afbudsrejser
Fra : soren

Dato : 03-06-04 11:53

Hej NG
Hvor og hvordan finder man afbudsrejser.
er der nogle krav man kan stille til disse rejser.

søren@valet.dk
ø skal være o

Fra : Søren R

Dato : 03-06-04 14:06

http://www.rejse-guide.dk/rejsebureauer/afbudsrejser/
--
Søren R

¤ Hader DU en reklame? Besøg http://www.hadereklamer.dk ¤
Ugens Tipper ***

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 03-06-04 17:00

"soren" <valet@aromateknik.dk> wrote in message
> Hej NG
> Hvor og hvordan finder man afbudsrejser.
> er der nogle krav man kan stille til disse rejser.

Der er kommet flere gode forslag. En anden mulighed er
http://www.rejsezonen.dk/. Rejsearrangørernes hjemmesider er også et godt
sted at kikke. Hvis du mangler inspiration til hvilke arrangører der findes,
så slå op på nogle af de overordnede sider, find navnet på arrangøren og
find deres hjemmeside via Google.

Mange arrangører har også en side på TV2's TekstTv. Dem kan du finde herfra:
http://ttv.tv2.dk/index.php?side=500&underside=3

Afhængig af hvor god tid du er ude i, kan du både finde uspecificerede og
navngivne hoteller. Hvis det er et navngivet hotel, så er det som en
almindelig rejse, bare billigere (forhåbentlig). Hvis det er uspecificeret
hotel, så lader det til at svinge fra selskab til selskab, hvad du kan
forvente. Dem jeg har kikket på har alle et link hvor der står hvilke
betingelser der gælder for rejsen. Det vil nok være en god ide at læse de
sider igennem inden du bestiller. Det er som regl kort beskrevet (5-10
linjer), så det er let at overskue.

Jeg har lige været nede og hente billetter til 14 dage på Kreta fra søndag
d. 13/6 med Dansk Folkeferie. Vi valgte et navngivet hotel, da vi skal
afsted i 14 dage, og så gerne vil vide hvad vi får.

God tur.

Venlig hilsen

Anders

Fra : Anja Nielsen

Dato : 03-06-04 21:23

Hej.
De priser der normalt opgiver, er for de fleste selskabers vedkommende for
uspecificerede rejser. I de fleste tilfælde kan du mod et mindre gebyr få
navngivet hotel eller lejlighed. Mytravel har den politik, at transfor ikke
er inkluderet i uspecificerede rejser længere, så det må du af med 200
ekstra for per person. Derfor kan det godt være en god idé at betale et par
hundrede mere. Endvidere skal du også betale et gebyr, hvis du vil være
sikker på eget bad og toilet, men sandsynligheden for at det sker, er dog
meget lille.
Af erfaring ved jeg, at Mytravel ved uspecificerede rejser generelt fylder
deres egne hoteller op føst, og det er som udgangspunkt altid gode hoteller,
hvorimod Bravotours generelt giver dig det billigste, der er i Kataloget.
Tyrkieteksperten og Joy-travel sælger de fleste af deres tilbudsrejser som
specificerede, og det samme gælder en række andre selskaber.
Anja