GetImageSize: virker kun i terminal
Fra : Henrik Farre

Dato : 03-05-01 02:18

Yello

Hvorfor virker det her ikke:

$size = GetImageSize ("mitbillede.png");
print "$size[3]<hr>";

Kun <hr> kommer med i html'en

Men hvis jeg i en terminal skriver:
#php filnavn.php (indeholder overstående)

får jeg:

width="90" height="72"<hr>
......osv

Har det noget med gd lib og apache at gøre?

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 02-05-01 21:22

Henrik Farre wrote:

> print "$size[3]<hr>";

print $size[3] . 'hr';

Jeg ved ikke hvorfor det virker når du kører scriptet i en shell.

mvh Thomas

Fra : Henrik Farre

Dato : 03-05-01 03:29

I artikel <slrn9f0r31.kg4.tlk@tigerdyr.lyngbol.dk>, skrev "Thomas L.
Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk>:

> print $size[3] . 'hr';

Nope. Virker heller ikke. Har også prøvet med .jpg .png .gif filer. Ingen
virker kun i terminalen...

> Jeg ved ikke hvorfor det virker når du kører scriptet i en shell.

Det gør jeg heller ikke :)

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 02-05-01 21:36

Henrik Farre <look@my.signature.txt> wrote:

>Det gør jeg heller ikke :)

Fordi modulversionen og cgiversionen er 2 forskellige versioner

Prøv evt. at køre php som cgi:
..php > .cgi

Første linie bliver
#!/usr/bin/php

(eller hvor php nu ligger)

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Henrik Farre

Dato : 03-05-01 03:45

I artikel <Xns9095E60B5A633.l33t.razor@212.54.64.135>, skrev "Christian
Jørgensen" <ttao0nxes7rv001@sneakemail.com>:

> Prøv evt. at køre php som cgi:
> .php > .cgi

Det hjalp heller ikke. Jeg har også prøvet nogle ting, som at udskrive
alle dele af arrayet, viker også fint i terminalen, men producere heller
ikke noget i html'en, alt andet php virker fint.

> Første linie bliver
> #!/usr/bin/php
>
> (eller hvor php nu ligger)

Du ramte plet.

Fra : Henrik Farre

Dato : 04-05-01 04:08

Yello

Er der andre functioner af "samme" slags, som jeg evt. kan prøve?

ImageSX og ImageSY virker _ikke_.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-05-01 11:07

"Henrik Farre" <look@my.signature.txt> skrev i en meddelelse
> Hvorfor virker det her ikke:
>
> $size = GetImageSize ("mitbillede.png");
> Har det noget med gd lib og apache at gøre?

Hejsa,

Har du prøvet at sammenligne outputtet fra phpinfo i henholdsvist
terminal/apache ?

/N

Fra : Henrik Farre

Dato : 04-05-01 22:46

Yello

I artikel <2bvI6.6305$Iq.1244872@news101.telia.com>, skrev "Nezar Nielsen"
<tumpen@fez.dk>:

> Har du prøvet at sammenligne outputtet fra phpinfo i henholdsvist
> terminal/apache ?

Jeg har lige kigget dem igennem, men jeg kan ikke se noget som skulle
gøre nogen forskel. Altså filerne er forskellige, men hvad skal jeg se
efter????

I outputtet fra apache står der selvfølgelig en masse om apache miljøet
osv.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-05-01 12:48

> Jeg har lige kigget dem igennem, men jeg kan ikke se noget som skulle
> gøre nogen forskel. Altså filerne er forskellige, men hvad skal jeg se
> efter????

Jeg kunne forestille mig at der står noget om den version af php det er -
hvis det er forskellige versioner, så er det jo et skridt nærmere løsningen.

Eller at f.eks. GD var forskellige versioner på de to, eller at de var
compilet med forskellige parametre (--with-*) osv..

Det kunne også tænkes at være fordi den bruger, din apache kører som, ikke
har læse/eksekver (jeg kan ikke huske hvad der er påkrævet) rettigheder til
billedet..?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 07-05-01 16:53

On Mon, 7 May 2001 13:48:22 +0200, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

> [...]
>
>Eller at f.eks. GD var forskellige versioner på de to, eller at de var
>compilet med forskellige parametre (--with-*) osv..

Det er nu nok ikke et problem med gd. GetImageSize kræver ikke gd-lib:

"Note: This function does not require the GD image library."

>Det kunne også tænkes at være fordi den bruger, din apache kører som, ikke
>har læse/eksekver (jeg kan ikke huske hvad der er påkrævet) rettigheder til
>billedet..?

Det lyder derimod ganske sandsynligt.

--
Jonas Häggqvist