Ristet sesamolie
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 02-06-04 20:14

Jeg bor i Birkerødområdet og er på jagt efter den noget ristet sesamolie.
Jeg har nu været i en større mængde forretninger i og omkring birkerød, dog
uden held. Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe det? Helst i
en radius af 20 km fra birkerød.

På forhånd mange tak

/Carsten

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-06-04 20:26

SuperBrugsen i Humlebæk

ved ikke lige om det ligger inden for de 20 km.

De har en hylde med Italiensk,Thai og Indisk helt nede ved vinafdelingen..

MVh
Kasper

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 02-06-04 21:08

Hej Kasper

Er du helt sikker på at det er den slags der er ristet, den er nemlig
anderledes end de andre, mere smagfuld og mørkere i farven?

/Carsten

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 02-06-04 21:27

> Er du helt sikker på at det er den slags der er ristet, den er nemlig
> anderledes end de andre, mere smagfuld og mørkere i farven?

Yep Mærket er "Blue Dragon" men der står bare Sesame Oil på forsiden,, hvis
man så kigger nærmere på Ingridienser på bagsiden står der 100% ren ristede
sesamolie..
Og ja den er mørk, måske lidt lysere end cola, som smager vildt meget af
ristet sesam.

MVH
Kasper

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 02-06-04 21:34

> [...]
ristede
> sesamolie..
> Og ja den er mørk, måske lidt lysere end cola, som smager vildt meget af

Fremragende, du skal have rigtigt mange tak

Mvh Carsten

Fra : Padmé Amidala

Dato : 03-06-04 06:37

"Kasper Malmberg" <krytonHEST@tiscali.dk> wrote in message

> Yep Mærket er "Blue Dragon"
> MVH
> Kasper

Lige for god ordens skyld, vil jeg oplyse jer om, at der er ingen grund til
at købe Blue Dragon mærket.
Gå ned i det lokale Asian Market i stedet for og få fat i det rigtige til
oftest billigere penge end hvad man giver for Blue Dragon. Og så smager de
asiatiske sesamolier bare af så meget mere end Blue Dragon gør. Men det er
naturligvis blot min mening..

VH
Padmé

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 03-06-04 06:56

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message

> [...]
> asiatiske sesamolier bare af så meget mere end Blue Dragon gør. Men det er

Der er intet jeg hellere vil, men nu har jeg søgt og søgt og søgt, og det
var faktisk også min første plan... Men... jeg kan simpelthen ikke finde
nogen asian markets heromkring, og jeg har både været i hillerød og
lyngby... dog er jeg slet ikke lokalkendt der, og kan sagtens have misset
dem, men jeg fandt simpelthen ikke nogen. Hvis du kender nogen butikker i
mit område må du meget gerne sige til

mvh Carsten

Fra : Padmé Amidala

Dato : 03-06-04 18:49

"Carsten Christiansen" <casseFJERNES@pc.dk> wrote in message

> [...]
> dem, men jeg fandt simpelthen ikke nogen. Hvis du kender nogen butikker i

Nu er jeg ikke lige kendt i Lyngby/Hillerød... nok mest fordi jeg er
Odenseaner, hvor der i øvrigt er adskillige asiatiske butikker
Men men men, hvad med Istedgade? Eller på Nørrebro? Det kunne tænkes at du
kunne få det der, hvis du vel at mærke kommer der forbi.. ;)

VH
Padmé

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-06-04 19:43

Således skrev Carsten Christiansen den Thu, 3 Jun 2004 07:55:46 +0200:

>og er jeg slet ikke lokalkendt der, og kan sagtens have misset
>dem, men jeg fandt simpelthen ikke nogen. Hvis du kender nogen butikker i
>mit område må du meget gerne sige til

Skulle du komme forbi Hovedbanegården en dag, så tag en tur ud af
bagindgangen mod Rewentlowsgade, der kan du stort set ikke kaste en
dåse bambusskud uden at smadre ruderne på mindst 2 asiastiske
markeder.

Knud
--
I love cats ... they taste just like chicken

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 03-06-04 20:36

tak for tippet, det skal jeg huske, men jeg kommer ikke ret tit derind. Dog
skal de dog udforskes når jeg kommer forbi

Vi vil nu prøve at spørge vores lokale superbrugs om de kan bestille det til
os.

/Carsten

Fra : Ralph

Dato : 02-06-04 20:47

> [...]
dog
> uden held. Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe det? Helst

Nu er jeg nysgerrig, HVAD bruger man subj. til? Har en fin dyr Sesamolie i
skabet, bruges kun til dressing og marinader.

--
venligst
Ralph

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 02-06-04 21:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu er jeg nysgerrig, HVAD bruger man subj. til? Har en fin dyr Sesamolie i
> skabet, bruges kun til dressing og marinader.

Man bruger den bla.a.meget til asiatisk mad, er nærmest uundværlig i den
sammenhæng

/Carsten

Fra : MKH1

Dato : 10-06-04 11:23

Prøv at stege friske asparges i lidt ristet sesamolie til de bliver lidt
lysebrune.
Drys med salt, peber, og lidt parmasanost.
Mmmmmm....
Sådan kan man hurtigt bruge en flaske ristet sesamolie.

Marni

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 10-06-04 18:05

det lyder ikke dårligt...

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 19:38

Hej Carsten...
Jeg kikkede for sjov på google og fandt følgende link, hvor der står
noget om ristet sesamolie. Det kan angiveligt købes i
helsekostforretninger.
Prøv selv at se
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1543/sprog=1/grp=10/menu=5/
Med venlig hilsen
Gerda

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 03-06-04 19:49

<gerda (gerda)> wrote in message news:40bf6f83.33086712@news.sonofon.dk...
> [...]
> Jeg kikkede for sjov på google og fandt følgende link, hvor der står
> noget om ristet sesamolie. Det kan angiveligt købes i

Tak for linket Gerda, jeg har set artiklen, men ingen af de
helsekostforretnninger jeg var i havde det jeg ledte efter. Så jagten
fortsætter...

Mvh Carsten