Hotel i Stockholm?
Fra : JS

Dato : 30-05-04 16:29

Er der nogen der har kendskab til et 'billigt' hotel i Stockholm?

Fra : S. Thomsen

Dato : 31-05-04 17:40

http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

---

Fra : Peter

Dato : 01-06-04 17:44

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har kendskab til et 'billigt' hotel i Stockholm?

Hmmm. Billigt og billigt? Stockholm er jo en storby; jeg har ikke hørt, at
noget skulle være billigt dér
Men se evt. på
http://www.stockholmtown.com/templates/SimplePage___8086__SV.aspx

Jeg var på en lille ferie sidst i maj måned, hvor jeg via DTF-travel
http://www.dtf-travel.dk/dtf/doc/default.asp havde booket Quality Hotel
Globe.
Det kostede for to personer, tre overnatninger og morgenmad + en
"gourmet-middag" cirka 2.300.
Men prøv at rode lidt rundt på DTF siden; der er sikkert nogle sommer tilbud
(lige nu ser
det ud til, at det billigste er 1600 kr. pr.person for seks overnatninger
inkl. morgenmad). -> "Kør-selv-rejser", "Sommer", "Hvor kunne du tænke dig
at rejse hen?" vælg Land/By.

Et lille hint til transport i Stockholm og ikke mindst til/fra Arlanda.
1) Du kan fx købe et 72-timers kort til SL (Stockholm Lokaltrafik
http://www.sl.se/ ). Det koster 180 SEK.
Med det kort kan du køre på alt SL trafik (tog, bus, sporvogn).
Fra lufthavnen ta'r du bus 583 til Märsta - det tager omkring 15 minutter.
I Märsta stiger du på pendeltoget til fx Centralstationen i Stockholm
(T-centralen); det tager cirka en god ½ time.
2) Men du kan selvfølgelig også vælge Arlanda express (tog), der kun tager
20 minutter til T-centralen. Det koster så 340 SEK for en retur.
3) Der er også flybusser; det tager cirka 40 minutter for samme strækning og
koster 170 SEK retur.

Kortet skal du købe i en butik i Arlanda lufthavn. Butikken hedder Depetch
Center (e.lign.) og ligger i lufthavns bygningen cirka i midten. Det er
trods det prangende navn egentlig bare en stor kiosk-butik. De evt. sparede
penge kan du så give ud på en ekstra øl. Du får brug for dem

God tur - Stockholm er en fantastisk by.

--
V.h.
Peter

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-06-04 20:15

Skal det være et hotel?
For nogle år siden skulle jeg have 3 overnatninger i Stockholm med konen og
ungerne, og vi bookede os ind på et gammelt skoleskib der nu er indrettet
som vandrerhjem. Det hedder "af Chapmann", og ligger i havnen midt i byen
lige overfor "Gamla Stan". Det er ret søgt, og det anbefales at booke i god
tid.
Vi fik simpelthen en hel kahyt med koøje-udsigt til Kongeslottet. Om aftenen
sad vi på dækket og hyggede ligesom mange af de andre beboere. Lidt simpelt
er det selvfølgelig (badforhold m.m.) men absolut en positiv oplevelse og
sikkert noget billigere end hotel, og så er det centralt.
Bare søg på google, så finder du det ! God fornøjelse.
Mvh Niels Hejnfelt