IBM
Fra : Aragorn24

Dato : 21-05-04 23:09

Hejsa, jeg har en IBM 2178 maskine, PIII866MHz, 768MB PC133RAM, Gforce
FX5600 256DDR RAM 8X-AGP.

Kører Win XP fulddriver opdateret, men hitman 3 hakker sindsygt i 800*600
lav detaljer.

Under indstillinger for grafik i windows står AGP kun X2, hvordan får jeg
den op på de X4 som apollo133 chipset skulle køre.

Jeg kan ikke se på ibm´s hjemmeside hvad en 2178 kører på agpen, nogen der
ved det???

HDen kører på UDM 2, burte den ikke mindst være på 3? nogen der ved hvordan
den kommer højere op?

på forhånd tak!

Fra : iddqd

Dato : 22-05-04 20:11

Aragorn24 wrote:

> Hejsa, jeg har en IBM 2178 maskine, PIII866MHz, 768MB PC133RAM, Gforce
> FX5600 256DDR RAM 8X-AGP.
>
> Kører Win XP fulddriver opdateret, men hitman 3 hakker sindsygt i 800*600
> lav detaljer.

Forståeligt, din CPU er ikke den hurtigste!

> Under indstillinger for grafik i windows står AGP kun X2, hvordan får jeg
> den op på de X4 som apollo133 chipset skulle køre.

Glem det, AGP hastigheden betyder ikke mere end måske ½% i ydelse og det
er kun i det omfang at systemet ikke har en anden flaskehals.

> HDen kører på UDM 2, burte den ikke mindst være på 3? nogen der ved hvordan
> den kommer højere op?

Ingen anelse, men om din harddisk kører det ene eller det andet har kun
betydning for hvor hurtigt en ny bane bliver indlæst ikke om spil hakker.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : JK

Dato : 23-05-04 09:54

On Sat, 22 May 2004 00:08:43 +0200, "Aragorn24"
<aragorn24@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Under indstillinger for grafik i windows står AGP kun X2, hvordan får jeg
>den op på de X4 som apollo133 chipset skulle køre.

Jeg mener heller ikke, at det betyder ret meget med agp4x (og 8x).

Check hellere om directx svarer til spillet. Du bruger vel en nvidia
grafikdriver, og ikke bare noget indbygget i xp. Hvad med SP1 ? det er
vel også på.

> [...]
>ved det???
>
>HDen kører på UDM 2, burte den ikke mindst være på 3? nogen der ved hvordan

Jo, udma2 er ikke vildt godt, det er vist ata66. Men det skyldes
sikkert din harddisk og ikke bundkortet.

Check om harddisk kablet er et 80 leder kabel. Men det er det nok.

Medicin: man køber en moderne harddisk, så skal den nok køre udma4.

Men hold dig hellere under 80 Gbyte, hvis du vil se hele størrelsen.

Nu er 2178 ikke specifikt nok til åbne godte-posen hos IBM

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/pageRedirect.do?page=IBM+Aptiva;doctype=Downloadable+files;subtype=BIOS

du skal have type-nr. også. Det står normalt på fronten og under
bunden af kabinettet.

Så kan du finde drivere og oplysninger.

mvh

John

Fra : Aragorn24

Dato : 23-05-04 12:04

Det er en 2178-850 på 866MHz

Jeg har fået den op på UDMA4 nu så det er ok, kører med en 80GB HD

Jeg har bare hørt at forskællen imellem 4 til 8X er ikke stor, men fra 2X
til 4X skulle man mærke forskæl, nogen der ved hvordan det stilles? jeg kan
ikke finde den i bios