Kabelnettet - ingen kontakt
Fra : TS

Dato : 01-06-04 12:51

Hej

Efter at jeg havde kontaktet Forbrugerstyrelsen - via mail. - ville jeg tale
med Kabelnettet. Jeg vil nemlig have mine penge tilbage for den Ip telefoni
bos de har prakket mig på, og som jeg nu ikke kan bruge hos andre udbydere
uden et specielt pw, som Kabelnettet ikke vil udlevere....

Men detager ikke ders telefoner - uanset hvilket nummer man ringer på. Man
får bare en maskine i røret der siger at man har ringet udenfor normal
åbningstid. Selv deres support nummer der burde have åbent til kl. 20.

Er firmaet ved at dreje nøglen om?

TS

Fra : zapster

Dato : 01-06-04 15:26

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> får bare en maskine i røret der siger at man har ringet udenfor normal
> åbningstid. Selv deres support nummer der burde have åbent til kl. 20.

Måske kan den her artikkel fra ComputerWorld kaste lidt mere lys på hvorfor
du ikke kan få fat i dem...

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23911

\zapster

Fra : TS

Dato : 01-06-04 19:18

> Måske kan den her artikkel fra ComputerWorld kaste lidt mere lys på
> [...]

Tak for det.
Det er noget øv.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-04 01:16

Uheldigvis faldt TS over tastaturet og skrev derved følgende:

> Tak for det.
> Det er noget øv.

Men helt og aldeles forudsigeligt!

Ingen kan sælge bredbånd eller som det var tilfældet hos kabelnettet,
smalbånd til kr 49,- pr måned. Det er fuldstændig umuligt og man kan
kun ryste på hovedet af, at Kim Nielsen tilsyneladende aldrig bliver
klogere!

Manden er og bliver talentløs til at drive forretning...

Claus

Fra : kim

Dato : 02-06-04 17:21

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> [...]
> klogere!
> Manden er og bliver talentløs til at drive forretning...

Vores forening betaler dig stadig kun 49,- kr/mdl pr. beboer,
og det virker fint her også hastigheden, og det selvom vores
forening har stoppet kabelnettet's telefoni fra d. 1.

Bare vi ikke mister den hurtige netforbindelse og skal
til at betale i dyre domme for den samme hastighed.

Mvh Kim

Fra : frede

Dato : 02-06-04 18:29

Broadcom køber Kabelnettet.dk

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23932

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-06-04 19:17

frede skrev:

>Broadcom køber Kabelnettet.dk

>http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23932

Det lyder ikke spor betryggende.

--
Bertel

Fra : Hans

Dato : 02-06-04 19:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det lyder ikke spor betryggende.

Pjat. Du kan da frit vælge mellem pest eller kolera.

/ Hans

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 02-06-04 19:44

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
Jeg tror nu ikke man skal være så bekymret. Med det kendskab jeg har til
Broadcom og derudover til CW's journalistik, kunne der lige så vel være en
helt anden historie bag.

Mvh,

Bettina

Fra : Torsten Poulin

Dato : 02-06-04 19:46

Kast et blik på <http://broadcom.dk/>.

--
Torsten

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 02-06-04 20:11

"Torsten Poulin" <t_usenet_drop@hotmail.com> wrote in message

> Kast et blik på <http://broadcom.dk/>.

Nu skulle jeg nok have tage Bertels indlæg med - Men jeg mente snakken om
FWA licensen

/Bettina

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-06-04 19:43

Uheldigvis faldt kim over tastaturet og skrev derved følgende:

> Bare vi ikke mister den hurtige netforbindelse og skal
> til at betale i dyre domme for den samme hastighed.

Det kommer i nok til, Kabelnettet har stoppet alle aktiviteter fra i
dag, og overdraget alle forpligtigelser til Broadcom.

Så det bliver nok dyrere, jeg tvivler på, at man kan sælge bredbånd
til kr 49,-

Claus

Fra : kim

Dato : 03-06-04 19:24

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Det kommer i nok til, Kabelnettet har stoppet alle aktiviteter fra i
> dag, og overdraget alle forpligtigelser til Broadcom.

Ja, fik lige mailen idag:

Kære kunde,

Vi skal hermed meddele, at Broadcom ApS den 2. juli 2004 har indgået
aftale med kabelnettet.dk om overdragelse af alle kabelnettet.dk' abonnenter
til Broadcom ApS.

Alle leverancer samt drift af alle eksisterende kunder er således sikret.

Broadcom ApS honorerer alle forudbetalte Internet- og Telefonabonnementer
fra dags dato således, at ingen kunder mister penge i forbindelse med
skiftet
til Broadcom ApS. Alle kundeaftaler fortsætter således med uændrede priser
og vilkår.

Der har i den seneste tid været en del tumult omkring kabelnettet.dk. Det er
Broadcom ApS' håb og formodning, at vi med denne aftale kan fjerne enhver
usikkerhed omkring leverancer.

Vi forventer, at der i de kommende dage vil være ekstra mange opkald,
hvorfor vi venligst henstiller til at spørgsmål stilles via e-mail:
privatservice@broadcom.dk.

Da vi ligeledes opgraderer vores telefonsystem for at kunne håndtere de
ekstra kald håber vi på din forståelse.

Herudover kan vi henvise til vores hjemmeside, www.broadcom.dk,
hvor der snarest muligt vil være yderligere og mere specifikke oplysninger
samt status på de forskellige produkter.

Vi vil hermed byde dig velkommen hos Broadcom ApS.

Med venlig hilsen
Broadcom ApS

> Så det bliver nok dyrere, jeg tvivler på, at man kan sælge bredbånd
> til kr 49,-

Det skriver de intet om...og hvis det ville blive dyrere vil jeg
mene det skulle til afstemning igen blandt beboerne. Det var
trods alt vores bestyrelsen der ansatte en såkaldt ´expert´ fra FSB
til at vejlede da vi skulle på nettet, og efter en gang ged i den
og dårlig rådgivning blev han fyret...Spild af beboernes penge.
Det vi stemte ind var nemlig med den aftalte pris = 49,- kr/mdl.

