Tydningshjælp
Fra : aafe

Dato : 01-06-04 06:04

Meget svær tydning af indførsel fra 2 august 1663 i Aalsø Sogn på
Djurs.

Det drejer sig om Søren Iversens daab. Moderen er Karen Sørensdatter,
og den udlagte barnefader er Iffer Sørensen, der evt. kan være min
tip7 oldefar - dog ikke gennem dette barn.

Jeg er nærmest ude af stand til at kunne læse noget af det, bortset
fra enkelte usikre ord og navne hist og her:

In Augusto 2 Aug.
Døbt ? Karen Sør: Dat Hiødberg Sønders, søn Søren.
Faddere Christen Nielsen ? Popel Madzen ? ? ? ? ? ?
udlagde som Barnefader Iffer Sør: som tiente ? ? ? ?

http://eckmann.dk/iffer.gif

Hvis nogen her i gruppen skulle have lyst til at hjælpe med tydningen
vil jeg være meget for det.

På forhånd tak for velvilje og hjælp, smat venlig hilsen

Arne

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 01-06-04 20:29

On Tue, 01 Jun 2004 07:04:25 +0200, aafe <intet@svar.dk> wrote:

In Augusto 2 Aug.
Døbt Rands? Karen Sør: Dat Høberg hindes søn Søren.
Faddere Christen Niels Mikel Madzen Søren Sør Kroer?
Niels Jenss dater Christen Sør: dater Maren ?isdater udlagde som
Barnefader Iffer Sør: som tiener Christen Berg? i Høberg.

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry

Fra : aafe

Dato : 02-06-04 03:40

On Tue, 01 Jun 2004 21:29:15 +0200, Kaj Ahlburg wrote:

> [...]
>Niels Jenss dater Christen Sør: dater Maren ?isdater udlagde som
>Barnefader Iffer Sør: som tiener Christen Berg? i Høberg.

Tak skal du have Kaj!

med venlig hilsen
Arne