Mælken smager af metal
Fra : Bo Ramsing

Dato : 31-05-04 12:52

Hej,
konen har købt en "mælkeopskummer", af metal. En af dem hvor man lægger låg
på og "pumper" mælken gennem en si der er forbundet med en stang der går op
gennem låger. Efter at have knoklet et lille minut, er der mælkeskum til
kaffen - uden at jeg dog ved hvorfor det skulle være bedre en en alm. kop
kaffe, men det siger jeg ikke så højt.
Nu er det bare sådan at når man stikker næsen ned i denne metalbeholder, så
lugter det lidt som om der lige har været svejset dernede. Lugten af varmt
metal er vel en god beskrivelse af det. Desværre smager mælken så også sådan
når den har været dernede. Hvad kan man gøre for at fjerne denne lugt /
smag?? Egentlig burde der da slet ikke lugte af noget når det er rustfrit
stål? Kan man gøre noget?

Mvh
Bo Ramsing

Fra : Hauge

Dato : 31-05-04 13:22

Hejsa
Bo Ramsing wrote:
> ... Kan man gøre noget?

Er det reelt en anderledes lugt, end dem man får når man pisker flødeskum
uden sukker og vanilla?

Jeg tror ikke det har en disse med metal at gøre, nok mest at vores
lugtesans bliver snydt.

Mvh Hauge

Fra : Bo Ramsing

Dato : 01-06-04 09:12

Nej, her er der virkelig tale om en udpræget metallugt og smag.
Mvh
Bo Ramsing

Fra : Q

Dato : 01-06-04 14:10

"Bo Ramsing" <bo_ramsing@web.de> skrev i en meddelelse
> Nej, her er der virkelig tale om en udpræget metallugt og smag.
> Mvh
> Bo Ramsing

Hvis du bruger homogeniseret mælk har fedtet nemmere ved at optage Ilt fra
luften, og dermed komme til at smage metallisk ( "tællet" ).. Hvilken slags
mælk har du brugt?.. Skummetmælk eller ?

Er du sikker på at din maskine er lavet i rustfrit stål?`

/peter

Fra : Bo Ramsing

Dato : 01-06-04 15:04

> [...]
slags
> mælk har du brugt?.. Skummetmælk eller ?

0.5% mælk

> Er du sikker på at din maskine er lavet i rustfrit stål?`

Den er af blankt metal og kan tåle opvaskemaskinen. Så må det vel være
rustfrit stål?

> /peter

Bo

Fra : Q

Dato : 01-06-04 18:32

> 0.5% mælk

Minimælk?, Økologisk eller ?

/peter

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-06-04 18:53

Tirsdag den 1. juni 2004 16:04 skrev Bo Ramsing noget der mindede om:

<snip>

> Den er af blankt metal og kan tåle opvaskemaskinen. Så må det vel være
> rustfrit stål?

Har den været en tur i opvaskemaskinen, eller er den helt ny?
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
http://streaming.linuxforum.dk - se det før din nabo.

Fra : Bo Ramsing

Dato : 02-06-04 11:54

Den har været en tur i opvaskeren og den 0.5% mælk jeg bruger er tysk. Bor
praktisk på grænsen
Mvh
Bo