Mvh Kim

Fra : kim

Dato : 03-06-04 19:31

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Så det bliver nok dyrere, jeg tvivler på, at man kan sælge bredbånd
> til kr 49,-

Nå tror du det...Citat:

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-06-04 20:13

On Thu, 03 Jun 2004 20:31:27 +0200, kim wrote:

> [...]
> kunder mister penge i forbindelse med skiftet til Broadcom ApS.
> Alle kundeaftaler fortsætter således med uændrede priser og vilkår."

Ja, det skriver de godt nok. Men gjorde Kabelnettet ikke også det?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-06-04 20:55

kim skrev:

>Alle kundeaftaler fortsætter således med uændrede priser og vilkår."

Kabelnettet har tabt en million. Det ville da være sært om
Broadcom kan lave en overskudforretning på de samme vilkår.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-04 23:17

> [...]

> kunder mister penge i forbindelse med skiftet til Broadcom ApS.
> Alle kundeaftaler fortsætter således med uændrede priser og vilkår."

Det skal de jo skrive, men når det går op for firmaet, at de har
udgifter, der skal betales, så ryger prisen i vejret.

Er det ikke mærkeligt, at Kabelnettet er det eneste firma, der har
tilbudt bredbånd til så få penge?

Ikke engang de kæmpestore selskaber med masser af penge, kan sælge
bredbånd til kr 49,-

Det kan ikke lade sig gøre, og der er jo en grund til, at Kabelnettet
fyre alle ansatte og stoppe deres aktiviteter!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-06-04 23:23

Uheldigvis faldt kim over tastaturet og skrev derved følgende:

> Nå tror du det...Citat:

Jeg gætter på, at kabelnettet havde håbet på, at priserne på trafik
ville falde drastisk, og at de kunne holde skruen i vandet længe nok.
Men det gik altså bare ikke.

Hvorfor tror du, at f.eks. CC, TDC og Tele2 skal have kr. 600,- om
måneden for det samme produkt, som Kabelnettet lovede deres kunder til
49,-

Det er fordi det er umuligt at sælge produktet til den pris som
kabelnettet gjorde.

Inden der er gået 9-12 måneder, så har Broadcom enten hævet priserne
eller lukkt biksen. Det er lige så sikkert som amen i kirken!

Claus

Fra : Torsten Poulin

Dato : 03-06-04 23:40

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> 49,-
>
> Det er fordi det er umuligt at sælge produktet til den pris som

Det gik da fint med at sælge nogle forbindelser til den pris. Du
mener vel at noget tyder på at det ikke er muligt at tjene penge
ved at sælge forbindelser til den pris.

> Inden der er gået 9-12 måneder, så har Broadcom enten hævet priserne
> eller lukkt biksen. Det er lige så sikkert som amen i kirken!

Ikke utænkeligt, men hvad så? Jeg har haft en Kabelnettet-forbindelse
i nu 20 måneder. Hvis den holder 9-12 måneder endnu har jeg haft
netadgang i 29-32 måneder for 1421-1568 kr, eller for hvad der
svarer til prisen for højst godt 2½ måneder til den pris du trak
op af hatten ovenfor. Det er da ikke skidt endda. Til "din" pris
ville 29-32 måneder koste 17400-19200 kr.

--
Torsten

Fra : Hans

Dato : 04-06-04 00:23

Torsten Poulin wrote:

> [...]
> op af hatten ovenfor. Det er da ikke skidt endda. Til "din" pris
> ville 29-32 måneder koste 17400-19200 kr.

Bagsiden af medaljen er, at Tele2 formodentlig må afskrive sit
tilgodehavende hos Kabelnettet, da vi nok ikke kan regne med at Broadcom er
helt med på at udligne det mellemværende.

Der er godt nok sparet penge, men det har så sandelig været på bekostning af
underleverandører, hvilket må siges at være utrolig dårlig forretningsmoral.

/ Hans

Fra : Torsten Poulin

Dato : 04-06-04 00:36

Hans skrev:

> Der er godt nok sparet penge, men det har så sandelig været
> på bekostning af underleverandører, hvilket må siges at være
> utrolig dårlig forretningsmoral.

Vel næppe Kabelnettets kunders moral.

--
Torsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-04 13:32

Uheldigvis faldt Hans over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> Der er godt nok sparet penge, men det har så sandelig været på
> bekostning af underleverandører, hvilket må siges at være utrolig

Og det bliver nok ikke meget bedre i fremtiden. Det er ikke munter
læsning, der er om Broadcom...

To år i træk havde de et underskud på otte millioner om året. Så
mistede de deres lansdækkende FWA licens pga. manglende betaling. Året
efter blev selskabet tvangsopløst af erhvervs- og selskabsstyrelsen,
fordi regnskabet ikke blev indleveret, og da det endelig kom frem, var
det med kedelige revisorpåtegninger om, at selskabet skal tilføres
kapital!

Og nu har de overtaget endnu en synkende skude....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-06-04 13:24

Uheldigvis faldt Torsten Poulin over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> op af hatten ovenfor. Det er da ikke skidt endda. Til "din" pris
> ville 29-32 måneder koste 17400-19200 kr.

Jeg har selv en forbindelse fra kabelnettet, og det kører så dårligt,
at jeg ikke engang vil betale 49,- for den!

Pris er ikke den eneste faktor...

Claus

Fra : Torsten Poulin

Dato : 04-06-04 13:33

Claus Tersgov skrev:

> Jeg har selv en forbindelse fra kabelnettet, og det kører så
> dårligt, at jeg ikke engang vil betale 49,- for den!

Jeg havde en adsl-forbindelse til 495 kr./md. før jeg fik
Kabelnettet-forbindelsen. Den gamle forbindelse var bedre, men
ikke så meget bedre at den tidobbelte pris kunne forsvares.

> Pris er ikke den eneste faktor...

Det er en helt anden sag.

--
Torsten

Fra : Michael Bruun

Dato : 04-06-04 10:56

> Hvorfor tror du, at f.eks. CC, TDC og Tele2 skal have kr.
> 600,- om måneden for det samme produkt, som Kabelnettet
> lovede deres kunder til 49,-

TDC Kabel TV sælger deres tilsvarende produkt, Webnet, til priser fra 79 kr.
pr. husstand. Så helt enorm er forskellen ikke.

