Hukommelse til Dell - skal man bruge 'Dell~
Fra : Morten Tjørnehøj And~

Dato : 21-05-04 01:29

Hejsa

Jeg har en Dell, som jeg ønsker at proppe mere hukommelse i. På Dells
hjemmeside står at man bruger Kingston, men i en producentkode, der kun er
tilpasset Dell - men til en noget hamper pris.

Kan jeg købe alm. Kingston ram - eller for den skyld andet, til en mere
normal pris selv, hvis jeg holder mig til de tekniske specifikationer som
Dell giver. Eller er pin-placeringerne unikke for Dell?

/Morten

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-05-04 09:12

"Morten Tjørnehøj Andersen" <musaik@hotmail.com> wrote in message
> [...]
som
> Dell giver. Eller er pin-placeringerne unikke for Dell?

Dell bruger standard ram, men er lidt pernitten med hvilken ram den vil
køre med. Du kan bestille andet en Kingston hvis du kan finde det men du
skal være sikker på at alle egenskaber ved kopirammen er magen til
original rammen. Og de egenskaber kan være lidt svære at finde

Jeg er ved at få sat mere ram i min kontor pc på arbejde og det er en
langvarig process. Ram'en er bestilt gennem it-butikken (Kingston
ram...) og jeg har ventet ca. 1 måned på ram'en indtil videre. Min Dell
skal bruge rambus ram og det skal være pc800/40ns. Det første jeg fik
var uden ns opgivelse og duede ikke (gættede til 50ns ud fra hvad
produktnummeret var).

Hvis din Dell bruger DDR ram så tror jeg derimod at du vil få rimelig
nemt ved at hælde mere ram i. Der findes dog oplysninger på nettet om
hvilken slags ram en given Dell skal have, men jeg har ikke linket.

mvh Bernhard

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 21-05-04 09:47

"Morten Tjørnehøj Andersen" <musaik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> normal pris selv, hvis jeg holder mig til de tekniske specifikationer som
> Dell giver. Eller er pin-placeringerne unikke for Dell?

Prøv at kikke her de har sikkert de rigtige oplysninger hvad der sidder af
ram i den maskine.
http://www.crucial.com/uk/index.asp

Søren