/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Statisk/dynamisk IP spørgsmål
Fra : Morten Snedker


Dato : 02-06-04 08:08

Privat har jeg en fast IP-adresse (ADSL via TDC). Den faste IP-adresse
er ikke angivet i mine indstillinger på netkortet, der er sat op til
DHCP. Den får altså tildelt IP-adressen, selvom den er fast.

Hos en kunde, som også har ADSL via TDC, og som også har fast
IP-adresse, er den faste IP-adresse angivet på netkortet tilsluttet
ADSL'en.

Hvorfor denne forskel?


mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk

 
 
Søren Andersen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Andersen


Dato : 02-06-04 08:11

"Morten Snedker" <morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote in message
news:63vqb01jp829n045p3cp8c5as6bdnqqmb3@4ax.com...
> Privat har jeg en fast IP-adresse (ADSL via TDC). Den faste IP-adresse
> er ikke angivet i mine indstillinger på netkortet, der er sat op til
> DHCP. Den får altså tildelt IP-adressen, selvom den er fast.
>
> Hos en kunde, som også har ADSL via TDC, og som også har fast
> IP-adresse, er den faste IP-adresse angivet på netkortet tilsluttet
> ADSL'en.

Kan det tænkes han har en Erhvervs-linie ?



Morten Snedker (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 02-06-04 08:30

On Wed, 2 Jun 2004 09:11:01 +0200, "Søren Andersen" <na@nospam.com>
wrote:

>"Morten Snedker" <morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote in message
>news:63vqb01jp829n045p3cp8c5as6bdnqqmb3@4ax.com...
>> Privat har jeg en fast IP-adresse (ADSL via TDC). Den faste IP-adresse
>> er ikke angivet i mine indstillinger på netkortet, der er sat op til
>> DHCP. Den får altså tildelt IP-adressen, selvom den er fast.
>>
>> Hos en kunde, som også har ADSL via TDC, og som også har fast
>> IP-adresse, er den faste IP-adresse angivet på netkortet tilsluttet
>> ADSL'en.
>
>Kan det tænkes han har en Erhvervs-linie ?

Ja, det har han. Men hvad er fordelen ved det ene eller andet?
---
http://dbconsult.dk

Bertel Lund Hansen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-06-04 09:46

Morten Snedker skrev:

>Ja, det har han. Men hvad er fordelen ved det ene eller andet?

Windows98 starter hurtigere hvis det er sat op med fast IP.
Derudover er Linux (Redhat i hvert fald) og alle
Windowsversionerne som standard sat op til DHCP. Man skal altså
til at pille hvis det skal ændres til fast IP (og man kan jo ikke
sætte et system op til fast IP automatisk).

Der er ingen praktisk forskel.

Hvor tit man bliver smidt af, afhænger af andre ting, men det kan
da godt ske at erhvervslinjer får en bedre service end private
hvad det angår. Jeg ved det dog ikke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Snedker (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 02-06-04 11:09

On Wed, 02 Jun 2004 10:45:50 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>>Ja, det har han. Men hvad er fordelen ved det ene eller andet?
>
>Windows98 starter hurtigere hvis det er sat op med fast IP.

Jeg tænkte mere på, hvorfor man hos TDC veksler mellem det ene og det
andet. Og ovenstående er vist ikke årsagen...

>Derudover er Linux (Redhat i hvert fald) og alle
>Windowsversionerne som standard sat op til DHCP. Man skal altså
>til at pille hvis det skal ændres til fast IP (og man kan jo ikke
>sætte et system op til fast IP automatisk).

Jo, det er jo lige det man kan. Jeg har fast IP hjemme, men den er sat
til DHCP (som nævnt i det oprindelige indlæg).

>Der er ingen praktisk forskel.
>Hvor tit man bliver smidt af, afhænger af andre ting

Det er så det, jeg mener der er.

/Snedker

---
http://dbconsult.dk

Bertel Lund Hansen (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-06-04 12:11

Morten Snedker skrev:

>>til at pille hvis det skal ændres til fast IP (og man kan jo ikke
>>sætte et system op til fast IP automatisk).