Michael

---
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."
(Gallagher)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-04 11:19

Michael Bruun wrote:

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> TDC Kabel TV sælger deres tilsvarende produkt, Webnet, til priser fra 79 kr.
> pr. husstand. Så helt enorm er forskellen ikke.

If. http://tdckabeltv.dk/?UniversID=801 så får hver _opgang_ max. 2 mbit
- i Kabelnettet.dk's tilfælde fik hver _husstand_ lovning på 2mbit...

mvh
Johan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 04-06-04 11:44

I dk.edb.internet.udbydere, skrev Johan Holst Nielsen:

> If. http://tdckabeltv.dk/?UniversID=801 så får hver _opgang_ max. 2 mbit
> - i Kabelnettet.dk's tilfælde fik hver _husstand_ lovning på 2mbit...

Ja, på 2 mbit "fornemmelse"

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Michael Bruun

Dato : 04-06-04 13:02

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> If. http://tdckabeltv.dk/?UniversID=801 så får hver _opgang_ max.
> 2 mbit - i Kabelnettet.dk's tilfælde fik hver _husstand_ lovning
> på 2mbit...

Jeg ved ikke, hvad Kabelnettet har skrevet i deres markedsføringsmateriale,
og hvordan dette stemmer med de reelle købsbetingelser.

Men jeg har bemærket, at de på deres hjemmeside ret konsekvent anvender
(eller anvendte) ret bløde og uforpligtende udtryk - som f.eks., at det er
en "2 mbit oplevelse" eller at de har /mulighed/ for at sikre minimum 2 mbit
pr. husstand afhængigt af produktvalg.

Som jeg har forstået det, så solgte Kabelnettet opkobling på typisk 34 mbit,
som så blev delt mellem husstandene i en ejendom. Og jeg går ud fra at
Kabelnettet i deres materiale har dækket sig ind, så der ikke er tale om en
reel garanti for 2 mbit, og at de fleste foreninger også har været klar over
dette. Hvis man f.eks. er 100 lejligheder om at dele 34 mbit, så er man nok
klar over, at man ikke kan forvente 2 mbit i hver lejlighed til enhver tid.

Michael

---

Fra : zxcv

Dato : 04-06-04 15:45

Michael Bruun wrote:
> [...]
> "Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
> There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Korrekt. Kabelnettet garanterede ikke nogetsomhelst, men tilstræbte kun.
Desværre ikke med lige stort held alle steder.

Det var og er forkert at sammenligne TDC, Cybercity eller en anden lign.
leverandør, der garanterer en ydelse, med det nu salige Kabelnettet.dk,
som kun tilstræbte. Der er ikke tale om ligeværdige produkter.

Fra : marlau

Dato : 05-06-04 14:47

zxcv <asdfg@qwerty.tw> wrote in message news:<lV%vc.2839$QV6.2593@news.get2net.dk>...

> [...]
> leverandør, der garanterer en ydelse, med det nu salige Kabelnettet.dk,
> som kun tilstræbte. Der er ikke tale om ligeværdige produkter.

Hej alle,

Nu må I altså holde inde med jeres kapacitetssludder. Undskyld
udtrykket.

Alle leverandører til boligforeninger m.v., adsl, webspeed m.fl.
leverer båndbredde der på en eller anden vis er shared.

Alle leverandører tager højde for samtidsfaktoren. Her er nogle
eksempler:

TDC 2Mbit kunder: 128 2 Mbit kunder hos tdc adsl deler op til 34 Mbit.
TDC 256K kunder: 128 256Kbit kunder hos tdc adsl deler op til 8 Mbit.
Kabelnettet 34 Mbit kunder: Antal tilsluttede lejl. deler op til 34
Mbit
Tiscali kunder: Adsl kunder deler en endnu ringere ydelse end TDC
Cybercity kunder: Adsl kunder deler en ydelse svarende til TDC mig
bekendt

og sådan fortsætter det. Og kig så lige på betingelserne fra samtlige
adsl leverandører som på intet niveau garanterer den leverede ydelse!

Det der gør den store forskel i boligforeningerne, er hvilket niveau
at leverandøren kører QOS på og derved sikrer at ingen enkelte brugere
(f.eks. piratkopisterne der åbner op til flere hundrede sessions af
gangen) sluger hele båndbredden.

Jeg håber hermed at have bidraget lidt til de konstante misforståelser
der er til emnet omkring båndbredde.

For brug matematikken til at forstå at 200 brugere ikke får 400Mbit
nogen steder i landet.

-Martin...ham der altid ved bedre

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-04 18:02

Uheldigvis faldt marlau over tastaturet og skrev derved følgende:

> Alle leverandører til boligforeninger m.v., adsl, webspeed m.fl.
> leverer båndbredde der på en eller anden vis er shared.

Kabelnettet gjorde det ikke i den boligforening, jeg bor i !

> Alle leverandører tager højde for samtidsfaktoren. Her er nogle
> eksempler:

Nej, Kabelnettet har ikke taget højde for noget som helst. De har
alene solgt en "24 timers internet adgang" til kr 49,- pr måned.

> Kabelnettet 34 Mbit kunder: Antal tilsluttede lejl. deler op til 34
> Mbit

Her var det så 800!

> Jeg håber hermed at have bidraget lidt til de konstante
misforståelser
> der er til emnet omkring båndbredde.

Det hjælper ikke meget, når du ikke har bedre kendksb til Kabelnettet!

Claus

Fra : marlau

Dato : 06-06-04 00:15

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<c9su9s$2d5s$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>
> Her var det så 800!

> misforståelser
>
> Det hjælper ikke meget, når du ikke har bedre kendksb til Kabelnettet!

Hej Claus,

Jeg synes dine skriverier i denne tråd bliver værre og værre og du
bidrager faktisk med ingenting. Du skriver folk lyver, du kalder mig
uvidende og du har så absolut intet belæg for disse udtalelser.

Du forholder dig ikke til de faktuelle ting der skrives og dine
meninger om båndbredde og hvad der er nødvendigt, samtidighedsfaktoren
taget i betragtning, er helt uden for proportioner.

34 Mbit er rigeligt også til 800 mennesker til almindeligt brug. Men
det er ikke nok til 600 almindelige brugere og 200 piratkopister uden
QOS. Det altafgørende er ikke om der er 34, 100, 400 eller 1000Mbit,
men om hvorledes prioriteringen i trafikken sker. Er der ingen QOS
eller prioritering så kan en enkelt bruger med sine sessions nappe det
meste og gøre livet surt for andre!

Hvis du har været konsulent for en forening med 56 lejligheder og ment
at 34Mbit var for lidt, så er du Danmarks dårligste konsulent! og
fortjener ikke en krone for dit arbejde

Nu er jeg selv rådgivende konsulent og ganske bekendt med hvilke
konsulenter fra hvilke firmaer der kan hvad og hvad deres firmaer kan,
og du er IKKE på den liste over konsulenter der rådgiver seriøst på
markedet. Så stik piben lidt og tag det lidt roligt for du er ved at
komme ud på dybt vand.

Læs mit skriv i tråden (30) og sæt dig ind i tingene istedet for.

Martin - Ham der altid ved bedre

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-06-04 01:13

> [...]

> bidrager faktisk med ingenting. Du skriver folk lyver, du kalder mig
> uvidende og du har så absolut intet belæg for disse udtalelser.

Nej, det er ikke korrekt. Jeg har skrevet at folk fra kabelnettet
lyver!

At du er uvidende skylde ene og alene, at du tilsyneladende gentagne
gang udtaler dig om kabelnettet, uden at have den fornødne viden!

> Du forholder dig ikke til de faktuelle ting der skrives og dine
> meninger om båndbredde og hvad der er nødvendigt,
samtidighedsfaktoren
> taget i betragtning, er helt uden for proportioner.

Hvad er det, jeg ikke forholder mig til. TDC og alle andre firmaer er
ligegyldigt, denne tråd handler om kabelnettet.

> [...]
> men om hvorledes prioriteringen i trafikken sker. Er der ingen QOS
> eller prioritering så kan en enkelt bruger med sine sessions nappe

Kan du forklare, hvordan kabelnettet kan garantere, at det kun er
"almindelige mennesker" de sælger til trafik til?

slutteligt er det ikke et spørgsmål om, hvad der er rigeligt, men om
hvad folk er belvet stillet i udsigt og hvad man har solgt dem!

> Hvis du har været konsulent for en forening med 56 lejligheder og
ment
> at 34Mbit var for lidt, så er du Danmarks dårligste konsulent! og
> fortjener ikke en krone for dit arbejde

Du fatter da ikke ret meget!

Hvorfor læser du ikke, det jeg skriver?

> [...]
> og du er IKKE på den liste over konsulenter der rådgiver seriøst på
> markedet. Så stik piben lidt og tag det lidt roligt for du er ved at

Jeg er ligeglad med hvad du er og hvilke lister du er på!

Det er et faktum, at du tilsyneladende ikke er særlig hurtig i
optrækket, når du kan skrive sådan!

Du har måske arbejdet for kabelnettet! LOL

Claus

Fra : marlau

Dato : 06-06-04 08:12

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<c9tnht$2v7$1@news.cybercity.dk>...

> Nej, det er ikke korrekt. Jeg har skrevet at folk fra kabelnettet
> lyver!

Tag lige og læs hvad jeg skriver og se hvad du selv skriver. Er min
påstand så ikke korrekt?

> At du er uvidende skylde ene og alene, at du tilsyneladende gentagne
> gang udtaler dig om kabelnettet, uden at have den fornødne viden!

Igen som skrevet, du har intet belæg for denne udtalelse.

> samtidighedsfaktoren
>
> Hvad er det, jeg ikke forholder mig til. TDC og alle andre firmaer er
> ligegyldigt, denne tråd handler om kabelnettet.

Det er en tråd om båndbredde og hvad man kan forvente i forhold til
hvad man er blevet lovet. Og da andre firmaer er blevet nævnt,
herunder TDC, så er det kun rimeligt at man oplyser at TDc i deres
betingelser direkte skriver at de ikke indestår for at kunne levere
den købte båndbredde.

> uden
> det
>
> Kan du forklare, hvordan kabelnettet kan garantere, at det kun er
> "almindelige mennesker" de sælger til trafik til?

Damn du vrøvler. Sammensætningen af beboere i boligforeninger er
således at det fortrinsvis er almindelige mennesker der bor der. Og
når kabelnettets segment er boligforeninger, så forklarer matematikken
resten.

> slutteligt er det ikke et spørgsmål om, hvad der er rigeligt, men om
> hvad folk er belvet stillet i udsigt og hvad man har solgt dem

> [...]

Min opfattelsesevne fejler intet, tværtimod.

> kan,
>
> Jeg er ligeglad med hvad du er og hvilke lister du er på!

Tænkte jeg nok, det er derfor du er som du er og skriver som du gør.
Og bestemt årsagen til du aldrig kommer videre

> Det er et faktum, at du tilsyneladende ikke er særlig hurtig i
> optrækket, når du kan skrive sådan!

hehe, jeg har papir på jeg er hurtig i optrækket

> Du har måske arbejdet for kabelnettet! LOL

Den griner får du ikke, der må du skuffes. Men du har måske? hahaha

> Claus

KONKLUSION

For at undgå at være for grov mod dig vil jeg undlade at
psykoanalysere din personlighed gennem dine skriverier. Men du er en
åbenlys bitter mand og med dine negative holdninger bidrager du ikke
med noget konstruktivt i en tråd som denne.

