Skræm-problem "No Sync"
Fra : Casper

Dato : 24-05-04 09:07

Hejsa!
En af mine venner har lige fået ny maskine, men har et lille problem.
Når han starter maskinen kommer Windows logoet godt nok op, og windows
loader ind, men når der skifter til "grafik-mode" bliver skærmen sort, og
kommer med meddelsen "No sync" fra skærmen.
Han kan godt starte maskinen op i fejl-sikret tilstand i 640x480x16.
Han kører med en 17" fladskærm, og der er kun et grafikkort i maskinen (ikke
dual-head)
Dog har har installeret et TV-kort, og maskinen har virket i ca. ½ time, og
han mener at det var umiddelbart efter at han lukkede tv-programmet samt
computeren, at problemet opstod.
Nogle gode forslag
På forhånd tak,

--

Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Andersen

Fra : Henning

Dato : 24-05-04 12:50

On Mon, 24 May 2004 10:07:28 +0200, "Casper" <hlctas@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>loader ind, men når der skifter til "grafik-mode" bliver skærmen sort, og
>kommer med meddelsen "No sync" fra skærmen.

Grafikkortet kører forkert frekvens. Sæt det til en opløsning skærmen
kan følge med til, se i manualen.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-05-04 21:08

"Casper" <hlctas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> han mener at det var umiddelbart efter at han lukkede tv-programmet samt

Som Henning skriver, kører den nok med en forkert frekvens på skærmen.
Problemet kan så være, at for at få rettet den kan det være nødvendigt at
sætte en anden skærm til, idet alm. skærme kan køre med meget højere
frekvenser end fladskærme. Fladskærme kører typisk med max 60 eller 75 mhz.
For at ændre det højreklikker man på skrivebordet og vælger Egenskaber.
Herefter fanen Indstillinger og nede til højre knappen Avanceret. Så skal du
ind på fanen Skærm og sætte frekvensen ned til 60 mhz.
Sluk computeren og sæt fladskærmen på igen.
Når I så er kommet ind kan I gentage øvelsen som ovenfor beskrevet. Nu vil I
kunne se de frekvenser, som skærmen kan køre med. Her vælger man så ofte den
højeste, men se lige hvad manualen foreslår.
Man plejer ikke at kunne gøre det her i fejlsikret tilstand, idet der ikke
er læst drivere ind, hvorfor indstillingsmulighederne så ikke er til stede.
Men kan I ikke lige få fat i en anden skærm, så kan I via Fejlsikret
tilstand afinstallere den nuværende grafikkortdriver. Derved tvinges den til
at starte op med en standardgrafikdriver, og den vil normalt ikke køre med
så mange mhz, at det skulle give et problem og komme ind og installere
grafikkortdriveren igen.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 24-05-04 23:35

>frekvenser end fladskærme. Fladskærme kører typisk med max 60 eller 75 mhz.

Ikke MegaHertz, men almindelige Hz.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 25-05-04 00:12

In news:<c4u4b05qd5lcekvjmtburk1a98qtv23ka4@4ax.com>
Henning <nomail@all.invalid> wrote:

> Ikke MegaHertz, men almindelige Hz.

Han skrev nu også mHz som er milli, M er mega *S*

--
MVH.
N_B_DK