motorvejsmærker mm.???
Fra : Tournesol

Dato : 01-06-04 08:32

Hejsa

Vi er stort set lagt fast på at køre til det store udland i sommerferien

Men der er jo 100 spørgsmål der melder sig

Bla.
Motorvejsmærker hvor køber man dem hvad koster de????

Vi regner med at køre meget kort i gennem tyskland (travemunde holland) det
er mandens krav for at køre til udlandet han nægter at køre mer ei tyskland
end højest nødvendig pga alt den polymik men B/E kørekortet som igen af os
har endnu.
Så igennem holland og frankrig og forhånetlig kan bilen trække os over
pyanæerne og ind i spaninen

Men nu må vi se hvor vi ender

Vi har fået rødt og grønt kort og undersøgt med forsikringen at vi får en
anden bil hvis vores egen går istykker og skal på værksted mere end 3
dage.falck abonement er på plads.
Vi mangler det internatinoale campingkort med det er bestilt.

pass bestiller vi i denne uge så håber vi de når at komme frem.

Er der noget specialt vi skal være opmærksom på i udlandet andet end
banditter (vi overnatter kun på campingpladser)

hvilken kort er det bedste at have med til at køre efter????

pha jeg glæder og er spændt men er samtidig også en smulge nervøs det er
vores først udlands tur

MVH
Henriette.

Fra : Jan

Dato : 01-06-04 08:40

Undskyld vil bare lige høre - vi skal nemlig til Østrig.
Men hvad er det for noget du skriver med kørekort B/E osv... hvad drejer det
sig om.
Det er nemlig første gang vi skal køre selv så ved ikke helt hvad vi skal
have med og sikre os inden.

Jan

Fra : Sten Bo

Dato : 01-06-04 09:05

Jan wrote:
> [...]
> drejer det sig om.
> Det er nemlig første gang vi skal køre selv så ved ikke helt hvad vi

Prøv at skrive B/E kørekort i googles søgefelt gir det her -
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&q=B%2FE+K%C3%B8rekort&btnG=S%C3%B8g&lr=

Og så er der et godt link her
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html der går på at klippe og
svare under resterne.

Hurtigst hvis alle gør på samme måde. Dit indlæg læses måske 1000 x så
de dine 10 sekunder er vel en lille pris for at få hjælp til dine
spørgsmål.

Du kan læse en masse om det forum du deltager i på www.usenet.dk

Med venlig hilsen

Sten Bo

Fra : Tournesol

Dato : 02-06-04 12:30

Hejsa

> [...]
> sig om.
> Det er nemlig første gang vi skal køre selv så ved ikke helt hvad vi skal

Det har været oppe her i gruppen så du kan sikkert finde noget om det

Men i korte træk så pustede DCU en debat op om at hvir ens cv vejde mere end
50 kg en bilen skulle man have en B/E kørekort i tyskalnd det skal du ikke
nødvendigvis i danmark men de glemmer at vi er et EU land og de regler der
gælder her gælder også i andre lande altså også i Tyskland som er medlem af
EU det der så gør min mand "bange " er at møde en sur tysk gendarm som vil
skide på reglerne og giver os en bøde alligevel som vi med største
sansynlighed så kan få refunderet når vi kommer hjem ,håber dte kan sådan i
koret træk forklare det lidt

MvH
Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-06-04 08:48

Tournesol wrote:
> Hejsa
>
> Vi er stort set lagt fast på at køre til det store udland i
> sommerferien
>
> Men der er jo 100 spørgsmål der melder sig

http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/forbered.htm

Hilsen Sten Bo

Fra : Tournesol

Dato : 02-06-04 12:25

Hejsa

> http://www.hanses-campingsider.dk/rejseplanlaegning/forbered.htm

et smæk kys landelige på din skærm tak det er et godt link

MVH
Henriette.

Fra : Sten Bo

Dato : 02-06-04 12:52

Tournesol wrote:
> Hejsa

> et smæk kys landelige på din skærm tak det er et godt link

> MVH
> Henriette.

Jo men du må ha ham op i en krog for at fange ham - Hanse -Harry -
Han er jo altid på farten, utroligt at der er tid til pcen -
Kys på skærmen er lidt tyndt, syns jeg. EFTER HAM

Hilsen Sten Bo

Fra : Gismo

Dato : 01-06-04 15:12

Tournesol wrote:
> [...]
>
> Men der er jo 100 spørgsmål der melder sig
>
> Bla.
> Motorvejsmærker hvor køber man dem hvad koster de????

FDM sælger dem, mener kun det er A og schwietz det er nødvendigt.
i andre lande betales bumpenge.

> Er der noget specialt vi skal være opmærksom på i udlandet andet end
> banditter (vi overnatter kun på campingpladser)

Nææ.

> hvilken kort er det bedste at have med til at køre efter????

Find et på nettet og skriv det ud

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 17:11

De bruger en anden slags penge og taler som regel også et andet sprog.
Især i Frankrig er det en god fidus IKKE at regne med at de allesammen taler
engelsk (og slet ikke tysk).
Hvis I ikke kan fransk, så start med at lære hvordan man siger Goddag, Tak
og Farvel, tal så dansk for resten, så skal de nok selv begynde at tale
engelsk - hvis de kan.

Mvh. Per.

Fra : Tournesol

Dato : 02-06-04 12:23

Hejsa

> [...]
> og Farvel, tal så dansk for resten, så skal de nok selv begynde at tale

tak >fnis< ved godt franskmændene nægter at tale specilat tysk men de er
somregl villig til at tale eneglsk hvis de ved man er dansker men eller kan
jeg et MEGET sparsomt fransk som strækker sig over max 20 ord men engelsk er
vi begge ret stærke i

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 02-06-04 12:24

Hejsa

> FDM sælger dem, mener kun det er A og schwietz det er nødvendigt.
> i andre lande betales bumpenge.

ok det er sådan det foregår tak for oplysningen

> Find et på nettet og skriv det ud

Det bliver noget rod tror jeg fortækker en kort bog
Men iden er god nok

MVH
Henriette.