Forhold dig nu til sandheden om, at ingen ISP´er som er leverandører
til boligforeninger leverer et dedikeret produkt til en bruger i en
boligforening, med en garanti om at båndbredden er tilstede. Det er
der heller ingen adsl leverandører der gør! (og ellers læs dine
betingelser, hvis du er adsl bruger)

Du kan kun være sikker på leverancen i din egen bolig hvis du direkte
hos en ISP´er køber 2, 4 eller hvilken Mbit størrelse du vil, og denne
pris er langt højere pr. mbit. 10 Mbit dedikeret linie vil koste ca.
8. - 12.000 pr. md. og det er den slags der leveres og distribueres ud
til foreninger.

Men jeg tror faktisk ikke at du forståelsesmæssigt kan nås, så derfor
er der ingen grund til at du nu hidser dig for meget op, for jeg har
opgivet at føre en normal dialog med dig.

Jeg håber ikke folk i tråden tager dine svar for alvorligt, det ville
være synd.

Martin - ham der altid ved bedre og synes Claus Tersgov er
uintelligent

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-04 10:42

Michael Bruun wrote:

> [...]
> klar over, at man ikke kan forvente 2 mbit i hver lejlighed til enhver tid.

Så er der også en vis forskel mellem 34 mbit til en ejendom og 2 mbit?
Derfor kan de 49kr ikke sammenlignes med de 79 kr. fra TDC...

Desuden "afslørede" DR's Kontant program, fra en 1-2 mdrs. tid siden, at
der ikke engang er 2mbit til deling mellem en hel ejendom - derimod
omkring 600-700kbit (til deling mellem ALLE i ejendommen).

http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=158245

Iøvrigt - står der i ALLE (som jeg kender til) udbyders betingelser vage
formuleringer om, at man ikke altid kan forvente f.eks. 2mbit eller hvad
man har :)

mvh
Johan

Fra : Michael Bruun

Dato : 05-06-04 11:44

"Johan Holst Nielsen" <__spam__@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> Så er der også en vis forskel mellem 34 mbit til en ejendom
> og 2 mbit?

Er der? TDCs 1-2 mbit er til en opgang (som hos TDC defineres som syv
husstande), og ikke til en hel ejendom. Til større ejendomme opererer TDC
med kapacitet i moduler på op til 27 mbit.

Så jeg vil mene, at de to produkter (og dermed de to priser) er
sammenlignelige. Og under alle omstændigheder er det mere fair at
sammenligne Kabelnettets delte opkoblinger med andre delte opkoblinger,
fremfor at sammenligne med ADSL-opkoblinger.

> [...]
> siden, at der ikke engang er 2mbit til deling mellem en hel ejendom
> - derimod omkring 600-700kbit (til deling mellem ALLE i

Jeg er generelt lidt forsigtig med at bruge Kontant som sandhedsvidne for
noget som helst. Men så vidt jeg husker var der tale om, at der var flere
ejendomme om at dele samme opkobling, således at alle de tilsluttede
ejendommes båndbredde reelt kan være blevet slugt af en eller anden i
naboejendommen, der var ved at hente IMDBs top 250 ned med eMule.

Michael

---

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-04 12:02

Michael Bruun wrote:
> [...]
> husstande), og ikke til en hel ejendom. Til større ejendomme opererer TDC
> med kapacitet i moduler på op til 27 mbit.

Nu er det lidt efter hvordan vi tager udgangspunktet. Jeg tager
udgangspunkt i at TDC bestræber sig på at levere 1-2mbit/opgang og
Kabelnettet.dk bestræbte sig på at levere 2mbit pr. husstand.

Selvom TDC deler de 2mbit med 7 husstande, vil de derfor sjældent have
en stor forbindelse til rådighed i aftentimerne. 7 hustande er for lidt
at ligge det ud på... hvis det var 700 hustande med 200mbit ville de
være mere rimeligt, men peak perioderne vil blive mere mærkbare når der
er få husstande rent praktis.

At 2mbit er nok for de fleste opgange, er så en anden side af sagen :)

> [...]
> sammenligne Kabelnettets delte opkoblinger med andre delte opkoblinger,
> fremfor at sammenligne med ADSL-opkoblinger.

Synes ikke det er sammenligneligt at man bestræber sig på at levere 2
mbit til en hustand og 2mbit til en opgang med 7 husstande?

> [...]
> ejendommes båndbredde reelt kan være blevet slugt af en eller anden i
> naboejendommen, der var ved at hente IMDBs top 250 ned med eMule.

Delte og delte opkoblingen - jeg kender ikke præcis Kabelnettet.dks måde
at forbinde sig på. Men Kim Nielsen fra Kabelnettet.dk mener jeg er
mindre troværdig end Kontant - og siger vel en del :)

Men ejendommen havde egen parabol til netværket - og man satte testen
direkte fra denne paralbol. Dermed er forbindelsen der kommer ind i
huset det vigtigste.

Det hjalp jo heller ikke, hvis du bestiller en forbindelse på 2mbit hos
TDC, og du kun surfer som du havde et 33,6 kbit modem - jeg tror ikke du
ville være tilfreds med TDC gav forklaringen, at det var fordi for mange
af dine naboer downloadede. Det er altså ikke kundens problem - men
leverandørens.

mvh
Johan

Fra : Michael Bruun

Dato : 05-06-04 12:27

> Nu er det lidt efter hvordan vi tager udgangspunktet. Jeg
> tager udgangspunkt i at TDC bestræber sig på at levere
> 1-2mbit/opgang og Kabelnettet.dk bestræbte sig på at
> levere 2mbit pr. husstand.

Du har helt ret i, at det afhænger af udgangspunktet. Jeg ved ikke, hvad
Kabelnettets sælgere har lovet deres kunder, eller hvad der står i
Kabelnettets købsbetingelser.

Men jeg har indtryk af, at mange har fortolket Kabelnettets løfter således,
at de bestræber sig på, at hver husstand har 2 mbit, mens der nok reelt har
været tale om, at den enkelte husstand kun kunne opnå denne hastighed under
de mest gunstige forhold, f.eks. om formiddagen, hvor få var hjemme.

Spørgsmålet er så, om Kabelnettets sælgere har overdrevet produktets
egenskaber, eller om køberne har forsømt at sætte sig ind i betingelserne.
Men hvis der ses bort fra spørgsmålet om de mere eller mindre berettigede
forventninger, så er der, så vidt jeg kan se, reelt tale om, at TDC og
Kabelnettet i praksis leverer nogenlunde samme båndbredde pr. husstand.

