er Samnauen stadig toldfrit område????
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-06-04 21:01

Er der nogen der ved noget om det??

Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-06-04 21:09

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
news:40bf8395$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Er der nogen der ved noget om det??

Ja det formoder jeg da det var det da ihvertfal sidste år.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Per

Dato : 04-06-04 07:48

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved noget om det??

Jep, var lige et smut forbi der for 14 dage siden, mener jeg tankede benzin
til omkring 4 kr/l.

Mvh.
Per

Fra : Kaj Olsen

Dato : 04-06-04 09:03

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved noget om det??
>
> Peter

Er der ikke en venlig sjæl som kunne præcicere hvor i verden vi befinder
os?, jeg sov vist i geografi da vi havde om dette

Mvh
Kaj Olsen

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 04-06-04 09:39

"Kaj Olsen" <morial@ØØØHHHØØØmail.tele.dk> wrote in message

> Er der ikke en venlig sjæl som kunne præcicere hvor i verden vi befinder
> os?, jeg sov vist i geografi da vi havde om dette

Det må være Samnaun i det norsøstlige hjørne af CH.

Hilsen
Peter

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 04-06-04 09:44

"Peter Marlau Knudsen" <xxxpmk@itst.dk> wrote in message
> Det må være Samnaun i det norsøstlige hjørne af CH.

Undskyld, det er i det østlige CH, se evt
http://www.bergfex.ch/sommer/samnaun/highlights/283/

Hilsen
Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-06-04 09:50

"Kaj Olsen" <morial@ØØØHHHØØØmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke en venlig sjæl som kunne præcicere hvor i verden vi
> befinder os?, jeg sov vist i geografi da vi havde om dette

Hej Kaj

Det ligger på grænsen mellem Østrig-Schweiz-Italien det er et toldfrit
område der hører under Schweiz.

Hvis man kører over fernpas til Landek og viderer til Italien kommer der
en vej til højre derop der er ca 10 km derop, husk ingen campingvogn med
derop.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-06-04 09:59

"Steen Larsen" <steenlarsen(fjern)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man kører over fernpas til Landek og viderer til Italien kommer
> der en vej til højre derop der er ca 10 km derop, husk ingen

Fandt lige dette link
http://www.samnaun.ch/navigation/indexie.jsp?lang=en&lang=en

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : phk

Dato : 04-06-04 10:52

> [...]

> Hvis man kører over fernpas til Landek og viderer til Italien kommer der
> en vej til højre derop der er ca 10 km derop, husk ingen campingvogn med

Men i den lille by Pfunds ligger der bl.a. et hotel med campering udendørs
hvor man kan overnatte til billige penge (det er billigst uden kvittering
:)) Så er der rig lejlighed til at køre de 12-15 km op til Samnaun gennem de
.... 15-20 hårnålesving.

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-06-04 22:26

"Steen Larsen" <steenlarsen(fjern)@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvis man kører over fernpas til Landek og viderer til Italien kommer der
> en vej til højre derop der er ca 10 km derop, husk ingen campingvogn med
> derop.

Nej men så vidt jeg husker, så ligger der en lille campingplads lige
nedenfor opkrøslen i den lille by der hedder Pfunds.

Nogen der kan bekræfte dette? (så kan man jo få en toldfri ration om dagen

Peter

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-06-04 06:37

Peter K. Nielsen wrote:

> Nej men så vidt jeg husker, så ligger der en lille campingplads lige
> nedenfor opkrøslen i den lille by der hedder Pfunds.

Det er korrekt - men vi bruger hellere denne mulighed:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=82

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : phk

Dato : 05-06-04 10:27

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt - men vi bruger hellere denne mulighed:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=82

Been there, done that, got the vino ;)

... der som bekendt ligger længere væk OG som at der er dyrere ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-04 11:35

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> Det er korrekt - men vi bruger hellere denne mulighed:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=82

Tak for linket. Du kan så meddele din ven "campingfatter" at du i år har
skaffet mindt 1 ny kunde Vi har nemlig vores hund med. Pladsen giver dog
nogle rute problemer men dem bringer jeg op i en ny tråd.

Peter

Fra : Per Posselt

Dato : 04-06-04 21:42

Ja men det er meget begrænset hvad man kan få ud af det. Priserne er
tårnhøje.
mvh per

Fra : John

Dato : 04-06-04 23:09

"Per Posselt" <oz1bhq_nospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja men det er meget begrænset hvad man kan få ud af det. Priserne er
> tårnhøje.
> mvh per

Hej NG!

Vi var i Samnaun i sommeren 2002 og ud over at det var en flot tur ind
gennem dalen, kan jeg da også huske, at priserne var rimelige. Jeg checkede
lige dagbogen og har noteret mig 1/1 liter Rød Aalborg til ca. 50 kr. 1/1
liter Stroh-rom 80% til samme pris, benzin til under en femmer - så det er
da rimeligt. Benzintanken mødte vi først på vej ud af dalen igen.

Iøvrigt sælger de elektronik - bl.a. digitalkameraer, røg, parfume, sukker
og schweizer-knive i massevis. Jeg har aldrig set så meget tilbehør til
knivene, som dernede. Og så selvfølgelig en masse af de dyre mærkevarer
indenfor solbriller, tasker osv.

Pas nu på med rationen. Man kører jo ud af EU og skal vise pas, når man vil
ind i Samnaun. Og da vi kørte derfra endte vi i det "rigtige" Schweiz og jeg
kan huske at vi snakkede om, om vi nu "smuglede" for meget ind i EU igen, da
vi skulle tilbage til Østrig. Og hvor meget må man tage med hele vejen hjem?
Nå, rationerne er vel efterhånden så store, at det alligevel ikke har nogen
praktisk betydning.

Baggrunden for toldfriheden er vist, at dalen hører til Schweiz, men kun har
adgangsvej fra Østrig. Så pga. dette har de altså kunne beholde den
specielle status som toldfrit område.

Vh. John

Fra : phk

Dato : 04-06-04 23:53

"John" <johnlafjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

har
> adgangsvej fra Østrig. Så pga. dette har de altså kunne beholde den

Ikke helt rigtigt. Du kan sagtens køre både til Østrig og Schweiz fra
Samnaun. Der gælder forskellige toldregler de 2 steder (men meget
forskellige er de ikke).

Status´en som toldfrit område fik de for rigtig mange år siden fordi det var
så afsides i forhold til resten af Schweiz. Og et eller andet skulle de jo
leve af :)

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 05-06-04 22:02

> [...]
var
> så afsides i forhold til resten af Schweiz. Og et eller andet skulle de jo

Nå, så var det nok derfor vi endte i Schweiz. Vi kørte heller ikke samme vej
ud, som ind, så det har du nok ret i.

Nu ved jeg ikke hvordan toldreglerne er for indrejse i Schweiz. Men jeg er
sikker på, at de har afgift på sukker, for det solgte de direkte fra
trailere på gaden i Samnaun.

Venlig hilsen

John