Også et spørgsmål om tv-tuner-kort...
Fra : anders

Dato : 22-05-04 23:33

Hej

Stillede følgende spørgsmål i dk.edb.hardware.graffikkort, men da der ikke
har været nogle svar og jeg har set andre spørgsmål i denne gruppe om
tv-tuner-kort, så prøver jeg nu at spørge her...
---------------------------(Kopieret fra mit indlæg i
d.e.h.g-----------------
Hej

Jeg er helt uerfaren når det drejer sig om at se tv på sin computer.

Hvad skal jeg invistere i?
Jeg ønsker ikke en ekstern box.
Jeg ønsker kun at bruge pc'en som et alternativt tv. (Har ikke brug for alt
muligt gejl)
Jeg ønsker at kunne optage enkelte programmer på min HD. (ikke nødvendigvis
i DVD-kvalitet, da jeg ikke har en DVD-brænder)
Jeg ønsker at slippe med en billig udgift (Tænker evt. på at købe et kort
brugt)

Hvad kan i råde mig til?

mvh
anders (der bruger winXP)

Et tillægsspørgsmål:
Det kort Føtex har på bud i næste uge fra Pinnacle af... er det noget man
skulle se på?

mvh
anders

Fra : Peter

Dato : 23-05-04 03:04

"anders" <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et tillægsspørgsmål:
> Det kort Føtex har på bud i næste uge fra Pinnacle af... er det noget man

Skal det være billigt og nyt, har jeg selv et Pinnacle PCTV RAVE, som jeg er
ganske tilfreds med. Sælges i Bilka og A-Z for omkring et par hundrede
kroner.
Det kan KUN tage TV og altså ikke radio kanaler.
Kan vist fås i en Pro version, som også kan tage radiokanaler.
Der er tilsyneladende mange der har haft problemer med det kort. Vi har dog
to her i huset, som begge har virket perfekt, omend lidt svære at tune ALLE
kanaler ind på.

Køber du brugt, kan du sikker få et kort i en bedre kvalitet, for et par
hundrede kroner mere.

Peter B

Fra : Noerlev

Dato : 23-05-04 06:02

> [...]
> i DVD-kvalitet, da jeg ikke har en DVD-brænder)
> Jeg ønsker at slippe med en billig udgift (Tænker evt. på at købe et kort

Jeg har selv et Terratec Cinergy 400 TV-kort (koster omkring 500 kr.), som
jeg er godt tilfreds med, når det gælder TV kiggeri. Jeg har senere købt et
Hauppauge PVR 250 kort (kostet omkring 1000 ) til at optage med fordi jeg
havde problemer med lyd/billede synkronisering, når jeg optog med Terractec
kortet. Terratec kortets tekst tv fungere også godt.

Altså, hvis du blot skal se TV via dit kort, så er Terratec kortet et godt
bud. hvis du skal optage meget i DVD format ville jeg købe et andet kort.

Pinnacle's TV kort skulle også være gode, men dem har jeg ingen erfaring med
selv.

Nørlev