> Synes ikke det er sammenligneligt at man bestræber sig på
> at levere 2 mbit til en hustand og 2mbit til en opgang med
> 7 husstande?

Det kommer an på, hvor meget du lægger i ordet "bestræber". Hos mig får det
alle alarmklokkerne til at ringe.

> Men ejendommen havde egen parabol til netværket - og man
> satte testen direkte fra denne paralbol. Dermed er forbindelsen
> der kommer ind i huset det vigtigste.

Det er efterhånden noget tid siden, men så vidt jeg husker var Kabelnettets
forklaring, at der var flere selvstændige ejendommen (med hver deres
parabol), som deltes om båndbredden - således at et stort træk på
båndbredden i en af ejendommene gik ud over de andre ejendomme.

> [...]
> det var fordi for mange af dine naboer downloadede. Det er altså
> ikke kundens problem - men leverandørens.

Det kommer så sandelig an på, hvad der står i betingelserne. For hvis der
står, at jeg til gengæld for en meget lav pris får en forbindelse, som deles
med 50 af mine naboer, så vil jeg ikke have grundlag for at blive skuffet,
hvis forbindelsen i perioder er særdeles langsom - og det vil aldrig kunne
blive leverandørens problem, for de leverer sådan set nøjagtigt hvad de har
lovet.

Hvis tre børn køber en pose slik til deling, og den ene af børnene spiser
hele posen, så kan det jo aldrig blive slikbutikkens problem - heller ikke
selv om de har fortalt, at der i posen var slik nok til alle tre børn

Michael

---

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-04 13:27

Michael Bruun wrote:

> Du har helt ret i, at det afhænger af udgangspunktet. Jeg ved ikke, hvad
> Kabelnettets sælgere har lovet deres kunder, eller hvad der står i
> Kabelnettets købsbetingelser.

Jeg kender heller ikke enkeltsagerne.

> [...]
> været tale om, at den enkelte husstand kun kunne opnå denne hastighed under
> de mest gunstige forhold, f.eks. om formiddagen, hvor få var hjemme.

Vel, if. Kontant igen (tror ikke Kabelnettets betingelser er
offentlige?) er der ifølge deres kontrakt følgende sætning: "Kabelnettet
tilstræber cirka 2 Megabit i sekundet".

Men det er rigtigt, at det kan være under gunstige forhold at der er de
2mbit. Men det underlige er jo, at Kabelnettet direktør (eller tidl.
dirketør) Kim Nielsen, siger at de har problemer med forbindelsen, og
den ville blive opgraderet - pga. fildeling er så populært (burde de
måske have indset noooget før?).

Men pointen i Kabelnettet.dk er netop at hver husstand skulle have en
stor forbindelse.

> [...]
> forventninger, så er der, så vidt jeg kan se, reelt tale om, at TDC og
> Kabelnettet i praksis leverer nogenlunde samme båndbredde pr. husstand.

Jah, i praksis ser det ud til at TDC og Kabelnettet leverer ser det ud
til de gør det. Men Kabelnettet lover mere - eller prøver at villede
kunderne.

Citat fra deres website:
"kabelnettet.dk tilbyder internetadgang, baseret på 34Mbit - 100Mbit
udstyr eller lyslederkabel (100Mbit og opefter), afhængigt af
foreningens beliggenhed og størrelse og vel at mærke til en pris, hvor
alle kan være med."

Der skal altså ikke meget hurtigtsnakkende sælger til, før en person
uden den store forstand til på IT tror at opgangen får 34mbit.

Tænk på det beløb oprettelsen koster (kostede) hos Kabelnettet - og i
mange tilfælde ville de så være billigere og dele en 2mbit forbindelse i
opgangen (eller kigge på TDC - kender ikke deres prisstruktur).

> Det kommer an på, hvor meget du lægger i ordet "bestræber". Hos mig får det
> alle alarmklokkerne til at ringe.

Enig. Bestræber er også et meget negativt ord i denne sammenhæng, det er
jeg enig i. Men if. de ting jeg har hørt, søgt rundt på nettet og så
videre, så er der vidst mange der aldrig har oplevet den hastighed de
bestræber på at opnå.

> [...]
> parabol), som deltes om båndbredden - således at et stort træk på
> båndbredden i en af ejendommene gik ud over de andre ejendomme.

Okay - lyder som en ret underlig struktur?
Tror mere det i sidste ende er på grund af deres hul ikke er stort nok
generelt.

> [...]
> blive leverandørens problem, for de leverer sådan set nøjagtigt hvad de har

I mange tilfælde har der ikke været tale om periodisk langsom, men
kronisk langsomt.
Men igen - det er rigtigt. Jeg ved ikke hvad sælgeren har lovet beboerne
i forskellige steder.

> Hvis tre børn køber en pose slik til deling, og den ene af børnene spiser
> hele posen, så kan det jo aldrig blive slikbutikkens problem - heller ikke
> selv om de har fortalt, at der i posen var slik nok til alle tre børn

Jah det er rigtigt.
Men hvis 3 børn går ind i en butik, og 3 andre børn også går ind i
butikken. De køber det samme produkt, betaler de samme penge for
produktet. De 2 grupper børn kender ikke hinanden.

Da den ene gruppe børn er kommet hjem, opdager de at posen er tom. De
undrer sig, går tilbage til butikken og sprøger hvorfor de ikke har fået
de de betalte for. Ejeren forklarer, altså jeg er ked af det, men de 3
andre børn de har altså fået de sidste slik. Men vi er ved at købe mere
slik hjem, men der er lidt leveringstid, så I må altså vente.

Det er jo faktisk det der er sket? De handler jo ikke om at din nabo
"stjæler" forbindelsen, men et helt andet bofællesskab, et andet sted,
som man deler forbindelsen med.

mvh
Johan

Fra : Michael Bruun

Dato : 05-06-04 15:25

> [...]
> med forbindelsen, og den ville blive opgraderet - pga. fildeling
> er så populært (burde de måske have indset noooget før?).