>Jo, det er jo lige det man kan.

Ikke automatisk. Man kan jo ikke hardkode IP-nummeret i Windows'
installationsfiler. Fast IP-opsætning kræver at brugeren piller.
Det gør DHCP ikke.

>>Hvor tit man bliver smidt af, afhænger af andre ting

>Det er så det, jeg mener der er.

Det har ikke noget med DHCP som sådan at gøre selv om der evt. er
et sammenfald.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-06-04 07:24

"Morten Snedker" <morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote in message
news:8l9rb05jg6oetg8sheu1ikl644l51bk86f@4ax.com...
> Jeg tænkte mere på, hvorfor man hos TDC veksler mellem det ene og det
> andet. Og ovenstående er vist ikke årsagen...

Fordi erhvervsløsningen er beregnet på mere komplekse installationer

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



news.tele.dk (03-06-2004)
Kommentar
Fra : news.tele.dk


Dato : 03-06-04 22:08

TDC erhvervsprodukter kommer nu som standard med en DHCP tildelt ip adr.
Hvis man ønsker statisk ip adr. skal man betale mere.

Mvh

Jesper

Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 03-06-04 22:22

news.tele.dk wrote:
> TDC erhvervsprodukter kommer nu som standard med en DHCP tildelt ip
> adr. Hvis man ønsker statisk ip adr. skal man betale mere.
>
Er der ikke også noget med, at på dhcp-produktet er port 25 og 119 lukket,
hvor versionen med statisk ip uden router har alle porte åbne?

/ Hans





Jesper Arenskov (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Arenskov


Dato : 03-06-04 23:11

> Er der ikke også noget med, at på dhcp-produktet er port 25 og 119 lukket,
> hvor versionen med statisk ip uden router har alle porte åbne?
>
> / Hans
>

På det produkt som hedder bredbånd prof. med dhcp kan der lukkes op for port
25 og 119.

/Jesper



Hans (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 03-06-04 23:27

Jesper Arenskov wrote:
> > Er der ikke også noget med, at på dhcp-produktet er port 25 og 119
> > lukket, hvor versionen med statisk ip uden router har alle porte
> > åbne?
> >
> > / Hans
> >
>
> På det produkt som hedder bredbånd prof. med dhcp kan der lukkes op
> for port 25 og 119.
>
Vil det sige, at det er en option for begge produkter, eller er det
"statiske" leveret med åbne porte som standard?

/ Hans



Jesper Arenskov (04-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Arenskov


Dato : 04-06-04 13:15

> > På det produkt som hedder bredbånd prof. med dhcp kan der lukkes op
> > for port 25 og 119.
> >
> Vil det sige, at det er en option for begge produkter, eller er det
> "statiske" leveret med åbne porte som standard?
>
> / Hans
>

Lige pt. er der åben for alt hvis man vælger statisk ip adr.

Mvh

Jesper



Morten Snedker (02-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Snedker


Dato : 02-06-04 08:32

On Wed, 2 Jun 2004 09:11:01 +0200, "Søren Andersen" <na@nospam.com>
wrote:

>Kan det tænkes han har en Erhvervs-linie ?

Ahhh. Hvis jeg fx. hjemme er ved at download store mængder data via
ftp hjemme (privat ADSL), så oplever jeg nogle gange at blive smidt af
om natten. Det antager jeg er DHCP'en? Og det sker ikke for en
erhvervsforbindelse?

/Snedker

---
http://dbconsult.dk

Kasper Bergh (03-06-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 03-06-04 02:47

"Morten Snedker" <morten_spammenot_@dbconsult.dk> wrote in message
news:cg0rb05aprs0maim4jlni8ped262dhu4tn@4ax.com...
> Ahhh. Hvis jeg fx. hjemme er ved at download store mængder data via
> ftp hjemme (privat ADSL), så oplever jeg nogle gange at blive smidt af
> om natten. Det antager jeg er DHCP'en? Og det sker ikke for en
> erhvervsforbindelse?

Så antager du forkert.

mvh
/Kasper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste