +0200, "kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk>
wrote:

>Hej'sa
>
>Skal have nyt mb og ram og måske en ny cpu men gamle cpu er en XP 2400 vil
>det give mig noget at skifte til en XP 3000

Nej, det mener jeg ikke, man kan mærke.

Kan du ikke finde på noget andet ? nyt kabinet, lækker printer, eller
skærm.

Men en mobile cpu og et lækkert nforce2 med tweak muligheder, sammen
med noget pc3500 ram. Det er nu ganske muntert at skrue på.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 14:40

"JK" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men en mobile cpu og et lækkert nforce2 med tweak muligheder, sammen
> med noget pc3500 ram. Det er nu ganske muntert at skrue på.

har set på flg.
Soltek SL-75FRN2-L ATX Athlon XP / Nvidia nForce2 Chipsæt
GeIL 512MB Value PC3200 400MHz DDR
Seagate IDE 120 GB Ultra Dma/100 7200.7 Rpm
mit system er nu xp2400 soltek 75kav 768 sdram

Fra : JK

Dato : 25-05-04 14:52

On Tue, 25 May 2004 15:39:38 +0200, "kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk>
wrote:

> [...]
>GeIL 512MB Value PC3200 400MHz DDR
>Seagate IDE 120 GB Ultra Dma/100 7200.7 Rpm
>mit system er nu xp2400 soltek 75kav 768 sdram

Det er et udmærket bundkort. God harddisk controller. Jeg har selv
haft det. Det kan ikke silent standby, hvis du bruger det.

Bundkortet understøtter dual ram band, men det betyder nu ikke så
meget bedre performance, ca. 2-5 %. Men så skal man have 2 ram
klodser.

mvh

John

Fra : Mig

Dato : 25-05-04 16:03

"kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> GeIL 512MB Value PC3200 400MHz DDR
> Seagate IDE 120 GB Ultra Dma/100 7200.7 Rpm
> mit system er nu xp2400 soltek 75kav 768 sdram

Drop Soltek´et og tag et Abit NF7-S Rev.2.0...Jeg havde 2 defekte af
ovenævnte bundkort i træk...

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 16:35

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> "kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk> skrev i en meddelelse

> Drop Soltek´et og tag et Abit NF7-S Rev.2.0...Jeg havde 2 defekte af
> ovenævnte bundkort i træk...

ok ser mig lidt omkring ind fredag :)
har også kik på et Asus A7N8X-E/DELUXE men ser lige på abit som jeg hvade i
mit gamle system for en del år siden abit bh6

Fra : Anders Nielsen

Dato : 25-05-04 17:39

On Tue, 25 May 2004 17:34:41 +0200, "kim hansen" <fnugi(snabela)dotdk>
wrote:

>ok ser mig lidt omkring ind fredag :)
>har også kik på et Asus A7N8X-E/DELUXE men ser lige på abit som jeg hvade i
>mit gamle system for en del år siden abit bh6

Kig lidt på Gigabyte GA-7NNXP, et rigtigt lækkert mobo, eneste minus
du kan ikke bruge vandkøling på kortet, men ellers har det fået mange
gode ord med på vejen fra mange hardwaretestere, søg evt. på google.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-05-04 06:55

> Kig lidt på Gigabyte GA-7NNXP, et rigtigt lækkert mobo, eneste minus
> du kan ikke bruge vandkøling på kortet.
Hvorfor kan man ikke bruge vandkøling?

--
---
Thomas Hansen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-05-04 13:46

On Wed, 26 May 2004 07:54:47 +0200, "Thomas Hansen"
<thomas.hansenGORILLA@lite.denmark> wrote:

>Hvorfor kan man ikke bruge vandkøling?

Der er ingen huller omkring soklen, og ifølge de kloge hoveder så gør
det at man ikke kan montere ander end luftkølere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-05-04 19:43

Anders Nielsen skrev:

> Der er ingen huller omkring soklen, og ifølge de kloge hoveder så gør
> det at man ikke kan montere ander end luftkølere.

Der er endda visse luftkølere der også kræver disse monteringshuller.
Årsagen er at CPU-soklen har en grænse for hvad den kan bære.
Vandkølehoveder og visse heatpipe-kølere er store og tunge og den kan
soklen ikke holde til.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-05-04 23:04

On 26 May 2004 18:43:03 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> [...]
>Årsagen er at CPU-soklen har en grænse for hvad den kan bære.
>Vandkølehoveder og visse heatpipe-kølere er store og tunge og den kan

Ok, så er det nogle store slamberter, jeg har en "Thermaltake Extreme
Volcano 12" og det er da en rimiligt stor fætter ca. 700g.

Fra : Leony

Dato : 25-05-04 16:45

In news:40b2b466$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
kim hansen typed:

> Skal have nyt mb og ram og måske en ny cpu men gamle cpu er en XP
> 2400 vil det give mig noget at skifte til en XP 3000

Det kommer an på hvad du bruger din computer til.

Kortene vender ikke hurtigere i 7 kabale og det ændrer ikke din
downloadhastighed.

Hvis du bruger computeren til videoredigering/konvertering eller
3D-rendering, så vil der være lidt at hente.
Du kan sikkert finde nogle benchmarks, som viser hvor meget. Så kan du
vurdere om det er udgiften værd.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-04 16:50

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

hej

bruger min pc til XP/Linux og spil som mohaa/rtwc/cod

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-04 23:21

kim hansen wrote:

> bruger min pc til XP/Linux og spil som mohaa/rtwc/cod

Du skal i så fald ikke benytte Linux som målestok for dit hardware.
Linux bruger langt færre resourcer end Windows.

Knoppix kører feks. langt bedre hos mig en Windows 2000 gør.
Knoppix afvikles fra en 50-speed CDROM-drev; 2000 afvikles fra en
120GB/7200rpm-disk.

Jesper G. Poulsen