Det er også mit indtryk, at det er fildelingen, som har fået resterne af
Kabelnettets forretningside til at styrte sammen. Oprindeligt har man
formentlig kalkuleret med, at man godt kunne "love" 2 mbit i alle husstande,
fordi de færreste nogensinde ville få brug for båndbredde i den
størrelsesorden, og slet ikke i længere tid. Til ganske almindeligt brug
(www, mail og usenet) bruges jo ikke mange kbps, og så ville Kabelnettets
produkt sikkert være godt nok.

Men fildelingens indtog har i praksis gjort delte forbindelser af
Kabelnettets type ubrugelige. For mens der er grænser for hvor meget
båndbredde man kan bruge til ganske almindelig surf og mail, så er der ingen
grænser for hvor meget båndbredde man kan lægge beslag på ved fildeling. Og
mange lader computeren stå tændt døgnet rundt med diverse P2P-programmer
kørende. Og så sidder alle de andre husstande med en død opkobling.

> Der skal altså ikke meget hurtigtsnakkende sælger til, før en
> person uden den store forstand til på IT tror at opgangen får
> 34mbit.

Caveat emptor Man bør nok ikke på vegne af en ejer- eller boligforening
investere i bredbånd, hvis man ikke har forstand på IT.

> Men if. de ting jeg har hørt, søgt rundt på nettet og
> så videre, så er der vidst mange der aldrig har oplevet den
> hastighed de bestræber på at opnå.

Men produktet er sådan set stadig i overensstemmelse med aftalen, når bare
Kabelnettet bestræber sig...

> Okay - lyder som en ret underlig struktur? Tror mere det i sidste
> ende er på grund af deres hul ikke er stort nok
> generelt.

Det er jo svært at sige, hvad der er dårlige undskyldninger, og hvad der er
reelt. I princippet kunne man godt forestille sig, at tre mindre ejendomme,
der ikke hver for sige ville kunne betale en 34 mbit forbindelse, blev
koblet på en fælles aftale, hvor de tilsammen fik 34 mbit. Og så ville man
jo netop kunne opleve en situation, hvor et par beboere i en ejendom lægger
beslag på den samlede båndbredde.

> Det er jo faktisk det der er sket? De handler jo ikke om at din
> nabo "stjæler" forbindelsen, men et helt andet bofællesskab, et
> andet sted, som man deler forbindelsen med.

Ja, men så vidt jeg har forstået det, så var kunderne informeret om, at de
delte forbindelserne med andre. Så de tre børn i slikbutikken ved på
forhånd, at der kun er en vis mængde slik til rådighed, og at de skal dele
den mængde mellem sig.

Det er klart, at det er en helt anden situation, hvis en ejendom køber en 34
mbit, og så - uden at de har fået det at vide - opdager, at de faktisk ikke
har rådighed over 34 mbit, men deler båndbredden med flere andre ejendomme.
Så er der jo tale om en ganske almindelig mangel ved en tjenesteydelse, som
kan behandles efter obligationsrettens almindelige principper.

Michael

---

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-04 16:37

Michael Bruun wrote:
> [...]
> (www, mail og usenet) bruges jo ikke mange kbps, og så ville Kabelnettets

Helt enig - og vigtigst af alt - ved almindelig brug www, mail og usenet
der downloader du langt fra hele tiden. Hvorimod downloads af film og
musik er en kontinuerlig brug af forbindelsen.

> [...]
> mange lader computeren stå tændt døgnet rundt med diverse P2P-programmer
> kørende. Og så sidder alle de andre husstande med en død opkobling.

Enig. Men det burde Kabelnettet således også finde en løsning på. For
det forstår Fru Sørensen på 2tv ikke.

> Caveat emptor Man bør nok ikke på vegne af en ejer- eller boligforening
> investere i bredbånd, hvis man ikke har forstand på IT.

Tror jeg faktisk muligvis er meget normalt? Nu har jeg altid foretrukket
mit _eget_ net (fordi jeg har haft uheldige oplevelser med deling af
ADSL - føj :(). Det er en trend - og tror ikke alle i bestyrelserne der
er lige kloge på IT - og det kan jo være et pres nedefra.

> Men produktet er sådan set stadig i overensstemmelse med aftalen, når bare
> Kabelnettet bestræber sig...

Enig - men om det så er på kanten til vildledning - det synes jeg nu
godt man kan sige.

> [...]
> jo netop kunne opleve en situation, hvor et par beboere i en ejendom lægger

Enig. Hvilket også er uhensigtsmæssigt. Men der *kan* laves tekniske
løsninger, der løser sådanne problemer.

> [...]
> delte forbindelserne med andre. Så de tre børn i slikbutikken ved på
> forhånd, at der kun er en vis mængde slik til rådighed, og at de skal dele

Der var nu 6 børn i slikbutikken. De 3 børn fra den ene gruppe ved de
skal dele, den anden gruppe på 3 børn ved de skal dele. Men kun internt
i gruppen.

Det er jo ikke pga. ejendommen som har købt forbindelsen, har en enkelt
bredbåndssluger - men en helt anden ejendom.

Så hvis din forbindelse gik død - på ADSL, ville du så ikke være
utilfreds med at vide, at det var pga. en nogle gader fra dig sad og
downloadede?

> [...]
> Så er der jo tale om en ganske almindelig mangel ved en tjenesteydelse, som
> kan behandles efter obligationsrettens almindelige principper.

Nu kender jeg ikke betingelserne, og ville egentlig gerne se dem.
Men mener stadig at man kan ikke skyde skylden på helt andre ejendomme,
som intet har med hinanden at gøre - blot 2 selvstændige kunder på hos
Kabelnettet.dk

Men hvis der er nogle der ligger inde med betingelserne ved aftale med
Kabelnettet.dk kunne det være interessant at offentliggøre den?
Eventuelt med "følsomme" informationer fjernet eller overstreget.

mvh
Johan

Fra : Michael Bruun

Dato : 06-06-04 20:25

> [...]
> oplevelser med deling af ADSL - føj :(). Det er en trend -
> og tror ikke alle i bestyrelserne der er lige kloge på IT -

Mange steder vælger man sikkert det bestyrelsesmedlem, som relativt set har
det bedste IT-kendskab, til at lave disse aftaler. Men at man kan finde ud
af installere Windows XP behøver ikke at betyde, at man har kendskab til
bredbånd - og så er det nok ret let at blive overtalt af en dygtig sælger
fra Kabelnettet. Jeg vil gætte på, at mange bestyrelser har sammenlignet
Kabelnettets priser med priserne for en 2 mbit ADSL-opkobling, og så vil det
for de fleste se ud som et enormt godt tilbud.

