Check-in
Fra : Søren

Dato : 31-05-04 12:53

Hej gruppe.
Hvor tidligt skal check-in foretages ved afrejse fra USA? Er det forskelligt
fra selskab til selskab?

MVH
Søren

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 31-05-04 13:38

> Hej gruppe.
> Hvor tidligt skal check-in foretages ved afrejse fra USA? Er det
forskelligt
> fra selskab til selskab?

Jeg skal derover om en måned og skal bare møde en time før. Det tror jeg er
ret normalt ved alle internationale afgange.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 31-05-04 14:26

> forskelligt
>
> Jeg skal derover om en måned og skal bare møde en time før. Det tror jeg
er
> ret normalt ved alle internationale afgange.

Med Air France er det en time. Jeg vil dog tilråde dig at være der
tidligere, da check in + efterfølgende security checks tager sin tid.

Henrik

Fra : RH

Dato : 31-05-04 15:48

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> Hvor tidligt skal check-in foretages ved afrejse fra USA? Er det
> [...]

Da jeg var på jordomrejse for 1½ år siden skulle man være i lufthavnen 3
timer før!!! Måske har de ændret det tilbage igen til 1½ time før, som det
var før 11. september 2001. Men flyselskabet oplyser det, hvis du kontakter
dem - oftest står det på fakturaren/ordrebekræftelsen, hvis du har sådan en.

/Sanne

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 01-06-04 07:35

Hejsa

Da jeg tog hjem, for en uge siden, var det 3 timer før med Lufthansa.
Hvorfor ved jeg dog ikke, security tog 5 minutter. Og resten af tiden kunne
man bare sidde og vente! :)

- Jesper

Fra : RH

Dato : 01-06-04 15:08

> Da jeg tog hjem, for en uge siden, var det 3 timer før med Lufthansa.
> Hvorfor ved jeg dog ikke, security tog 5 minutter. Og resten af tiden
kunne
> man bare sidde og vente! :)

Jeg tror der er stor forskel på, om man lige er "heldig" eller uheldig at
løbe ind i en masse sikkerhedstjek. Da vi rejste rundt i hele verden, var
der stor forskel på hvor mange tjek man skulle igennem. Ved en af afgangene
fra USA blev vi først tjekket, som man altid gør, inden man kan komme ind i
afgangshallerne - her blev vores ting både scannet og derefter undersøgt pr.
håndkraft. Inden vi skulle ud til den bygning, hvor vores gate lå, skulle vi
igennem sådan et tjek igen. Da vi skulle ombord, kom en dame og stillede en
lille "skrank" op, hvorefter hun tjekkede pas, billetter og spurgte os om
alle mulige tænkelige og utænkelige ting. Derefter kom vi frem til tre mænd
ved et langt bord, som gennemrodede alt vores håndbagage. Og når der er
3-400 mennesker der skal igennem sådanne tjek, er det selvfølgelig ikke
tilstrækkeligt at møde op 1½ time før.

/Sanne

Fra : Heidi Berg Kristense~

Dato : 01-06-04 21:15

Jeg har været 2 gange til USA med Lufthansa.....på vores billet stod der 2
til 2½ time før. DEt er faktisk også dejligt at komme så tidligt fordi så er
der ingen køer og stressede folk :) Så vær i go' tid og nyd det.....

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-06-04 06:51

On Tue, 1 Jun 2004 16:08:17 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>ved et langt bord, som gennemrodede alt vores håndbagage. Og når der er
>3-400 mennesker der skal igennem sådanne tjek, er det selvfølgelig ikke

Lige efter den 11. september tog det meget lang tid at gå i gennem
sikkerhedscheck, og der var enormt lange køer. Og som du nævner, så
kune man også risikere at skulle checkes indtil flere gange. Heldigvis
er tingene blevet mere normale, så nu tager det ikke specielt langt
tid.

Man kan så diskutere, hvor effektive TSA er med deres check, men det
er en hel anden historie.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Anders Jensen

Dato : 03-06-04 17:27

Check in tiden ved international flyvning er i reglen 1 time, men der findes
også check in tider på op til 2 timer, hvilket bør fremgå af ens
rejsedokumenter. Check in tiden er imidlertid ikke det tidspunkt, hvor man
har lufthavnen i syne eller stiller op i en kø. Det er det seneste
tidspunkt, hvor man overdrager sin billet til luftfartsselskabet for check
in. Sagt med andre ord. er der eksempelvis kun er 3 kvarter til afgang, når
man er helt fremme ved check in, er man i realiteten kommet for sent og kan
afvises.

Rigtig God Ferie

Steffen

Fra : F.B. [3000]

Dato : 03-06-04 21:49

> [...]
> Hej gruppe.
> Hvor tidligt skal check-in foretages ved afrejse fra USA? Er det

SAS info i dag pr. telefon: minimum to timer for rejsende til USA!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *nospam*

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 22:59

> forskelligt
>

> SAS info i dag pr. telefon: minimum to timer for rejsende til USA!
>
> --
> Hilsen
>
> Flemming Jørgensen

Til USA og ikke fra ??

MVH
Søren

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-06-04 06:08

"Søren" <sofuss@hotmail.com> wrote in message

> SAS info i dag pr. telefon: minimum to timer for rejsende til USA!

Jeg rejser til Chicago onsdag og skal være der 90 minuter før afgang
og rejser med SAS så--------??
MvH Steen

Fra : F.B. [3000]

Dato : 04-06-04 19:35

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> Til USA og ikke fra ??

til USA! . . . ifølge SAS.

Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om det på sas.dk, så jeg ringede.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *nospam*

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 08-06-04 11:27

On Thu, 3 Jun 2004 22:49:23 +0200, "F.B. [3000]"
<zillyinknospam@hotmail.com> wrote:

>SAS info i dag pr. telefon: minimum to timer for rejsende til USA!

Det virker som om SAS sparer på lønomkostningerne i check-in området,
så der kun er een skranke til økonomiklasse, uanset destination
(udenrigs). Langt det meste tid går med at stå i kø dér - de sidste
gange (i april) har jeg brugt mellem 30 og 90 minutter i den kø. Ikke
imponeret.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-06-04 06:47

On Mon, 31 May 2004 13:52:33 +0200, "Søren" <sofuss@hotmail.com>
wrote:

>Hej gruppe.
>Hvor tidligt skal check-in foretages ved afrejse fra USA? Er det forskelligt
>fra selskab til selskab?

De fleste luftfartsselskaber i USA anbefaler, at man checker ind 3
timer før afgang. I praksis kan man godt nøjes med 2 timer, men vær
opmærksom på, at der kan være lange køer ved checkin, så jeg ville
nolk være på den sikre side, og være der i god tid.

Jeg rejser 4-5 gange om året fra USA til Europa (og retur), og jeg har
set meget lange køer, specielt hos de selskaber, som har flere afgange
dagligt til Europa. F.eks. checker jeg som regel ind hos Virgin
Atlantic 2 timer før, men hvis jeg flyver med United Airlines, så
ankommer jeg 3 timer før.

Der kan også være forskelle fra lufthavn til lufthavn, jeg har oplevet
at stå i kø i næsten en time efter at have checket ind, fordi al
bagage (også den indcheckede bagage) skulle scannes, og i Atlanta skal
man selv aflevere bagagen til scanning,...

--
Lars Ehlers, San Francisco