Chartertur til Tyrkiet (Alanya/Side/???) e~
Fra : Anders K. Olsen

Dato : 02-06-04 19:38

Min kæreste og jeg har planer om at tage på en rejse midt i juni. Vi har
været inde og kikke lidt på hvad der er af restpladser, og umiddelbart har
vi kikket mest på Vest Kreta eller Tyrkiet.

Nazar (www.nazar.dk) har en del rejser fra Århus til Tyrkiet som ser ganske
fornuftige ud. Vi har tænkt på at tage afsted i to uger, så det skal helst
være et sted hvor vi kan få to uger til at gå.

Vi skal selvfølgelig være noget ved stranden, men vi har ikke lyst til at
tilbringe 14 dage ved stranden, så der må gerne være noget at kikke på i
byen og omgivelserne. Meget gerne både natur og historiske ting.

Er der nogen der kan anbefale Alanya? Side? Skal vi hellere tage en tur til
Kreta?

Venlig hilsen

Anders

Fra : Anja Nielsen

Dato : 02-06-04 21:06

Hej Anders
Selv har jeg været i Alanya mange gange og har nydt det hver gang. Jeg har
også været i Side.
Jeg ved dog, at nogle mennesker ikke bryder sig om Alanya, da de finder byen
for beskidt og storbyagtig. Alanya er en stor by, og den er ikke så hyggelig
og romantisk som Side, ligesom Side generelt også har nogle bedre strande.
Dog skal du være opmærksom på, at Side ikke er så stor, og udbuddet af
udflugter fra Tyrkiske rejsebureaur ikke er så stort, mens der i Alanya
næsten er et bureau, der udbyder udflugter, på hvert gadehjørne.
Hvad man bedst kan lide er en smagssag, og da jeg ikke kender jer, ved jeg
ikke, hvad der passer bedst til jer, men én ting er dog sikkert, Tyrkiet er
et dejligt land at være turist i, og tyrkerne er meget venlige, selvom nogle
af dem (specielt i bazarområderne) er meget påtrængene, men sådan er det
vist på alle chartermål.
Hvis du har flere spørgsmål, skal du endelig bare skrive igen.
God tur, når I kommer så langt.
Mvh.
Anja

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 03-06-04 17:04

"Anja Nielsen" <kantax@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vist på alle chartermål.
> Hvis du har flere spørgsmål, skal du endelig bare skrive igen.

Hej Anja

Mange tak for dit svar.

Det bliver dog ikke Tyrkiet alligevel. Min kæreste snakkede men en af hendes
venninder som havde været i Alanya. Venninden havde boet inde i byen tæt på
et diskotek, så der var lam hele natten. Hun havde derfor ikke noget godt at
sige om Alanya.

Det er sandsynligvis ikke et representativt for Alanya, men nu har min
kæreste ikke så meget lyst til at tage derned. Vi har derfor bestilt en
rejse til Kreta i stedet for. Jeg må se om jeg kan få hende overtalt en
anden ferie, for jeg kunne godt tænke mig at opleve Tyrkiet på et tidspunkt.

Venlig hilsen

Anders

Fra : Kasper Larsen

Dato : 09-06-04 22:01

> [...]
> rejse til Kreta i stedet for. Jeg må se om jeg kan få hende overtalt en
> anden ferie, for jeg kunne godt tænke mig at opleve Tyrkiet på et

Vi har været i Cesme to gange og begge gange har være faktastiske. I år
prøver vi Chania på Kreta, men vi regner bestemt med at tage til Cesme igen,
for det er et dejligt sted. Sidste gang boede vi på Golden Dolphin Family
Center af hensyn til ungerne, og det er nok en af de bedste valg vi har
truffet det år. Ungerne var brune som negere og havde næsten svømmehud
mellem tæerne da vi rejste hjemad igen.
PS : Hvis du er historisk interesseret er Effesos et "must"

Kasper

Fra : Frederik Frederiksen

Dato : 02-06-04 22:03

se www.kretaforum.dk
se www.dinkretaferie.dk
http://www.infocrete.com/vote/autorank.html
http://www.kretakultur.dk/index.htm

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 03-06-04 17:06

"Frederik Frederiksen" <Frederik@Frederiksen.dk> wrote in message
> se www.kretaforum.dk
> se www.dinkretaferie.dk
> http://www.infocrete.com/vote/autorank.html
> http://www.kretakultur.dk/index.htm

Mange takt for linkene. Så har jeg lidt at kikke på inden vi skal afsted.

Det lader til at der er en del danskere som har godt at sige om Kreta. Om
ca. 3 uger finder jeg ud af om jeg også er en af dem

Venlig hilsen

Anders

Fra : Morten

Dato : 03-06-04 17:15

Hej
Jeg har både været på Kreta og i Tyrkietog vil anbefale Tyrkiet. Min familie
og jeg var i Inzekum nær Alanya her midt i maj måned, rejste med Nazar. vi
boede på Green fugla Beach med fuld pension, har kun godt at side om
hotellet,der sker ikke så meget i Inzekum(Turistby) men der er billigt at
leje bil og tage på udflugter.