Men når man foretager så store investeringer på et så mangelfuldt grundlag,
så er min sympati for køberne altså ret begrænset.

> [...]
> Så hvis din forbindelse gik død - på ADSL, ville du så ikke være
> utilfreds med at vide, at det var pga. en nogle gader fra dig sad og

Jo, hvis jeg ikke var blevet oplyst om, at jeg delte min båndbredde med
andre. Men jeg tror stadig ikke på, at Kabelnettet har solgt forbindelser,
som blev delt med andre ejendomme, uden at de har oplyst det. Hvis
forbindelsen deles mellem flere ejendomme står det formentlig et eller andet
sted i kontrakten. Og så er der ikke noget at komme efter.

> [...]
> ejendomme, som intet har med hinanden at gøre - blot 2
> selvstændige kunder på hos Kabelnettet.dk

.... med mindre de to kunder begge er oplyst om, at de deler forbindelsen.

> Men hvis der er nogle der ligger inde med betingelserne ved
> aftale med Kabelnettet.dk kunne det være interessant at
> offentliggøre den?

Ja, det kunne være meget sjovt at se den aftale.

Michael

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-04 18:14

Uheldigvis faldt Michael Bruun over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> mindre berettigede forventninger, så er der, så vidt jeg kan se,
> reelt tale om, at TDC og Kabelnettet i praksis leverer nogenlunde

Problemet er, at de var fulde af løgn. Belært af erfaringerne fra
andre og vores egen forening har jeg været med som anonym konsulent
ved to forskellig møder, hvopr kabelnettet skulle informere om deres
produkt hos en mindre andelsboligforening.

Anden gang gik jeg dem på klingen, og det udartede sig til det rene
kaos. Man skal *ikke* stille dem spørgsmål om, hvor stor en linje,
folk skal påregne at dele, og man får *ingen* præcise tal ud af dem.

Da han endelig fortalte, at den pågældende forening ville få en 34
mbit linje garanteret for sig selv. Jeg sørgede for, at han gentog det
flere gange.

Da jeg så spurgte, hvordan 56 lejemål kunne betale en 34 mbit linje,
når det månedlige, samlede bidrag kun var kr . 2744 ,- inkl. moms
rejste han sig op og gik med et " I kan bare finde en anden
leverandør"..

Det er ikke underligt, at de nu er lukket!

Claus

Fra : Michael Bruun

Dato : 06-06-04 20:30

> Anden gang gik jeg dem på klingen, og det udartede sig til
> det rene kaos. Man skal *ikke* stille dem spørgsmål om, hvor
> stor en linje, folk skal påregne at dele, og man får *ingen*
> præcise tal ud af dem.

Men så bør alle alarmklokkerne da også ringe hos den potentielle køber.

Hvis man forhandler med en leverandør, som ikke kan give præcise oplysninger
om det produkt, som de sælger, så har jeg svært ved at mønstre særligt meget
sympati for køberen, hvis det senere viser sig, at produktet er elendigt.

Michael

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-04 18:04

> [...]

> tilsluttede ejendommes båndbredde reelt kan være blevet slugt af en
> eller anden i naboejendommen, der var ved at hente IMDBs top 250 ned

Præcis derfor målte han også direkte på fiberledningen efter at han
havde pillet alle switche fra.

Claus

Fra : marlau

Dato : 06-06-04 08:19

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<c9sue1$2dfs$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> følgende:

> sandhedsvidne
>
> Præcis derfor målte han også direkte på fiberledningen efter at han

Hvilken fiberledning?

Igen svarer du dumt og direkte forkert. Der blev i udsendelsen sagt at
de var koblet op via en trådløs forbindelse (se DR arkiverne). Og det
var så via routeren der sad før antennen han målte på. Og desuden er
der ikke noget der hedder en fiberledning kære Mr. Claus Tersgov
bisiddende konsulent hahaha.

Martin - ham der altid ved lidt bedre og synes Claus Tersgov er
uintelligent

Fra : Hunter

Dato : 03-06-04 12:36

> [...]
> får bare en maskine i røret der siger at man har ringet udenfor normal
> åbningstid. Selv deres support nummer der burde have åbent til kl. 20.

Hej TS

Jeg synes jeg kender situationen - er også endt med en vood-box, og
jeg har nu ikke megen lyst til at bruge kabelnettet/BroadCom som
udbyder. Jeg er skiftet til musimi.dk, og har konfigureret boksen, så
den fungerer der.

Det kan altså godt lade sig gøre at bruge vood-boksen til andre
udbydere; lad evt. høre pr. mail hvad det er for nogle kodeord, du
mangler. Måske jeg kan hjælpe.

-- SJH

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 04-06-04 22:59

Hej,

Jeg har fået lavet en aftale med Tele2 der tilbydder at portere tidligere
kunder hos kabelnettet til Telfin, i løbet af få dage fra de modtager en
underskrevet porterings-fuldmagt, og jeg kan muligvis også hjælpe med at
omkonfigurere det telefonudstyr der er leveret af kabelnettet.

Det kan kun gøres så hurtigt hvis telefonnummeret stadig er registreret hos
Tele2.

mvh. Hans-Henrik Andresen
www.telefin.dk

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 04-06-04 23:04

"Hans-Henrik Andresen" <hha@removethis____unixhaj.dk> wrote in message

> [...]
> at
> omkonfigurere det telefonudstyr der er leveret af kabelnettet.

Så vidt jeg har læst har de da lavet en aftale med TDC

Mikkel

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-06-04 10:32

Hej,