Hjælp til at finde en USB memory key??, no~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 14:17

Kære NG

Jeg har lige fundet ud af at jeg får lidt flere penge udbetalt end først
regnet med og har derfor tænkt mig at investerer i en af de her USB
memory keys, og det er så her at i kommer ind i billedet.

Jeg håber at i kan hjælpe mig på rette vej med at finde en eller flere
der kan opfylde mine krav. Mine krav er:

Lagerplads: 128-256 MB plads
Forbindelseshastighed: USB 2.0
Mulighed for at kunne sættes i en nøglering
Mulighed for at oprette en sikret del af memorykeyen der kun kan tilgåes
ved indtastning af kode.

Så vidt det er muligt skal det undgåes at der skal til at installeres
software på computerne for at kunne komme til at indtaste koden til den
sikrede del.

Den skal helst ikke være bredere end at der sagtens kan sidde noget i
USB porten ved siden af så at jeg ikke skal til at pille ledninger ud og
sætte ledninger i hele tiden for at kunne bruge den. Min nuværende 16
MB usb key har følgende mål:

Længde 9,4 CM
Bredde 2,7 Cm
dybde 1,4-1,5 CM.

Selve længden og bredden generer mig ikke, men som sagt er den for dyb
til at der kan sidde noget ved i nabo USB porten .

Og alt dette gerne så billigt så muligt.

Men jeg har selv siddet og haft kigget på EDBpriser.dk og der står
vittterligt ikke ret meget om nogle af de USb keys de har der inde. Det
eneste der næsten står noget om, er plads, og hvad overførselshastighed
de har . Dog har jeg fundet nogle på QXL og har stillet sælgerne
nogle spørgsmål angående dem og så mens at jeg venter på svar tænkte jeg
helere at jeg måtte hoppe herind forbi og få jeres besyv med så at jeg
har så mange alternativer at vælge imellem så muligt.

Men jeg håber da at der er nogle af jer herinde fra der kan hjælpe mig
med at finde nogle der opfylder mine krav.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-05-04 16:51

"Thunderbird [7100]" skrev:
> Men jeg håber da at der er nogle af jer herinde
> fra der kan hjælpe mig med at finde nogle der
> opfylder mine krav.

SanDisk kunne være et bud.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/ramusb/

--
Mvh, Lars

Nu med et endnu bedre forum: www.recordere.dk/forum

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 19:17

On Sun, 23 May 2004 17:50:32 +0200, "Lars Ladingkaer"
<ng.mail2@ladingkaer.comX> wrote:

>SanDisk kunne være et bud.
>
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/ramusb/

Er forsøgt og samtlige af dem de har fejler på den med mulighed for
sikret del
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-05-04 21:38

"Thunderbird [7100]" skrev:
> Er forsøgt og samtlige af dem de har fejler
> på den med mulighed for sikret del

Ok. Istedet for SanDisk Cruzer Mini, skal du kigge efter Sandisk Cruzer
Micro eller den dyrere Sandisk Cruzer Titanium (kun som 512 MB).

http://www.esend.com/sandisk/product.asp?sku=SDCZ4%2D256%2DA10&mscssid=S5KH1UUPCT138MMCFDGXT0Q3QA4T73P3

Til de sidstnævnte kan du downloade en "Data security application", hvor du
kan styre kryptering af data.

Dit ønske om sikkerhed uden ekstra software lader sig næppe honorere. Da
USB-pinden opfører sig som en almindelig disk med FAT formatering. Der er
ingen mulighed for kryptering i selve filsystemet, så sikkerheden kan
umiddelbart kun ligge i ekstra software.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 23:12

On Sun, 23 May 2004 22:37:37 +0200, "Lars Ladingkaer"
> [...]

>Til de sidstnævnte kan du downloade en "Data security application", hvor du

Duer ikke da filerne stadigvæk kan ses på disken. Det jeg ønsker, er
mulighed for at vælge en del af dissken og så sikre del med et kodeord.

> [...]
>ingen mulighed for kryptering i selve filsystemet, så sikkerheden kan
>umiddelbart kun ligge i ekstra software.

Det kan da snildt lade sig gøre. Det må godt ktræve extra software. Det
skal og må bare ikke kræve at der skal installeres noget på de computere
der bruges. Ergo så skal softwaren forefindes på disken i brugbar
udgave.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-04 17:56

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> skal og må bare ikke kræve at der skal installeres noget på de computere
> der bruges. Ergo så skal softwaren forefindes på disken i brugbar

Det betyder da ikke at du kan afvikle softwaren...
Eneste mulighed er reelt at man kan låse usb-fætteren, fx vha en
fingeraftykslæser eller et tastatur på selve usb-fætteren

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-05-04 19:10

On Mon, 24 May 2004 18:55:41 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>Eneste mulighed er reelt at man kan låse usb-fætteren, fx vha en
>fingeraftykslæser eller et tastatur på selve usb-fætteren

Neh, nogle af dem har software liggende på som gør at du kan afvikle
det. Og så biver du bedt om en dkode, ved inkorrekt indtastning får du
kun adgang til den ofentlige del af disken.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-05-04 19:23

> Neh, nogle af dem har software liggende på som gør at du kan afvikle
> det.

Min pointe er at du ikke kan være sikker på at du kan køre fremmed
programmel på en computer, så hvis du vil være sikker på at kunne få adgang
må kontrollen laves i hardware

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-05-04 22:28

On Mon, 24 May 2004 20:22:33 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>
>Min pointe er at du ikke kan være sikker på at du kan køre fremmed
>programmel på en computer, så hvis du vil være sikker på at kunne få adgang

Ah kan vi så godt blive enige om. Men der står så at softwaren er
kompatibel med de og de OS'er og så må man da alt andet lige forvente at
det også kan sammen med det OS.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-05-04 22:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mulighed for at kunne sættes i en nøglering
> Mulighed for at oprette en sikret del af memorykeyen der kun kan tilgåes

Køb dig en Kingston.

Den opfylder alle dine krav, og så er den billig. At det er en mærkevare gør
vel ikke noget

Sikringssoftwaren ligger på key'en, og key'en er så smal så den kan gå ind,
både ved siden af andre stik, og i de dybe stik man f.eks. finder i laptops.

Lyser grønt ved USB 1 og rødt ved USB 2
(Og der _kan_ mærkes forskel.)

Eneste ulempe er at det er hylsteret der er ring i, så i princippet kan
selve key'en falde ud mens man går med den.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-05-04 23:10

On Mon, 24 May 2004 23:18:16 +0200, "Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Eneste ulempe er at det er hylsteret der er ring i, så i princippet kan
>selve key'en falde ud mens man går med den.

Har siddet og kigget lidt på EDB priser og sætter mig nok på en Lexar
256 MB Secure USB high Speed USB memory fætter.
Flemming Jacobsen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 24-05-04 23:41

Den Tue, 25 May 2004 00:09:52 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev:

>Har siddet og kigget lidt på EDB priser og sætter mig nok på en Lexar
>256 MB Secure USB high Speed USB memory fætter.

Pas på med hvordan den vender. ; - )

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-05-04 16:49

On Tue, 25 May 2004 00:41:28 +0200, Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk>
wrote:

>Pas på med hvordan den vender. ; - )

*G* har lige fundet ud af at den ikek duer da den kun kan kører USB 1.1
så jeg er hoppet over til Kingston istedet
Flemming Jacobsen